Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men det ger onekligen publicitet.Det är tammefan fullständigt otroligt. Han borde fått sparken förra gången.
Det är inte val till semi utan det är högst rankade lag mot lägst rankade lag så FBK kan inte möta FHC förrän i final utan det blir TIK, Skellefteå eller HV och FHC får Skellefteå eller LHC.Klara för semi då! Riktigt gott! Hur funkar de sen när lagen är klara får FBK välja motståndare eller hur går det till?
Det intressanta är att förra året så skyldes det på att det var en oerfaren praktikant och nu är det enligt samma förening enbart mycket erfaren personal i sekretariatet. Fast putten är den samma. Sjukt pinsamt.Det är tammefan fullständigt otroligt. Han borde fått sparken förra gången.
Det är så man resonerar i Göteborg. Kan man inte vinna fair fuskar man.Det intressanta är att förra året så skyldes det på att det var en oerfaren praktikant och nu är det enligt samma förening enbart mycket erfaren personal i sekretariatet. Fast putten är den samma. Sjukt pinsamt.
Skenan lossnar av... Vad är oddsen!?
Snacka om Bambi på hal is![]()
Jämt men BIF var inte särskilt farliga utan FBK styrde allt som oftast ut dem i hörnen och Jonte tog det han fick mot sig. Nu behöver de speed upp anfallspelet en hel gnutta. Egentligen bara Mattsson-Axelsson-Johansson som var vassa framåt. Goren tex. såg ut som en sömngångare.
LHC går det........... inte bra för 2-0![]()
Fan vad gött att Skellefteå slog ut fusk/skrytbygget LHC. Det finns flera sköna kryddor i matchen. Som att Pihl tabbar sig två gånger och dels ger Skellefteå chansen att kvittera iom den höga klubban och sedan går bort sig på egen blå och SAIK kan kontra in segerpucken bakom panikinhandlade Noronen.
Hohohoho. Det var roligt.![]()
Fan vad gött att Skellefteå slog ut fusk/skrytbygget LHC. Det finns flera sköna kryddor i matchen. Som att Pihl tabbar sig två gånger och dels ger Skellefteå chansen att kvittera iom den höga klubban och sedan går bort sig på egen blå och SAIK kan kontra in segerpucken bakom panikinhandlade Noronen.
Hohohoho. Det var roligt.![]()
Det är så man resonerar i Göteborg. Kan man inte vinna fair fuskar man.
Jag menar det jag skrev. LHC var den här säsongen ett fuskbygge/skrytbygge, du läste fusklag.Fusklag ?
Är du
12 år gammal ?
Uttryck dig gärna väl om hur LHC är ett fusklag !!!!
Det är klart att man gör det.Och kan man inte resonera redigt så generaliserar man.![]()
Aaha säg något lag som inte köper spelare. Finns alltså lag i Elitserien vars mål enbart är att hålla sig kvar i Elitserien och struntar helt sonika i tanken att vinna ett sm guld.Jag menar det jag skrev. LHC var den här säsongen ett fuskbygge/skrytbygge, du läste fusklag.
Med fuskbygge menar jag att LHC siktade på att ta ett SM Guld men hade inte byggt laget ordentligt. Hlavac/Hlinka har inte levererat det de borde i slutspelet. Man har inte tillräckligt bra rollspelare, Jämtin och Petterström tex. var för ensamma men viktigast var att de inte kunnat få tag i en riktigt bra målvakt. När Henriksson väl fått lite ordning på sitt spel tar man in en darrig och otränad Noronen vilket resulterade i att man hade två sviktande målisar.
Att Lener inte har kunnat prestera ett solitt grundspel är också en faktor som spelar in. Om man jämför med hur SAIK spelat så har ju LHC inte haft ett gemensamt lagspel och därför torskade man mot LAGET SAIK.
![]()
Har jag någonstans skrivit att de andra lagen inte köper spelare?'Aaha säg något lag som inte köper spelare. Finns alltså lag i Elitserien vars mål enbart är att hålla sig kvar i Elitserien och struntar helt sonika i tanken att vinna ett sm guld.
Visst har vissa vävningar inte levt upp till förväntningarna, men säg mig ett enda lag vars alla vävningar blir succé. Nästa säsong kommer Johansson, Weinhandl och Mårtensson hem. Ny målvakt kan jag garantera att det kommer letas efter. Vi måste ha En 1:a målvakt, inte 2. Lener kommer med största sannolikhet inom ett par dagar/veckor få sparken. Han har ju inte coachat bra genom hela säsongen.
Hlinka är kvar till nästa år, Hlavac kommer vi nog inte ha råd att ha kvar, även att han själv har sagt att han vill vara kvar och kan gå ner i lön.
Sen har vi ju Perrson, Zackrisson, Jämtin, Håkansson, Eriksson, Aalto, Fernholm. Så nästa år har vi garanterat bättre lag än vi hade iår.
Sen är det självklart riktigt dåligt av oss att inte avgöra detta lång innan. Skulle aldrig ha gått till 7 matcher om grabbarna spelat som dom kan. Men magsjuka har härjat i laget under slutspelet "vet ej hur mycket det har påverkat" LHC har åtminstone inte gått ut och gnällt om det i pressen.
Alla lag köper spelare, vissa har mer pengar att röra sig med. Det innebär oftast att bättre och fler spelare köps in till klubben. LHC har inte spelat för länge uppe i högsta serien och har därav svårt att plocka in egna produkter, då dom inte växer på träd. Men med det J20 laget vi har idag och flera framgångsrika ungdomslag så är det bara en tidsfråga innan vi har flera egna spelare i truppen.
Tycker personligen att varje lag skulle vara tvungna att ha en Junior femma med i truppen. Linköping har varit tok för dåliga på att låta yngre förmågor få chansen att spela in sig i A-laget.
Puss påre
Har jag någonstans skrivit att de andra lagen inte köper spelare?'
Jag konstaterade att Helber/Hemlin inte lyckats bygga mer än ett luftslott som man trodde skulel hålla hela vägen. Det gjorde det inte och jag är ärligt talat inte förvånad även om man har lett serien till stora delar. För svajigt, för beroende av Hlinka/Hlavac, darriga målvakter och inget grundspel talade för sorti. Att det skedde i kvart och inte semi är väl det som kan förvåna.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |