Elitserietråden 2009/2010!

Speciellt som de varit med i högsta serien i ett fåtal år. Pinsamt!

DIF föll nästan men flaggan i topp idag. Starkt att vända 3-0 borta mot HV till 4-3. Lite synd att det drog på sig 2 utvisningar på slutet.
HV får spotta upp sig rejält om de ska vinna något guld i år. Att göra mål i PP är viktigt men kan man inte göra det i 5 mot 5...

Underbart att bottentippad SSK tryckte till lyx-bygget LHC :D

Och vad har det att göra med att dom kallas Cluben ? Hänger inte med där riktigt ?

Några år, det är ett tag nu. DIF ni suger i både fotboll och hockey inse.

Säsongen har precis börjat men vi kan nog redan nu utse Per Ledin till Elitseriens fulaste spelare. Bildbevis:

8651582_1488x845_377,32_440x250.jpg

Herregud alltså.

Foppa gjorde mål i debuten. Det tycker jag är kul.
FBK ser lite förvirrat ut men ändå två segrar hitills.

Foppa gjorde mål i debuten. Det tycker jag är kul.
Roligt, men synd att det inte skrevs något ALLS om matchen i helhet. Ska dock bli spännande att se vad han gör av sin säsong. Ö-viksfolket verkade ju dock inte särdeles sugna på ES-premiär. 1000 platser från fullsatt.

Gustav O skrev:
FBK ser lite förvirrat ut men ändå två segrar hitills.
Ska bli intressant och se hur det utvecklas...

Tredje ölen sänkt,löningshelg,hemmapremiär mot Södertälje i ombyggd hall:öl.Jävlar så jag längtat efter hockeyn:fyllisar

Och vad har det att göra med att dom kallas Cluben ? Hänger inte med där riktigt ?

Några år, det är ett tag nu. DIF ni suger i både fotboll och hockey inse.

Å i Linköping går det bra i fotbollen?:va

Roligt, men synd att det inte skrevs något ALLS om matchen i helhet. Ska dock bli spännande att se vad han gör av sin säsong. Ö-viksfolket verkade ju dock inte särdeles sugna på ES-premiär. 1000 platser från fullsatt.
Med tanke på hur skänt gubbgrinig och bra som Forsberg var på Hovet så ser det ju bättre ut än förra året. Hoppas han kan få göra en bra säsong, var händ et nu må vara.

Ska bli intressant och se hur det utvecklas...
De gjorde sin spelmässigt bästa match hitills mot LHC men då torskade de..

Med tanke på hur skänt gubbgrinig och bra som Forsberg var på Hovet så ser det ju bättre ut än förra året. Hoppas han kan få göra en bra säsong, var händ et nu må vara.

De gjorde sin spelmässigt bästa match hitills mot LHC men då torskade de..
Verkar vara tjall i Foppas fot redan nu... Illa.

Spännande att se hur Kahnberg och Nordqvist kommer att lira mot sina gamla kompisar...

Gött med Säsongskortet! :tummenupp

:hihi

Kahnberg och Soumervouri var friska injektioner i BIF igår. Med Nordqvist med i laget kan det nog bli slutspel, om Markström slutar feppla.

VF måste börja göra fler mål, med den mängden chanser man hade ska det stå minst 4-5 i protokollet. Honken gör dock återigen en stormatch och visar att han är värd 380lök i månaden (:skrämd)

BIF var helt ineffektiva i 5-3 under ~1,30min. Inte godkänt.

VF måste börja göra fler mål, med den mängden chanser man hade ska det stå minst 4-5 i protokollet. Honken gör dock återigen en stormatch och visar att han är värd 380lök i månaden (:skrämd)

BIF var helt ineffektiva i 5-3 under ~1,30min. Inte godkänt.

Tveksamt om någon hockeylirare i elitserien är värd 380 000. DOck skall VF vara tacksamma för att ha Holmqvist....

Tveksamt om någon hockeylirare i elitserien är värd 380 000. DOck skall VF vara tacksamma för att ha Holmqvist....
Mycket tveksamt. Ja.

VF ska väl glida hem det här på en skridsko? :blah
Vi har ju Lehtonen, han kan ju det där med en skridsko. :rolleyes:

Edit: Imorgon blir det hemmapremiär för min del. Fotbollshuliganerna kommer inta Scandinavium. :banana

Last edited:
Har du gått och blivit kommunist på gamla dar? ;)
VF ska väl glida hem det här på en skridsko? :blah

Har väl lyssnat för mycket på Reinfeldt/Borg och deras tjat om bonusar...:gnissla Men 4,5 miljoner om året för att lira hockey i Sverige... Då är något allvarligt fel. Elitserien tål inte sådana löner. Inget lag tål sådana löner (mer än möjligen till enstaka spelare). Jag tyckte det var för jävligt när Boorken fick 100'/mån. Framstår ju som rena västanfläkten i jämförelse.

Glida o glida. VF bonkar i alla fall ut FBK i semi framåt vårkanten.:banana

Vi har ju Lehtonen, han kan ju det där med en skridsko. :rolleyes:
Ja det var ju en ny specialitet han visade förra året.

Edit: Imorgon blir det hemmapremiär för min del. Fotbollshuliganerna kommer inta Scandinavium. :banana
Only in Göteborg. :)

Har väl lyssnat för mycket på Reinfeldt/Borg och deras tjat om bonusar...:gnissla Men 4,5 miljoner om året för att lira hockey i Sverige... Då är något allvarligt fel. Elitserien tål inte sådana löner. Inget lag tål sådana löner (mer än möjligen till enstaka spelare). Jag tyckte det var för jävligt när Boorken fick 100'/mån. Framstår ju som rena västanfläkten i jämförelse.

Glida o glida. VF bonkar i alla fall ut FBK i semi framåt vårkanten.:banana
Jag håller med om att det är lite väl saftigt och med tanke på hur vissa lag kämpar svårt med intäktssidan så är väl talet om ett lönetak inte helt världsfrånvänt. Dock tycker jag de bästa spelarna ska ha bra betalt, vilket ju innebär att Honken är överbetald, men att medellönen är för hög.

Finns risk för det. :gnissla
Blir det matcher i Frölundaborg i år då? Är klockmannen kvar?

Last edited:
Only in Göteborg. :)
Var jag så otydlig? ;)
28913.jpg

Goodstuff skrev:
Blir det matcher i Frölundaborg i år då? Är klockmannen kvar?
Det blir inga tävlingsmatcher där i år. Dock så är hela anläggningen totalt nyrenoverad och klockmannen (inkl. hans URtida utrustning) är sänkt i säldammen i tilliggande Slottsskogen.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...