Elmia bilmässan, någon som ska åka hoj dit?

Till dem som säger att man inte kan gå på mässan för att det är för mycket "bönder" och fylla får nog tänka om lite.

Mässan pågår i 4 dagar så det gäller ju bara att man planerar in vilken dag man går på. Fredagen och speciellt lördagen är ju de dagar med mest folk och festande. Söndagen är lugnare och måndagen är ju den dagen då mest familjer går på mässan. De brukar till och med ha aktiviteter för den yngre generationen på måndagen om jag inte minns helt fel.

Har man möjlighet tycker jag definitivt att man ska besöka mässan då det finns otroligt mycket intressant att kolla på. Sedan gäller det ju som sagt att man tänker efter vilken dag man vill gå på. :)

Ordvalet var kanske inte det bästa. Men det är klart att många har svårt för de herrar som står och glor/dreglar på lättklädda damer som brukar finnas i vissa montrar. Om man sen ska kalla dem grottmänniskor, bönder, obildat pack, pöbel, mansgrisar, dumtjack osv vet jag inte... det retar nog upp känslorna istället för att föra en konstruktiv dialog.

Klart är ju att man inte tar med familjen till sådana tillställningar trots att det i sig vore positivt att "inskola" barn till att få ett motorintresse...

Jag som varit där nästan varje år i snart 10 år har iaf åsikten att lättklädda damer en mycket mycket mycket liten del av mässan.

Jag skulle tro att de går att räkna på en hand eller två.

Jag tar nog hellre mina barn jag inte har till Elmia än till stranden för där viftas det ju med taxöron i alla åldrar för att bevisa att man är lite snyggare eller lite våghalsigare än tjejen tre handdukar bredvid.

----------------

I Norge däremot, eller Danmark.

:3freak

Last edited:
Håller Kooz fortfarande på att ställa ut sina rymdinspirerade 300ZX?? :hihi

Så länge prislappen är 300 000 kr så lär han ställa ut dom o inte sälja dom!

Såg dom för inte så länge sen, från 4 meters håll så ser dom helt ok ut men när man synar dom i fogarna hmm.........

Förra året åkte vi från skåne o stannade på vägen för att sätta oss i gräset o njuta av solen. Ser inte ut som att det kommer hända i år. Äckliga vinter....

Förra året inföll påsken nästan en månad senare än i år, så där är en naturlig förklaring till varför de var bra mycket bättre väder. :hihi

För några år sedan hade vi en körning i samband med mässan med fest på kvällen. Då var det fint väder. Minst 16grader varmt.

I tisdags var det en på jobbet som inflikade att det var 18grader förra året på samma dag. Hade precis sett -5 på termometern.

Samma dag men inte samma datum så inte helt konstigt att de är kallare i år då påsken är så jäkla tidig i år. :huvet

Jag tror inte mässan lever upp till detta ord, gissar: mindre än 50% utav mässutrymmet 41.000/m2. Alltså är det över 20.000/m2 med betydligt modernare innehåll! Toyman. Med en bred syn på allt som drivs med förbränningsmotor.

Det var ett svar på frågan, "Var man slipper Volvoraggare", inte en beskrivning av Elmia. Jag har varit där som
utställare och besökare många gånger. En gång raggade upp en skoputserska som var allt annat än antik.

Det var ett svar på frågan, "Var man slipper Volvoraggare", inte en beskrivning av Elmia. Jag har varit där som
utställare och besökare många gånger. En gång raggade upp en skoputserska som var allt annat än antik.

Som det kan gå, jag tänkte inte till när jag läste antikmässan. Så nu uppmuntrar vi SH folket till att avsätta en heldag på denna..... ej Antikmässa. Hej Chronic! Tony.... Toyman:tummenupp

Blev skorna blanka?

Alltså, en vårputs på mcstövlarna/pjucken fixas på mässan också........

Last edited:
Funderade på att åka upp förra året också, med hojj men var på tok för kallt. Skiljer sig inte från iår heller, köra med isdubb typ från Malmö till Jönköping är väl det enda alternativet och installera handtagsvärme men det är jag inte speciellt sugen på :P

åker bil dit då vi ska ställa ut en polares Golf "quattro" ( se nya Bilsport)

Förra året inföll påsken nästan en månad senare än i år, så där är en naturlig förklaring till varför de var bra mycket bättre väder. :hihi

Påsken var från 6 april förra året, alltså en vecka senare. Inte så stor skillnad. Visserligen satt vi ute med +16 grader (i solen o vindstilla) på en polares balkong i sthlm förra helgen, så man kanske inte ska klaga så mycket.

Påsken var från 6 april förra året, alltså en vecka senare. Inte så stor skillnad. Visserligen satt vi ute med +16 grader (i solen o vindstilla) på en polares balkong i sthlm förra helgen, så man kanske inte ska klaga så mycket.

Då var de året innan ja tänkte på, när vi var ute på en tur. Men oavsett så lär de inte vara MC väder i JKPG till påsken om man inte kör dubbat och skoter overall.

HEJSAN.
Jag och en polare funderar på att dra dit, någon som ska köra från skåne och har 2 lediga platser i sin bil kanske? Får se om vi fixar egen färdlösning tillsvidare. :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park