Elitserietråden 2008/2009

Tjärna?

Stjärna? En popstjärna? Eller bara en sån som lyser?
Hjärna? Idrottsklack i sthlm? Kommer inte inträffa. Fast det finns ingen annans heller....
Tjärn? Som de där träsksjöarna i norrland?
Kärna? Pudelns kärna?

kärna skulle de va ja...
har väl inte tid att koncentrera mig på sånt när man står i hallen å kollar på värmningen..

5 plåtar bokade till DIF - BIF 24'e Januari. Skönt med en lördagsmatch. :öl

Då får du gapa för mig oxå, är tyvärr bortlovad på annat håll den kvällen!!

läktar kultur kommer ni aldrig få i sthlm å har aldrig haft...
Finns hos vissa andra.. Men kommer aldrig upp i klass med rögles oavsett, i stortsett alltid fullsatt & en av sverigen minsta städer.
en bra läktar kultur jobbar man inte fram under några sässonger det tar tid, kom tillbaka den dagen ni har läktar kultur & en riktig klack med en bra tjärna å när ni kan sjunga utan trummor...

Klart att det "alltid" är fullsatt, det finns väl inte sååå mycket annat att sysselsätta sig med i den byn.

Från Aftonbladet; Publiken sviker även hockeyn.

Av de tolv elitserieklubbarna är det bara Djurgården och nykomlingen Rögle som visar plussiffror jämfört med inledningsmatcherna i fjol.

– Självklart är vi inte helt lugna och är fullt medvetna om att konkurrensen om publiken ökar i hela samhället, säger Hockeyligans vd Peter Gudmundsson.

Fotbollen har gjort en djupdykning den här säsongen.

Hockeyn har inte tappat lika mycket, men pilarna pekar nedåt hos tio av de elva elitserieklubbar som var med i fjol.

Sportbladets uträkning bygger på de fyra eller fem inledande hemmamatcherna för varje lag och har jämförts med motsvarande inledningsmatcher i fjol för att ge den sanna bilden av läget.

Publiksiffrorna varierar under säsongen och brukar öka efter jul.

Men starten på elitserien är ingen kul läsning för klubbkassörerna

Last edited:
Ett annat skäl kan vara att det inte finns ett skit av den hockeykultur som alla sportjournalister hävdar finns i Stockholm.

Du undviker frågan. Frågan är hur du och andra envist som synden kan fortsätta hävda att det finns läktar/hockeykultur i Stockholm, när läktarna gapar tomma i Johannes Rivningkåk? Menar du att man kan utöva läktar/hockeykultur hemma i soffan?

Nej det lönar sig inte att förklara för dig. Du tror att supporterkulturen och läktarkulturen är bättre i Karlstad än i Sthlm. Fine. Tro det, inga problem för mig, men att stånga pannan blodig :huvet och håna Hovet gång efter gång är inte konstruktivt när jag redan svarat flera gånger varför landsortsklubbarna är rikare än Stockholmsklubbarna. Att jag och många äkta DIF-supporters trivs på Hovet har jag också förklarat. Vi får leva med att du tycker att er arena är bättre och att du tycker ditt lag är bättre. Så är det supportrar emellan .Inga problem, men släpp den här bollen nu, du börjar bli lite tjatig.

Annars? Hojen går bra? Jag ställde in hojen för två veckor sedan, blev lite blött och skitigt. Lev väl och ta hand om dig.:pannkyss

läktar kultur kommer ni aldrig få i sthlm å har aldrig haft...
Finns hos vissa andra.. Men kommer aldrig upp i klass med rögles oavsett, i stortsett alltid fullsatt & en av sverigen minsta städer.
en bra läktar kultur jobbar man inte fram under några sässonger det tar tid, kom tillbaka den dagen ni har läktar kultur & en riktig klack med en bra tjärna å när ni kan sjunga utan trummor...

DIF-klacken har aldrig någonsin haft trumma.

Know Yr enemys...:pannkyss

Klart att det "alltid" är fullsatt, det finns väl inte sååå mycket annat att sysselsätta sig med i den byn.

Från Aftonbladet; Publiken sviker även hockeyn.

Av de tolv elitserieklubbarna är det bara Djurgården och nykomlingen Rögle som visar plussiffror jämfört med inledningsmatcherna i fjol.

– Självklart är vi inte helt lugna och är fullt medvetna om att konkurrensen om publiken ökar i hela samhället, säger Hockeyligans vd Peter Gudmundsson.

Fotbollen har gjort en djupdykning den här säsongen.

Hockeyn har inte tappat lika mycket, men pilarna pekar nedåt hos tio av de elva elitserieklubbar som var med i fjol.

Sportbladets uträkning bygger på de fyra eller fem inledande hemmamatcherna för varje lag och har jämförts med motsvarande inledningsmatcher i fjol för att ge den sanna bilden av läget.

Publiksiffrorna varierar under säsongen och brukar öka efter jul.

Men starten på elitserien är ingen kul läsning för klubbkassörerna

Bulls eye!:tummenupp

Last edited:
Dif goldenboy Dicken Axelsson är klar för FBK resterande säsong !! Kommentar från Dif supportrar......

Nej det lönar sig inte att förklara för dig. Du tror att supporterkulturen och läktarkulturen är bättre i Karlstad än i Sthlm. Fine. Tro det, inga problem för mig, men att stånga pannan blodig :huvet och håna Hovet gång efter gång är inte konstruktivt när jag redan svarat flera gånger varför landsortsklubbarna är rikare än Stockholmsklubbarna. Att jag och många äkta DIF-supporters trivs på Hovet har jag också förklarat. Vi får leva med att du tycker att er arena är bättre och att du tycker ditt lag är bättre. Så är det supportrar emellan .Inga problem, men släpp den här bollen nu, du börjar bli lite tjatig.
Du antyder hela tiden att Stockholm är överlägset vad gäller läktar/hockeykultur. Tala ur skägget; hur yttrar sig denna fantastiska kultur? En handfull supportrar i fotbollströjor kan du väl knappast mena? Upplys oss fåkunniga!

Du antyder hela tiden att Stockholm är överlägset vad gäller läktar/hockeykultur. Tala ur skägget; hur yttrar sig denna fantastiska kultur? En handfull supportrar i fotbollströjor kan du väl knappast mena? Upplys oss fåkunniga!

Nä jag har gett upp och insett att det är i karlstad det händer. Ska börja hålla på fbk

Hur ska jag tolka detta ??

Tycker at dicken varit helt ok och ogillar en flytt t fbk. Men se ovan jag ska ju konvertera. jag har sett ljuset.:D

Last edited:
OK, du har inga argument alltså. :tummenupp

Nää du valmers, men vissa diskussioner leder ingenstans. Du är ju övertygad om att Djurgården inte tillfört läktar och supporterkulturen någonting och jag tycker tvärtemot.
Enda smolket i din glädjebägare är att det är fler i Sverige som tycker att DIF:s supportrar under åren har tillfört mer till läktar och supporterkulturen än vad fbk:s supportrar gjort, men det är säkert en sammansvärjning...

Låt det vara så. Vi tycker olika. Jag gråter inte över det, jag behöver inte vinna diskussionen för jag har min sanning klar klar precis som du har din.

Du ställer frågor och jag svarar, men du läser inte vad jag säger, det leder inte heller en diskussion framåt. Det där med fotbollströjorna t.ex. Jag har svarat på det tidigare, men here we go again:
Vi håller på DIF. I både fotboll och hockey. Punkt. Är det svårt att förstå så står vi väldigt långt ifrån varandra om vad supporterkultur innebär.

Varit på derby på Råsunda nån gång? Slutspelen i Globen? Storsatsningar som det görs ibland på vanliga matcher? En torsdagkväll när klacken får frispel och dansar samabatåg runt Hovet? Bortamatch mot Brynäs imorgon med 8-9 bussar med supporterföreningen Järnkaminerna? Det kallar jag supporterkultur men du behöver inte göra det. http://www.jarnkaminerna.se/default.asp

Vi har varit bättre på både plan och på läktaren, men det mesta i livet går upp och ner, men man kämpar på ändå.

DIF ligger sist i elitserien och folk sviker, men det enda jag kan göra det är att gå dit iaf. Jag har säsongskort i både fotboll och hockey för jag älskar DIF.

Hoppas nu vid gud att Dick Axelsson inte tillför fbk nånting. Kanske vi har lyckats få in en mullvad som sabbar spelet?

Nu lägger jag ner den här diskussionen men jag ger dig mer än gärna sista ordet för du måste ha credit för att du med den drucknes envishet upprepar samma saker om och om igen.

Så, nu är fikapausen över, nu ska jag jobba lite.

Kör försiktigt.:pannkyss

Last edited:
Frölunda kommer ta hem guldet iår det ej u redan klart nu så jag förstår inte värför det disskuteras ;) näe då, det kan nog sluta hur som helst känns det som eju så jävla jämt iår :)

Det va tråkigt, det hade varit roligt att morsa på tant.

Men jag lovar att svepa en segerbägare i din ära också för att du höll ställningarna så bra förra matchen.

Det va tråkigt, det hade varit roligt att morsa på tant.

Men jag lovar att svepa en segerbägare i din ära också för att du höll ställningarna så bra förra matchen.

Låter som en bra idé!
Men först ska vi ta 3 poäng mot Djurgården ikväll innan juluppehållet!!

Det stockholmare inte förstår är att det är tjockt på läktarna när det är derby även hos oss "bönder".
Det där med fulla läktare på Johannes Sov måste vara någon dröm från förr, iallafall om man läser publiksiffrorna. Fast det är väl lättare att drömma sig tillbaka till derbyn för 20 år sedan, när det dessutom fanns något annat elitserielag att spela derby mot.

Det är dessutom obegripligt att du börjar yra om fotboll. En av världens tråkigaste sporter, som på svensk nivå är pinsamt usel. Vad har sosseboll med hockey att göra?

Ett antal bussar till en bortamatch är inte heller något unikt. Trodde du att Järnkaninerna var ensamma om det? För 20 år sedan, kanske.

Kämpa på och gå på matcherna du. Tyvärr tror jag att det är Allsvensk hockey du får gå på nästa år.

Låter som en bra idé!
Men först ska vi ta 3 poäng mot Djurgården ikväll innan juluppehållet!!

Ahhhh, det e ikväll? :)

Kan man köpa hem matchen med Pay-per-view på nåt vis? Jag har aldrig gjort det. Jag har Com Hem och en digitalbox. Men jag har inte Canal+ Funkar det ändå?

/ Hemmapappa

Det stockholmare inte förstår... etc etc...

Iom det där inlägget sätter vi punkt för den där jobbiga disskutionen.

Last edited:
Ahhhh, det e ikväll? :)

Kan man köpa hem matchen med Pay-per-view på nåt vis? Jag har aldrig gjort det. Jag har Com Hem och en digitalbox. Men jag har inte Canal+ Funkar det ändå?

/ Hemmapappa

Iom det där inlägget sätter vi punkt för den där jobbiga disskutionen.

Bara att handla PPV!!

Nån som vet hur det gick för luleå igår?

Igår? Om du menar Luleå hockey så spelar de just nu mot Södertälje, ställningen e 2 till Luleå 0 till Slöddertälje!!

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...