Elproblem R1

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Min växellåda pajade förra sommaren och nu är den nyrenoverad och sitter på hojjen igen!

alla kablar e ihopkopplade, MEN jag får ingen gnista på stiftet. allt annat funkar som vanligt, Ljus, tuta, startmotor etc. Dock så är varvräknaren lite dum och står och hoppar upp och ner med jämna intervaller när man sätter på tändningen. Har nya tändstift på.

nån som kan hjälpa?
 
mätaren indikerar elfel och hoppar till olika varvtal beroende på vilket elfel det är, vad hoppar den till.:confused:
 
Vid olika varvtal så visas olika problem

5000 rpm = fel 1
8000 rpm = fel 2

det var så han menade


Aaah förlåt jag är sjukt trött idag. suttit och pillat alldeles för länge känner jag!

Ja den går upp till 3000 rpm en gång, för att efter några sekunder gå upp till 8000 rpm.. var kan man få mer info om vad som då är problemet? hari ngen instruktionsbok
 
Kolla felmeddelande

Fuel lever indicator light... kolla kablarna
 

Bifogat

  • felkod-exup.jpg
    felkod-exup.jpg
    24.6 KB · Visningar: 127
hoppande varvräknare...

Tjena, ville bara tacka för tipset om felmeddelandet.

Jag känner mig helt plötsligt sjukt pukkad, då jag helt missat detta felmeddelande. :huvet

Skrotade hojen i somras och då fick sig instrumenteringen en resa på sisådär 25-30m. När man efter många om och men väl fick igång hojen igen, trodde jag helt sonika att varvräknaren hade pajat i kraschen, gick och letade på skroten efter en ny, men den kostar ju över tusen buck beg. I snålhet lät man bli med kommentaren, hör man inte varvtalet utan måste ha en visare för att fatta, då hör man ändå inte hemma på en hoj. :6surkart

Såhär i efterhand känns det dock som om en varvräknare vore fin fint...särskilt om reparationen är gratis...

Stort tack!!
 

Bifogat

  • krasch.jpg
    krasch.jpg
    54.5 KB · Visningar: 86
haha de var en missad kabel in till förgasarbryggaren =)

hojjene igång och jag ska nog ut och gasa imorrn. ha de gött
 
Märkte att min varvräknare for i botten också när jag skulle starta. Men jag tyckte den for långt över 8000. Såg i den bifogade bilden att det bara stod till 8000. Men var alla felmeddelanden med där?

Det här är alltså inte när jag drar runt nyckeln, utan när jag trycker in startknappen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top