Elitserietråden 2005/2006

Ibland undrar jag hur spelare är funtade. Ett exempel från matchen mellan FBK-VF är när Joel Lundqvist i slutet av tredje perioden utdelar en solklar bentackling med Lärking stående max en meter från situationen. Tacklingen är så solklar som en bentackling kan bli men likväl så flippar han ur och skäller på Lärking på väg mot båset, slår klubban i plexit och skriker efter Lärking därifrån också.

Visst är det adrenalin inblandat men det är ju lite pinsamt när det hela filmas av trettiåtta kameror.

Gustav O skrev:
Ibland undrar jag hur spelare är funtade. Ett exempel från matchen mellan FBK-VF är när Joel Lundqvist i slutet av tredje perioden utdelar en solklar bentackling med Lärking stående max en meter från situationen. Tacklingen är så solklar som en bentackling kan bli men likväl så flippar han ur och skäller på Lärking på väg mot båset, slår klubban i plexit och skriker efter Lärking därifrån också.

Visst är det adrenalin inblandat men det är ju lite pinsamt när det hela filmas av trettiåtta kameror.
Vem är förvånad? Hitte-Joel har aldrig haft alla papper i pärmen.

Gustav O skrev:
.....

Varför sänker ofta lagen tempopt i PP när de borde göra tvärtom?

Det tror jag att jag har listat ut! Satt på läktarn när FBK losade mot Lule trots ett makalöst övertag i skottstatistiken.... När FBK får pp så verkar det som om de tar det som en möjlighet att träna passningar. Runt, runt, runt, kärringskott, runt, runt, runt......

Chrille skrev:
Det tror jag att jag har listat ut! Satt på läktarn när FBK losade mot Lule trots ett makalöst övertag i skottstatistiken.... När FBK får pp så verkar det som om de tar det som en möjlighet att träna passningar. Runt, runt, runt, kärringskott, runt, runt, runt......
Men du har ju fortfarande inte svarat på frågan utan bara givit ett exempel på åkomman. :argpådato

Gustav O skrev:
Men du har ju fortfarande inte svarat på frågan utan bara givit ett exempel på åkomman. :argpådato

Johoo! Det har jag ju visst.

FBK har inte fattat att de ska gå hårt på mål när de är i numerärt överläge, de tror att de ska samla stilpoäng på passningar - därför spelar de som de gör. Eller så är de lite tröga....

Lite som Kåberg - han har inte fattat att det primära är att slå på pucken. Därför slår han bara på pucken om den går att klassa som enda tillgängliga måltavla, men slår på motståndarna om de vore trumskinn.

Gustav O skrev:

Du var bara JÄTTETVUNGEN att ta en VFspelare som exempel. Yeah! :)

Jag tycker också det är riktigt dåligt, oavsett vem som gör det. Jag tror dock som du säger, att mycket adrenalin och en möjligt mindre hjärna än "normalt" kanske är någon symbios i sådana fall?

valmers skrev:
Vem är förvånad? Hitte-Joel har aldrig haft alla papper i pärmen.
Kåberg och Ledin är nog inte heller några direkta pappersvändare om vi snackar fula spelare.

hållundan skrev:
Du var bara JÄTTETVUNGEN att ta en VFspelare som exempel. Yeah! :)
Eftersom jag såg just den matchen och det var så uppenbart så var jag ju tvungen, fast jag tyckte ju inte det var synd att det var Joel som betedde sig som en idiot. :)

Djeflar, hade räknat med både ramskri och pissdåliga bortförklaringar från varganhängarna samt de blå tjurarna. Hade även sett framemot lite kvalitativ och impulsiv supporterskap från Linköpingshållet, men icke.

Nåväl, riktigt trevligt att DIF och SSK vinner i föregående omgång.

Omgången ikväll slutar såhär:

HV - Leksand 5-1
Timrå - Djurgården 2-4
Brynäs - Frölunda 2-6
Luleå - Linköping 1-4

hållundan skrev:
HV - Leksand 5-1
Timrå - Djurgården 2-4
Brynäs - Frölunda 2-6
Luleå - Linköping 1-4

ååh, 17 oddsare på den frippeln jag sätter en hunka.

Edit:
Fast undrar om LHC vinner...

Nu har SSK kommit igång också, vi spöar Mora imorgon....lätt :)

De lilaklädda bönderna som pratar som om de hade talfel var en lätt match i tisdags. :klappar

goodfella skrev:
Nu har SSK kommit igång också, vi spöar Mora imorgon....lätt :)

De lilaklädda bönderna som pratar som om de hade talfel var en lätt match i tisdags. :klappar
Jo tack, slöddertälje är en fin stad. Där låter det som om alla jobbar på pizzeria, vad är det för dialekt?

Sakta, sakta börjar spelet ta sig för Färjestad. Nu när tredjeplatsen är återerövrad, kan jakten på de tre topplagen börja. Dessutom är Nordström klar för spel igen!

valmers skrev:
Sakta, sakta börjar spelet ta sig för Färjestad. Nu när tredjeplatsen är återerövrad, kan jakten på de tre topplagen börja. Dessutom är Nordström klar för spel igen!
Förresten, har du sett tabellen?

VF verkar ha lite svårt för knäckebrödsbönderna idag. Kul att Kirill Starkov gör sitt första mål idag iallafall.

Spelar Frölunda som idag i slutspelet blir det ingen dans på Götaplatsen i år. Å andra sidan är det rätt gött att sätta en balja i boxplay. Men ändå.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...