Elitserietråden 2010/2011!

Ja, typ. :rolleyes: http://sv.wikipedia.org/wiki/Maratontabell_för_Elitserien_i_ishockey

Färjestad har 8 guld i Elitserien, Djurgården 6. För inte är du väl så desperat att du räknar ett halvsekel gamla vinster i en nedlagd serie?

Så det var "nära" förra året alltså? Okej. :lol
Minns du ens hur många av finalmatcherna som gick till sudden förra året? Kolla upp det om minnet sviker och säg sen att det inte var jämt ;)

Förstår att en så ung klubb som FBK och deras fans har lite svårt att ta till sig att det spelats hockey innan de själva började. Varför ens räkna vinster från förra seklet, vi kan väl börja om från 2000 :rolleyes:

Ja, typ. :rolleyes: http://sv.wikipedia.org/wiki/Maratontabell_för_Elitserien_i_ishockey

Färjestad har 8 guld i Elitserien, Djurgården 6. För inte är du väl så desperat att du räknar ett halvsekel gamla vinster i en nedlagd serie?

Så det var "nära" förra året alltså? Okej. :lol

Tillåt mig att skratta lite.
Så man ska inte räkna med alla vinster eller hur menar du ?

Ska man börja räkna så att det ger favör till er, så att det ser ut som ni har mer vinster på pappret eller hur fan menar du ?

När slutar man räkna ?
Finns det ett bäst före datum på gulden ?

Wake Up and Smell The Fucking Coffee Valmers.. :D

Minns du ens hur många av finalmatcherna som gick till sudden förra året? Kolla upp det om minnet sviker och säg sen att det inte var jämt ;)

Förstår att en så ung klubb som FBK och deras fans har lite svårt att ta till sig att det spelats hockey innan de själva började. Varför ens räkna vinster från förra seklet, vi kan väl börja om från 2000 :rolleyes:
Grattis till silvret. Eller förlusten, det är ju samma sak.

Ung klubb ja, Djurgården har spelat ishockey sedan 1922, Färjestad sedan 1932. Oerhörd skillnad.

Jag förstår dock att ni gärna vill räkna gulden från 1963 och bakåt. Det ligger ju så att säga i Djurgårdens anda att minnas hur det var förr. Nu är det tio år sedan sist, och det lär dröja minst tio år till, så minns på bara.

Meriter från -63 och islada från -63, ganska symptomatisk.

Det som får dig att må bra Valmers är viktigast. Förstår att livet på landet lätt blir att man hänger upp hela sin tillvaro runt byns hockeylag och försvarar det med handväskan i högsta hugg.

:)

Dick Axelsson utvisad för filmning i går och Wallin har tydligen brutit lårbenet minst 8 gånger det här slutspelet. Vilka kärringar :D

Det som får dig att må bra Valmers är viktigast. Förstår att livet på landet lätt blir att man hänger upp hela sin tillvaro runt byns hockeylag och försvarar det med handväskan i högsta hugg.

:)

Dick Axelsson utvisad för filmning i går och Wallin har tydligen brutit lårbenet minst 8 gånger det här slutspelet. Vilka kärringar :D
Ja, vi gillar hockey här. Dessutom slipper vi stå och trängas i en lada från -63 när vi går på hockey. Eller det kanske finns sittplatser på Hovet? :confused:

Ja, domare Andersson pallade inte trycket riktigt. AIK-filmaren borde definitivt ha fått 2 minuter.

Att hockeyn inte betyder något för dig vet vi sedan tidigare. När gick du på en match senast? -87?

Mycket gnäll på Färjestad från många håll och kanter. Kanske dags att fokusera på spelet istället så ni får med er någon seger innan ni går på sommarlov... :tuttar

MEN DET VAR VÄL FAAAAAAAAAAAAN SAIK!!!:huvet:huvet

Ursäkta min frånvaro... Var tvungen att ta 1:a lediga plan upp till Skell för att BITCH-SLAPPA pöjkarna ordentligt. :mad:

Såja, 2-2 i matcher. Ordning på torpet. :)

Ska man börja räkna så att det ger favör till er, så att det ser ut som ni har mer vinster på pappret eller hur fan menar du ?

När slutar man räkna ?

Enligt mitt förmenande skall vi ENBART räkna Guldåret 1978 :mattias Alla andra år räknas inte. Alltså: 1st SM-guld till Skellefteå AIK, och 0st [noll] till er andra. :FU

Last edited:
Så var det Stockholms-fritt då. Det var inte dåligt att man lyckades fylla Globen, även om det borde vara sjävklart i en miljonstad.

När slutar man räkna ?

Det där kan diskuteras hur mycke som helst. Sveriges högsta serie heter idag "Elitserien" och den infördes i dess nuvarande form 1976. Jag tycker vi räknar därifrån: http://www.swehockey.se/ImageVault/Images/id_523/ImageVaultHandler.aspx :tummenupp:tummenupp

Ursäkta min frånvaro... Var tvungen att ta 1:a lediga plan upp till Skell för att BITCH-SLAPPA pöjkarna ordentligt. :mad:

Du är ursäktad, men jag vill inte att det bli någon vana!:D Men jag hade ju hoppats på 4 raka för SAIK, men men... Men varför dröjde det 2 förlorade matcher innan du åkte upp och bitchslappade grabbarna?:va Det borde ju ha gjorts redan vid första förlusten!:fakta:D

Ja, vi gillar hockey här. Dessutom slipper vi stå och trängas i en lada från -63 när vi går på hockey. Eller det kanske finns sittplatser på Hovet? :confused:
Ni lyckades tydligen fylla er hall för andra gången den är säsongen när AIK var på besök.
"Vi gillar hockey här" :rofl
Att hockeyn inte betyder något för dig vet vi sedan tidigare. När gick du på en match senast? -87?
Den första matchen var -78 och den sista var en av finalerna 2010 (träffade Mårtensson, han håller på HV tror jag). Brukar bli 4-5 matcher per år men förra året blev det fler pga slutspelet.

Har tyvärr inte tiden att gå på så många matcher, håller på och uppfostrar en ny hockeystjärna som förhoppningsvis kommer att vakta DIFs kasse om 10 år :)

Det där kan diskuteras hur mycke som helst. Sveriges högsta serie heter idag "Elitserien" och den infördes i dess nuvarande form 1976. Jag tycker vi räknar därifrån: http://www.swehockey.se/ImageVault/Images/id_523/ImageVaultHandler.aspx :tummenupp:tummenupp
Så typiskt ett historielöst FBK-fan. Ska vi räkna MotoGP-titlar från 2007 också?

Last edited:
Äh, vem vill glo på hockey när det nästan är sommar ute... :gnissla
Precis!

På måndag är det Stockholms-derby och då ska vi väl visa Sverige hur riktigt läktarvåld går till :död

BTW: Nu när råttorna åkt ur kommer media att sakta låta hockeyn falla i glömska och med lite tur kanske vi får se resultatet av den avgörande finalen i Sportspegeln, mellan SM i varpa och något roligt klipp från Vinterstudion.

Ni lyckades tydligen fylla er hall för andra gången den är säsongen när AIK var på besök.
"Vi gillar hockey här" :rofl
Ja, här i Karlstad vet vi ju att det blir minst semifinal och troligen final, så visst väntar en del med att gå tills det hettar till.
Att det blir fullt i Stocholm när det för ovanlighetens skull blir slutspel är väl inte så konstigt, folk passar väl på med de få tillfällen som bjuds.

I miljonstaden Stockholm har ni ju dessutom fått överge Idol-arenan till förmån för någon islada från -63, för att överhuvudtaget ha en chans att få halvfullt.

3-2 i matcher och inte ens övertid senast... :)
Bitch-slappandet tog där det skulle. :whip

Jobba på nu pöjkar! :mad:

Ja, här i Karlstad vet vi ju att det blir minst semifinal och troligen final, så visst väntar en del med att gå tills det hettar till.

Lugn bara, stryk kommer strax i lagom dos.... First thing first, ska bara bli klar med Lulä först. Fråga Styrman... :D

Last edited:
Back