Vad har du fått för mastodont ballaster om den inte orkar tända lamporna med originalkablage?
Om du kopplar direkt på originalkablaget, tänds den ena lampan ibland eller aldrig? Jag hade en ballast som var felaktig vilket gjorde att den ena lampan tändes ibland och ibland inte. Slog man om från automatiskt halvljus till parkering och sen tillbaka igen kunde den hoppa igång. Den dog iofs helt efter ett tag. Hur som, det ska ju funka med relästyrt också.
Din koppling nu antar jag liknar H4 Bi-Xenon satserna.
Styrning till relä tas från en av de befintliga lampkontakterna och ballasterna matas med ström direkt från batteriet via relät/reläer. Rätt?
I så fall är det som påpekats tidigare drygt 55W du behöver fejka och inte 20W.
Vid 12v och 55W ger det ett motsånd på 2,6 Ohm och vid 14v och 55W blir det 3,6 Ohm.
Elfa har 50W, kan kanske räcka. Kostar ca 100/st. Trist att elda upp 200 spänn om det inte funkar förstås. De har andra som tål från 100W och uppåt också men frågan är hur smart kontrollen av lamporna är.
Har du möjlighet att mäta hur hög strömförbrukning (Ampere) du har över lampkablaget?