Kleiv skrev:Men om nätagregatet är på 400w så skulle den kunna dra 200w men den skulle aldrig dra mer än 400w eller har jag förståt det fel.
se mitt svar på första sidan, sista inlägget...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kleiv skrev:Men om nätagregatet är på 400w så skulle den kunna dra 200w men den skulle aldrig dra mer än 400w eller har jag förståt det fel.
Nataggregatet klarar en maxlast pa 400W. Rakna ihop alla komponenter hur mycket de drar tillsammans eller mat lasten.Kleiv skrev:Men om nätagregatet är på 400w så skulle den kunna dra 200w men den skulle aldrig dra mer än 400w eller har jag förståt det fel.
4snusdosor per dag.Kleiv skrev:Är det någon som vet hur mycket en disk förbrukar?
Kleiv skrev:Current Requirements
12 VDC
Read/Write 530 mA
Idle 510 mA
Standby 30 mA
Sleep 30 mA
5 VDC
Read/Write 450 mA
Idle 400 mA
Standby 150 mA
Sleep 120 mA
Power Dissipation
Read/Write 8.600 Watts
Idle 8.100 Watts
Standby 1.100 Watts
Sleep 1.000 Watts
detta stog på WD hemsida.

Precis så gjorde jag för att se hur mycket min server drogTomTroll skrev:Köp en såndär enlförbrukningsmätare på claes ohlsson eller liknande. Brukar kosta ca 150 :-. Ser ut som en timer med en display. Koppla in den innan datorn så ser du exakt hur mycket den drar. Tror du även kan knappa in din elkostnad så ser du kostnaden.

CJ900RR skrev:alltså 8.6W
oftast så är inte hårddiskarna boven i datorn, utan grafikkortet brukar vara det som drar mest. om du har 6 st diskar som drar 8.6W st vid read/write så har du alltså en sammanlagd förbrukning på 51,6W, och det är ju inte så mycket...
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |