Elitserietråden 2010/2011!

Ähh, va int så moloken nu! Jag VET att du håller på Lööööven, det e ba liite jobbigt för er just nu... :krama

Skellefteå AIK gnetade i 16 år innan de hittade upp till finrummet igen. Och titta, ikväll tvålade vi dit Brynäs ordentligt! :D

AAAAIIIIKKKK!!!! :yoparty
och Solna AIK kan få tillbaks namnet AIK när de tvålar dit oss :FU

Det finns ingen som håller på löven så lite som jag.

Dessutom har vi haft diskussionen på jobbet varför just Solna ska ha rätten att kallas enbart AIK, det finns ju ett AIK i varje stad/by i hela landet.

Det är som att något lag skulle lägga beslag på att heta BK eller IK.

Solnas lag heter Solna AIK, inget annat.

Det finns ingen som håller på löven så lite som jag.

Dessutom har vi haft diskussionen på jobbet varför just Solna ska ha rätten att kallas enbart AIK, det finns ju ett AIK i varje stad/by i hela landet.

Det kan upprepas 100.000.000 ggr, som att hälla vatten på en (Solna) AIK-gås tyvärr... Skellefteå AIK har ju t.o.m. tvingats skriva ett kontrakt med Solna AIK angående detta. Undrar om Firman boys stod utanför med kedjorna? :rolleyes:

Det är som att något lag skulle lägga beslag på att heta BK eller IK.

Solnas lag heter Solna AIK, inget annat.

Säg det inte högt för faan, du kan få stryk! :gnissla

Vad hände där!? :va

(HV mot Timrå....)

Både HV & DIF har det lite motigt i början av säsongen ser det ut som. Lite gruff i matchen också om man tolkar siffrorna?

Utv, HV 71: 4x2, 1x10. Timrå: 4x2, 1x5, 1 matchstraff.

En annan är ju med i GOA Gubbar samt Frölunda (som jag förresten inte hyser några jätteförhoppningar i år) men har man säsong kort så GO FRÖLUNDA :yoparty :yoparty :yoparty

AIK är AIK och Skellefteå är Skellefteå, det är bara att läsa innantill i tabellen över inspelade poäng.

Vad är det renfösarna inte förstår? :va

Sådärja, Läääjnkööpiiing tilltvålat! :)

"-Två gånger om i den första perioden lyckades Skellefteå med det man varit sämst på hittills i höst - att göra mål i numerärt överläge."

ÄNTLIGEN!!! :yoparty

Av bilderna att dömma börjar man ju undra om det var en "vänskapsmatch" som spelades... :rolleyes:

Bifogat

• Down boy.jpg
    Down boy.jpg
    50.3 KB · Visningar: 35
Det är alltid lika förvånande att höra en hemmapublik visa sitt stöd genom att... trumvirvel... BUA?? :va

Bifogat

• Frölunda på knä.jpg
    Frölunda på knä.jpg
    65 KB · Visningar: 32
Jag förstår dem.De kanske har krav på sitt lag? Att berömma när man gör nåt bra är naturligt, att ge kritik när nån felar är naturligt!

Det är inte hockeyfeber i gbg nu direkt :hihi

Det har nog dom flesta av oss, men dom flesta skriker nog KÄMPA-VALFRITTLAG istället för att bua, bara mina 5 cent...

Ser framemot rafflande "derbyn" mot farmarlaget Borås i Allsvenskan nästa år.

Fiffan, hokki med überbetalda glaslirare. :zpy

Back