Elmia bilmässan, någon som ska åka hoj dit?

Förra året åkte vi från skåne o stannade på vägen för att sätta oss i gräset o njuta av solen. Ser inte ut som att det kommer hända i år. Äckliga vinter....

Nikke bor i det vi kallar för "Shitlake", översatt "mullsjö.
Jag bor 700 meter från Elmia, så jag kanske tar hojen =))

Jag dissade mässan efter att ha sett bilder därifrån.
Bönder, WT och volvoraggare som dreglar över brudarna som står i alla montrar, nej tack.

Finns det någon mässa där man slipper lägre stående varelser?:gnissla

Jag har med vart sugen på att köra då. De är okey vägar här iallafall om man inte åker ut på landet :)

För några år sedan hade vi en körning i samband med mässan med fest på kvällen. Då var det fint väder. Minst 16grader varmt.

Om ni trotsar väderguden så kör inte uppe vid A6. Jag gjorde det felet 2011 och fick massa glas i däcken..

I tisdags var det en på jobbet som inflikade att det var 18grader förra året på samma dag. Hade precis sett -5 på termometern.
Det kommer inte funka i år tyvärr:gråta

Edit: Kottson, det funkar inte ens med en söt avatar:katt

Bönder, WT och volvoraggare som dreglar över brudarna som står i alla montrar, nej tack.

Håller med. Men det är rätt roligt att köra runt och sätter de där töntarna på plats med sinna uppskruvade traktorer.

Jag tycker nog att du ska ta dig dit. Alla som har ett genuint motorintresse får en högtidsstund här. 700 utställningsfordon. Skandinaviens största mässa för oss som kan uppskatta, hästkrafts-stinna fordon, customiserade fordon, en blandning utav allt. Det är kul att gå ibland alla ombyggda fordon och se hur mycket tid och kärlek många människor lägger på sin hobby. Det är ju tidningen Bilsport som ligger bakom ....... men en del hojar i olika skepnader finns där. Önskar man bara sporthoj är det nog dåligt med utbudet, så kan man inte uppskatta en 600hkr Dodge Viper med en Saab kaross som förklädnad, inse vilket finlir det vart att få till det..... kanske man ska låta de kreativa unga/äldre få vara ifred på och dregla på denna jättemässa! Slår MC-mä'ssan i Stockholm med ca 40% mer besökare, så betydligt mer folk än bara bönder och Volvoraggare där!

Till er som inte helt snöat in på HKR mellan benen, utan kan tänka er de framför eller bakom benen. ÅK DIT!

Finns det någon mässa där man slipper lägre stående varelser? Denna din rad? Vad är den ett tecken på? Toyman.... mitt riktiga namn är Tony Dönges. Allätare motor!:tummenupp

Ja jävlar.... Du räddar nog en vinterdag till! :Bugar Nu är det bara att sätta sig tillrätta med skålen i knät och låta dagen gå! :D

Finns det någon mässa där man slipper lägre stående varelser? Denna din rad? Vad är den ett tecken på? Toyman.... mitt riktiga namn är Tony Dönges. Allätare motor!:tummenupp

Ordvalet var kanske inte det bästa. Men det är klart att många har svårt för de herrar som står och glor/dreglar på lättklädda damer som brukar finnas i vissa montrar. Om man sen ska kalla dem grottmänniskor, bönder, obildat pack, pöbel, mansgrisar, dumtjack osv vet jag inte... det retar nog upp känslorna istället för att föra en konstruktiv dialog.

Klart är ju att man inte tar med familjen till sådana tillställningar trots att det i sig vore positivt att "inskola" barn till att få ett motorintresse...

Ja jag ska ta hojen dit!! Dock på släp ;-)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park