Elitserietråden 2007/2008!

Intressanta inlägg.

Jag tror att VF får det sjukt svårt nu. Tätt och tufft hemma, med seger. Sen sitter vi i samma kräkposition igen, på påskafton, i LLA.

Hälften av gubbarna måste lyfta sig. Kallios kritik är helt klart befogad. Tjommar som Ackeström och Niemi får ta och kamma sig lite. Kallio behöver vässa siktet själv, och Ahonen borde veta vid det här laget att samtliga skott från slottet sitter i X-et. Så är det.

FBK är riktigt bra, trots att de är kassa. Typ.

Intressanta inlägg.

Jag tror att VF får det sjukt svårt nu. Tätt och tufft hemma, med seger. Sen sitter vi i samma kräkposition igen, på påskafton, i LLA.

Hälften av gubbarna måste lyfta sig. Kallios kritik är helt klart befogad. Tjommar som Ackeström och Niemi får ta och kamma sig lite. Kallio behöver vässa siktet själv, och Ahonen borde veta vid det här laget att samtliga skott från slottet sitter i X-et. Så är det.

Ja, herre du milde. Där gick nog tåget för VF. Ahonen är fantamig rena sållet. Ackeström borde skickas till Gulag och inte fan imponerar Thomas Andersson heller. :mad: Dock ej hans fel att VF förlorar.

Verkligen inte hans fel, men som sagt, filmningen på Lintner i första är nog det värsta på länge...
"Filmningen" är inte så mycket att snacka om tycker jag. Visst, det är inte snyggt att förstärka på det viset, men han fick ju en knätackling och hade gått i isen ändå.

"Filmningen" är inte så mycket att snacka om tycker jag. Visst, det är inte snyggt att förstärka på det viset, men han fick ju en knätackling och hade gått i isen ändå.
Inte så mycket att snacka om? Allvarligt? Har du sett reprisen?

Självklart ska Mäntylä ut för bentackling, den är solklar, men som sagt, Lintner hoppar värre än Totti nästintill flera sekunder efter att han är tacklad.

Men, det är skit samma nu.

Vem är det som dömer i Borgen på torsdag?

Håller med, FBK är inte så dominanta som jag önskar och känns rätt tama. Inte som när Loob och Kocken dominerade på 80-talet :näsblod Men de vinner, nätt o jämnt, det räcker. VF får det tungt i morgon, vilket även FBK får. Klyschigt, men det kommer att vara små marignaler som avgör. T ex att VF-spelarna inte kan hålla sig kvar på banan.

Menar du i slutet? Jag fatta det som att Kallio körde på Jonas G i målet.
Det var Kahnberg som interferade (charging?) Gustavsson, korrekt (IDIOTUTVISNING) dömd. Slutet av tredje.

Kallio åkte på en tvåa bakom offensiv kasse mot Frögren i andra. Båda blev utvisade. Konstigt dömt.

Min favorit från igår är när FBKspelaren slår puck out med mindre än 5min kvar och Andersson hävdar hopslag? trots att närmsta frölundaspelare var 3meter därifrån, korrekt bedömning d.v.s. FBKutvisning i det läget skulle gjort det hela bra mkt mer intressant.

Min favorit från igår är när FBKspelaren slår puck out med mindre än 5min kvar och Andersson hävdar hopslag? trots att närmsta frölundaspelare var 3meter därifrån, korrekt bedömning d.v.s. FBKutvisning i det läget skulle gjort det hela bra mkt mer intressant.
Också en intressant situation.

Men, det går ändå inte att beskylla T.Andersson för förlusten, hur gärna man än vill. De första fyra utvisningarna där Mäntylä, Niemi, Sundin och Ackeström, eller vilka det nu var, står still och spelar hockey och välter motståndaren på alla som helst osmidiga sätt ska rendera utvisningar, inget snack.

Sen att FBK borde fått några också, det är klart.

Ikväll smällere. Igen. :mad:

Den konstigaste grejen var ju i kvartsfinal 4 när färjestad skulle ta ut målvakten under en avaktande utvisining och färjestadsspelaren hoppar in för tidigt och dom inte får utvisning för 6 man på isen utan det blir "för tidigt målvaktsbyte" va fan e det för någon regel? finns det något sånt ens :s under dom 10 åren jag har spelat hockey har jag alldrig hört talas om det.

men ikväll smäller det! e på plats i borgen för att se frölunda smiska Fbk.

Och, för att ta ytterligare ett exempel, varför åker Kallio ut när han blir överfallen av Frögren?
Därför att Frögren brottade ner Kallio som i momentet efteråt höll i Frögrens ben. I min mening korrekt agerat av Andersson.

Det var ju en felbedömning som är lätt att se i efterhand med fina repriser etc. men kan vara svårare att se live. Tror Andersson i det fallet hellre friade än fällde eftersom han troligen inte såg exakt vad som hände.

Last edited:
Den konstigaste grejen var ju i kvartsfinal 4 när färjestad skulle ta ut målvakten under en avaktande utvisining och färjestadsspelaren hoppar in för tidigt och dom inte får utvisning för 6 man på isen utan det blir "för tidigt målvaktsbyte" va fan e det för någon regel? finns det något sånt ens :s under dom 10 åren jag har spelat hockey har jag alldrig hört talas om det.

men ikväll smäller det! e på plats i borgen för att se frölunda smiska Fbk.
Men nu var det ju så att ingen spelare hoppade in för tidigt. Jonas G var precis vid båsdörren när en 6:spelare hoppade in.

Är på väg hem från Finland och missar matchjäveln. :mad: Om det inte blir sudden förstås. :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!