Elitserietråden 2008/2009

Klara för semi då! Riktigt gott! Hur funkar de sen när lagen är klara får FBK välja motståndare eller hur går det till?

Klara för semi då! Riktigt gott! Hur funkar de sen när lagen är klara får FBK välja motståndare eller hur går det till?
Det är inte val till semi utan det är högst rankade lag mot lägst rankade lag så FBK kan inte möta FHC förrän i final utan det blir TIK, Skellefteå eller HV och FHC får Skellefteå eller LHC.

Det är tammefan fullständigt otroligt. Han borde fått sparken förra gången.
Det intressanta är att förra året så skyldes det på att det var en oerfaren praktikant och nu är det enligt samma förening enbart mycket erfaren personal i sekretariatet. Fast putten är den samma. Sjukt pinsamt.

Last edited:
Det intressanta är att förra året så skyldes det på att det var en oerfaren praktikant och nu är det enligt samma förening enbart mycket erfaren personal i sekretariatet. Fast putten är den samma. Sjukt pinsamt.
Det är så man resonerar i Göteborg. Kan man inte vinna fair fuskar man.

Skenan lossnar av... Vad är oddsen!?
Snacka om Bambi på hal is :rofl

Timrå ska inte hamna i semifinal i år.
Fem mot tre i en evighet utan mål. Backens skena lossnar och HV petar in vinstmålet. Diskutabel fällning av Backlund.
Slarvar dom bort en seger hemma som idag kommer det bli tungt på måndag.
Jag är rädd att HV tar hem det hela i år igen.

:blah

Jämt men BIF var inte särskilt farliga utan FBK styrde allt som oftast ut dem i hörnen och Jonte tog det han fick mot sig. Nu behöver de speed upp anfallspelet en hel gnutta. Egentligen bara Mattsson-Axelsson-Johansson som var vassa framåt. Goren tex. såg ut som en sömngångare.

Du fick rätt... :brinnerup Aja... det blev slutspel i år iaf. Det har man inte varit bortskämd med under 2000-talet.

LHC går det........... inte bra för 2-0:huvet

5-2 om jag får be :D

Sådärja, då har man bokat upp 3st biljetter till sista avgörandet nere i Lääääääääääääääiiiiiiiiijjjjjnköööpiiing på måndag.

Skellefteå såg grymt starka ut sist, så nu hoppas man på en trewlig tillställning där vi tvålar dit gottgrisarna på hemmaplan i Godisborgen... :yoparty :arsele

Last edited:
Fan vad gött att Skellefteå slog ut fusk/skrytbygget LHC. Det finns flera sköna kryddor i matchen. Som att Pihl tabbar sig två gånger och dels ger Skellefteå chansen att kvittera iom den höga klubban och sedan går bort sig på egen blå och SAIK kan kontra in segerpucken bakom panikinhandlade Noronen.

Hohohoho. Det var roligt. :D

Fan vad gött att Skellefteå slog ut fusk/skrytbygget LHC. Det finns flera sköna kryddor i matchen. Som att Pihl tabbar sig två gånger och dels ger Skellefteå chansen att kvittera iom den höga klubban och sedan går bort sig på egen blå och SAIK kan kontra in segerpucken bakom panikinhandlade Noronen.

:tummenupp Tackar för det! :D

Åter hemma i Sthlm efter en riktig maratonrysare i Godisborgen. :gnissla
Kan knappt beskriva hur jävla skönt det kändes när segerpucken skakade om nätmaskorna bakom en hyggligt uppjagad Noronen.

Å andra sidan skulle jag ljuga om jag sa annat än att det var LHC som stod för det mesta av finliret medans Skellefteå AIK bjöd på en stor slev av grishockey :hihi ...och samtidigt visade upp ett ENORMT HJÄRTA.

FYYFAAAN VAD JAG SKA SOVA GOTT NU :2cool

Bara att gratulera, återigen bevisat att köplag inte håller när det gäller.
Gör man som LHC, som t.om värvar spelare till juniorlagen då är man inte värd
ett bättre öde:mad:
Grattis SAIK:tummenupp

Fusklag ?
Är du
12 år gammal ?

Uttryck dig gärna väl om hur LHC är ett fusklag !!!!

Fusklag ?
Är du
12 år gammal ?

Uttryck dig gärna väl om hur LHC är ett fusklag !!!!
Jag menar det jag skrev. LHC var den här säsongen ett fuskbygge/skrytbygge, du läste fusklag.
Med fuskbygge menar jag att LHC siktade på att ta ett SM Guld men hade inte byggt laget ordentligt. Hlavac/Hlinka har inte levererat det de borde i slutspelet. Man har inte tillräckligt bra rollspelare, Jämtin och Petterström tex. var för ensamma men viktigast var att de inte kunnat få tag i en riktigt bra målvakt. När Henriksson väl fått lite ordning på sitt spel tar man in en darrig och otränad Noronen vilket resulterade i att man hade två sviktande målisar.
Att Lener inte har kunnat prestera ett solitt grundspel är också en faktor som spelar in. Om man jämför med hur SAIK spelat så har ju LHC inte haft ett gemensamt lagspel och därför torskade man mot LAGET SAIK.

:pannkyss

Och kan man inte resonera redigt så generaliserar man.:hihi
Det är klart att man gör det. :hihi

Fast hur klock-Glenn i sekretariatet kan få jobba kvar efter att ha myglat med klockan i två matcher, samt käftat emot (!) när domaren försökte tala honom till rätta, är helt obegripligt.
Såvitt jag minns lovade Glenn Ahdrian att klock-Glenn fått sparken redan första gången klockan gick fort / sakta när motståndarlaget / frölunda hade målchans i slutet av en period.

Jag menar det jag skrev. LHC var den här säsongen ett fuskbygge/skrytbygge, du läste fusklag.
Med fuskbygge menar jag att LHC siktade på att ta ett SM Guld men hade inte byggt laget ordentligt. Hlavac/Hlinka har inte levererat det de borde i slutspelet. Man har inte tillräckligt bra rollspelare, Jämtin och Petterström tex. var för ensamma men viktigast var att de inte kunnat få tag i en riktigt bra målvakt. När Henriksson väl fått lite ordning på sitt spel tar man in en darrig och otränad Noronen vilket resulterade i att man hade två sviktande målisar.
Att Lener inte har kunnat prestera ett solitt grundspel är också en faktor som spelar in. Om man jämför med hur SAIK spelat så har ju LHC inte haft ett gemensamt lagspel och därför torskade man mot LAGET SAIK.

:pannkyss
Aaha säg något lag som inte köper spelare. Finns alltså lag i Elitserien vars mål enbart är att hålla sig kvar i Elitserien och struntar helt sonika i tanken att vinna ett sm guld.

Visst har vissa vävningar inte levt upp till förväntningarna, men säg mig ett enda lag vars alla vävningar blir succé. Nästa säsong kommer Johansson, Weinhandl och Mårtensson hem. Ny målvakt kan jag garantera att det kommer letas efter. Vi måste ha En 1:a målvakt, inte 2. Lener kommer med största sannolikhet inom ett par dagar/veckor få sparken. Han har ju inte coachat bra genom hela säsongen.

Hlinka är kvar till nästa år, Hlavac kommer vi nog inte ha råd att ha kvar, även att han själv har sagt att han vill vara kvar och kan gå ner i lön.
Sen har vi ju Perrson, Zackrisson, Jämtin, Håkansson, Eriksson, Aalto, Fernholm. Så nästa år har vi garanterat bättre lag än vi hade iår.

Sen är det självklart riktigt dåligt av oss att inte avgöra detta lång innan. Skulle aldrig ha gått till 7 matcher om grabbarna spelat som dom kan. Men magsjuka har härjat i laget under slutspelet "vet ej hur mycket det har påverkat" LHC har åtminstone inte gått ut och gnällt om det i pressen.

Alla lag köper spelare, vissa har mer pengar att röra sig med. Det innebär oftast att bättre och fler spelare köps in till klubben. LHC har inte spelat för länge uppe i högsta serien och har därav svårt att plocka in egna produkter, då dom inte växer på träd. Men med det J20 laget vi har idag och flera framgångsrika ungdomslag så är det bara en tidsfråga innan vi har flera egna spelare i truppen.

Tycker personligen att varje lag skulle vara tvungna att ha en Junior femma med i truppen. Linköping har varit tok för dåliga på att låta yngre förmågor få chansen att spela in sig i A-laget.

Puss påre

Aaha säg något lag som inte köper spelare. Finns alltså lag i Elitserien vars mål enbart är att hålla sig kvar i Elitserien och struntar helt sonika i tanken att vinna ett sm guld.

Visst har vissa vävningar inte levt upp till förväntningarna, men säg mig ett enda lag vars alla vävningar blir succé. Nästa säsong kommer Johansson, Weinhandl och Mårtensson hem. Ny målvakt kan jag garantera att det kommer letas efter. Vi måste ha En 1:a målvakt, inte 2. Lener kommer med största sannolikhet inom ett par dagar/veckor få sparken. Han har ju inte coachat bra genom hela säsongen.

Hlinka är kvar till nästa år, Hlavac kommer vi nog inte ha råd att ha kvar, även att han själv har sagt att han vill vara kvar och kan gå ner i lön.
Sen har vi ju Perrson, Zackrisson, Jämtin, Håkansson, Eriksson, Aalto, Fernholm. Så nästa år har vi garanterat bättre lag än vi hade iår.

Sen är det självklart riktigt dåligt av oss att inte avgöra detta lång innan. Skulle aldrig ha gått till 7 matcher om grabbarna spelat som dom kan. Men magsjuka har härjat i laget under slutspelet "vet ej hur mycket det har påverkat" LHC har åtminstone inte gått ut och gnällt om det i pressen.

Alla lag köper spelare, vissa har mer pengar att röra sig med. Det innebär oftast att bättre och fler spelare köps in till klubben. LHC har inte spelat för länge uppe i högsta serien och har därav svårt att plocka in egna produkter, då dom inte växer på träd. Men med det J20 laget vi har idag och flera framgångsrika ungdomslag så är det bara en tidsfråga innan vi har flera egna spelare i truppen.

Tycker personligen att varje lag skulle vara tvungna att ha en Junior femma med i truppen. Linköping har varit tok för dåliga på att låta yngre förmågor få chansen att spela in sig i A-laget.

Puss påre
Har jag någonstans skrivit att de andra lagen inte köper spelare?'
Jag konstaterade att Helber/Hemlin inte lyckats bygga mer än ett luftslott som man trodde skulel hålla hela vägen. Det gjorde det inte och jag är ärligt talat inte förvånad även om man har lett serien till stora delar. För svajigt, för beroende av Hlinka/Hlavac, darriga målvakter och inget grundspel talade för sorti. Att det skedde i kvart och inte semi är väl det som kan förvåna.

Har jag någonstans skrivit att de andra lagen inte köper spelare?'
Jag konstaterade att Helber/Hemlin inte lyckats bygga mer än ett luftslott som man trodde skulel hålla hela vägen. Det gjorde det inte och jag är ärligt talat inte förvånad även om man har lett serien till stora delar. För svajigt, för beroende av Hlinka/Hlavac, darriga målvakter och inget grundspel talade för sorti. Att det skedde i kvart och inte semi är väl det som kan förvåna.

Sist nämnda håller jag med om. LHC har spelat riktigt dåligt och långt under sin kapacitet, och det är där Lener inte håller som tränare. Med det materialet han fått att arbeta med, har han misslyckats katastrofalt.

Vi spelade svajigt och jag tycker det är helt sjukt att vi kom så bra till som vi gjorde. Av alla matcher iår, har jag endast sett 2-3st där dom spelat riktigt bra och har ett flyt i spelet som dom behärskar.

Bara ta nya tag till nästasäsong nu, även om det känns förjävligt nu. Men jag är hellre utslagen nu, är att åka ut ett år till i finalen. Det har varit smärtsamt att se och att ha varit på plats två år i rad. Sen lyssnade jag på Wikegård igår, han har ju rätt i det han säger. Att saik inte är en liten skitförening som många tror, att dom har precis som LHC för många år sen byggt upp laget med köpta spelare osv. http://nyheter24.se/sport/blogg/niklas-wikegard/158777-ute-med-hunden-7

Hoppas vi lyckas plocka fram det där lilla extra nu bara.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...