Elitserietråden 2010/2011!

Last edited:
Jag förväntar mig att du är på plats för att bitchslappa hela gänget nästa match.:mad::mad:

Det kan du fethajja!!! :mad::mad::mad::mad:

Dom ska ju hinna med först. Svårt när man ligger två situationer efteråt hela tiden. :tuttar

Så sant... :( ...som du säger, SAIK var tyvärr efter i många lägen, och vid flera FBK-anfall såg grabbarna ut att stå still i jämförelse :huvet

Lägg till det att 1-0-målet för FBK var resultatet av en riktig indianare, och inte den enda av SAIK den kvällen. :mad: Gissar att pojkarna fick sig en riktig uppsträckning efter matchen.

Bara att motvilligt erkänna, FBK vann rättvist :tummenupp
Jag får hoppas på stabilare spel, piggare ben och färre idiotmisstag ikväll... :)

Last edited:
Tror det blir uppsträckning bakåt i bägge lagen.
1-2 låter rimligt. Wallin segeskytt i 18:e minuten av tredje. :D

Tror det blir uppsträckning bakåt i bägge lagen.
1-2 låter rimligt. Wallin segeskytt i 18:e minuten av tredje. :D

Djävulen, vem som helst utom flickan Wallin :tuttar :mad:
Sen upprepar vi semin och går från 0-2 till 4-2 i matcher :yoparty

Tror på mer mål än 1-2 dock, två offensiva målskickliga lag. Jag hoppas på 4-3 där Warg fulbrottar in en retur vid 17.26. Därefter jätteprotester från FBK, en skrikande flicka (Wallin), och långdragen videogranskning där domaren sedan bestämt pekar på mittcirkeln. :banana

Och sen får man sitta där med ångest, handsvett och galen press från FBK i 2.34 :galen

Undra om man ska lägga kvällen på att sticka ett par lovikavantar istället... :gnissla

Last edited:
Djävulen, vem som helst utom flickan Wallin :tuttar :mad:
Sen upprepar vi semin och går från 0-2 till 4-2 i matcher :yoparty

Tror på mer mål än 1-2 dock, två offensiva målskickliga lag. Jag hoppas på 4-3 där Warg fulbrottar in en retur vid 17.26. Därefter jätteprotester från FBK, en skrikande flicka (Wallin), och långdragen videogranskning där domaren sedan bestämt pekar på mittcirkeln. :banana

Och sen får man sitta där med ångest, handsvett och galen press från FBK i 2.34 :galen

Undra om man ska lägga kvällen på att sticka ett par lovikavantar istället... :gnissla

heh, trodde du skulle vara inne och dansa segerdans vid det här laget...;)

Nu kan man snabbt konstatera att den svenska domarkåren är under all kritik.

Nej, jag håller inte på nåt av lagen. Det jag menar är att den har matchen var så fylld av så enormt solklara utvisningar som domarna inte vågade ta. Skäms. Nästa år importerar vi västerifrån.

Nej, jag håller inte på nåt av lagen. Det jag menar är att den har matchen var så fylld av så enormt solklara utvisningar som domarna inte vågade ta. Skäms. Nästa år importerar vi västerifrån.

Stämmer, inte därför SAIK idag dock, dom hade helt enkelt mer tur i sudden. Men att SAIK skulle ta denna match var väntat, nya tag på lördag !!

Nej, jag håller inte på nåt av lagen. Det jag menar är att den här matchen var så fylld av så enormt solklara utvisningar som domarna inte vågade ta. Skäms. Nästa år importerar vi västerifrån.

Jag får hålla med om att domarna var fega, åt båda håll. "-Det är ju slutspelsfinal." Känns som att de är rädda för att påverka matchen "för mycket", men det är ju just det de gör när de inte tar solklara utvisningar. :va

Igår tyckte jag missade utvisningar var relativt jämnt fördelat åt båda håll, men det berättigar ju inte beteendet. Dessutom har FBK haft ett klart bättre PP än SAIK i slutspelet, så ur den aspekten kan det såklart ha missgynnat FBK i matchen. Jag hoppas därför att de fortsätter i samma anda..... :rolleyes: :hihi

Stämmer, inte därför SAIK vann idag dock, dom hade helt enkelt mer tur i sudden. Men att SAIK skulle ta denna match var väntat, nya tag på lördag !!

Jag hade ju nästan rätt i min tidigare gissning, fast istället för Fredrik Warg 17.26 i 3:e blev det Jimmie Ericsson som brottade in segermålet 17.55 i 5:e.

Nu håller vi tummarna för en bra match på lördag! :yoparty

Min fru har bjudit hem vänner som inte bryr sig om hockey på middag kl. 18.30.
Älskling för helveteeee!!!!!! :huvet :huvet :huvet

Jag håller med dig, jag har länge tyckt att vi ska göra ett domar-utbyte med t.e.x Finland under kval och slutspel...

Igår tyckte jag missade utvisningar var relativt jämnt fördelat åt båda håll, men det berättigar ju inte beteendet. Dessutom har FBK haft ett klart bättre PP än SAIK i slutspelet, så ur den aspekten kan det såklart ha missgynnat FBK i matchen. Jag hoppas därför att de fortsätter i samma anda..... :rolleyes: :hihi

Ja det lilla jag såg av matchen så undrade jag hur SAIK kunde ta sig till slutspel med dete PP:t...

Förväntar hon sig att du ska vara hemme då?:)

Last edited:
Grattis då skitrövar. :D

Tackar :)

Somnade gott igårkväll.
Man var ju helt slut då matchen var klar.
Och känslan då man somnade över att SAIK ha vunnit matchen gjorde att man hade ett fett leende :)

MEH!
Hur ska du hantera detta .... ?
plåga dem med att ha hockeyn på TV hela tiden?? :D

Last edited:
Fast som SAIK fan skulle jag vara lite orolig för det är en lång matchserie och FBK känns mer gedigna och stabilare. SAIK är mer sporadiska i sitt anfallsspel och betydligt virrigare i defensiven.

Förväntar hon sig att du ska vara hemme då?:)

Mehee, jag är räddad! Lördagsmatchen börjar ju 15.00!!! :banana

Fast som SAIK fan skulle jag vara lite orolig för det är en lång matchserie och FBK känns mer gedigna och stabilare. SAIK är mer sporadiska i sitt anfallsspel och betydligt virrigare i defensiven.

Kan bara hålla med dig där, och det är en källa till oro... :gnissla
Men det är då jag böjer mig ner i verktygslådan och plockar fram lösningen:

MOTIVATION SLÅR KLASS!!! :2cool

Dessutom har "vi" äntligen ställt in Torpet i målet. Enligt min mening är han stabilare än Salak när den senare är hämmad av sin axelskada.

Back