Elitserietråden 2007/2008!

Fläns fläns hönsmens...

Idag är jag trött, hes, irriterad,:mad: :gnissla :huvet besviken, men oerhört stolt över att tillhöra Järnkaminerna.:yoparty

Tre matcher för Holmqvist. Rätt eller fel?

Absolut för hårt. En, eller högst två hade varit rimligt. Visst var det puckat, men inte värre än mycket skit som sker på isen.

Ikväll smällereigen! :yoparty

Absolut för hårt. En, eller högst två hade varit rimligt. Visst var det puckat, men inte värre än mycket skit som sker på isen.

...

Hmm, 'på' är the keyword här tycker jag. Holmqvist befann ju sig rent tekniskt inte 'på' isen, vilket väl är vad som gör det allvarligt. Jag hade nog kunnat se honom avstängd resten av säsongen. Att folk pucklar på varande på isen är en del av spelet, utanför rinken får man sitta i båten och bete sig som folk.

imho.

Ikväll smällereigen! :yoparty

Håller med t-rex. Att det hettar till när man är på isen hör till spelet men sitter man i båset bör man kunna hålla sig någorlunda i skinnet. Ut med paCket!!!11! ;)

Vinnare i kvällens runda: VF, Modo, Dif*, HV

*Man måste vara optimist :)

Andreas Holmqvist visar återigen att han är HELT oduglig defensivt...

Det är för att han spelar i fel lag... :hihi

Skönt med en 4 - 1:a.

Zappade över lite till HV - SAIK också, synd att inte Skeå tog en till. Jag sitter bara och är förbannad på Jämtin - fortfarande. Han förstör hela Jönköping för mig, kan han inte bara göra nån av sinavanliga dumheter och åka på 12 matchers avstängning eller nåt? Man blir förbannad. Och här sitter man och försöker vara glad att LHC tog en till men det går knappt... :mad:

På plats i LLA kan man konstatera några saker:

1. Både VF och FBK har enorma svackor i matchen, speciellt FBK som beter sig som ett pojklag så fort VF får ett mål eller spelövertag.

2. Thomas Rhodin och Ronnie Sundin kan bilda FAL; Föreningen för allmänhetens långsamåkning.

3. VF har bättre målvakt. Pekka Heino är blixtsnabb och kan göra idioträddningar, men han utstrålar inget lugn.

4. Förbannat mycket fjant"slagsmål" som tar en evig tid. Slåss ordentligt eller ta varandra i hand.

5. Detta borde FBK kunna avgöra i kraft av en eventuell extra hemmamatch.

Underbart.....unnnnderbart........fy fan så UNDERBAAAAART!!!!!!

UNDERBART!!!!

Timråååååååååååååå......ååååååååååååå......vi ska kämpa, vi ska slåss!!!

På plats i LLA kan man konstatera några saker:

1. Både VF och FBK har enorma svackor i matchen, speciellt FBK som beter sig som ett pojklag så fort VF får ett mål eller spelövertag.

2. Thomas Rhodin och Ronnie Sundin kan bilda FAL; Föreningen för allmänhetens långsamåkning.

3. VF har bättre målvakt. Pekka Heino är blixtsnabb och kan göra idioträddningar, men han utstrålar inget lugn.

4. Förbannat mycket fjant"slagsmål" som tar en evig tid. Slåss ordentligt eller ta varandra i hand.

5. Detta borde FBK kunna avgöra i kraft av en eventuell extra hemmamatch.
Klockren analys. Kan inte göra mer än att hålla med. På gott och ont.

Nog för att jag är partisk men jag håller inte med jag tycker frölunda har betydligt mer spetskompetens än fbk i år, tyvärr är de också så djävla klantiga och känns knappt som om de går för fullt.

Jag tror frölunda tar detta om de kommer upp i en bra nivå, och om de förlorar så är det förmodligen precis som igår på eget grepp.

Oavsett så får förmodligen fhc eller fbk HV i nästa runda och då blir det tufft på allvar, varken fhc eller fbk har imponerat i år.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka