Elitserietråden 2005/2006

Verkar vara rena krigszonen i Kinnarps arena.. :hihi 2-2 inför tredje, kan gå hur som helst känns det som.

Halogen skrev:
Verkar vara rena krigszonen i Kinnarps arena.. :hihi 2-2 inför tredje, kan gå hur som helst känns det som.

Visst är det underbart! :Rockbanan

Såg matchen på tv och den var mycket underhållande, särskillt andra perioden med handgemäng lite då och då.

Kul också att unge Patrik Carlsson visade framfötterna.

Stark av Leksand att spöa LHC på bortaplan. Måste varit skönt för dem att få göra ett mål i slutet av matchen istället för att släppa in ett som de annars brukar göra. :)

Belfrage skrev:
JAAAAAAAAAAAAAA

Fanv a gött
hvhvhvhvhvhvhvhvh
Där satt den. :tummenupp

Såg matchen på C+ och visst är det så att HV är ett ledarlag med flyt just nu. Frölunda var det bättre laget i 5 mot 5, inget snack om saken. Dock är det väl som de flesta hockeykrönikörer säger, tabellen ljuger inte.

Frölunda mot LHC idag, utan Kallio + 5 andra ordinarie spelare. Jösses, inget höjdarläge. Anton Exelsson går in i förstafemman, injektion förhoppningsvis. Patrik Carlsson fortsätter i andrafemman, dessvärre är Högardh lite kraslig. Fiffan, inge vidare utgångsläge.

valmers skrev:
Blir nog svårt för Wolves.
Vi får hoppas det.

Jag förstår mig dock inte på Elitserien just nu. LHC torskar mot Leksingarna som verkar ha spelat upp sig. Sen knäpper LHC VF på näsan i slutet av förra matchen. Brynås går och vinner mot HV som för en tid sedan fick bonk av Slöddertälje som svajar som aldrig förr.

Nu är det väl egentligen inget lag som spelar stabilt som ett "vinnarlag"... Å andra sidan, serien är lång och många lag dras av skador.

Ikväll blir det iallafall klister framför TVn. Go Frölunda, Go!

hållundan skrev:
Vi får hoppas det.

Jag förstår mig dock inte på Elitserien just nu. LHC torskar mot Leksingarna som verkar ha spelat upp sig. Sen knäpper LHC VF på näsan i slutet av förra matchen. Brynås går och vinner mot HV som för en tid sedan fick bonk av Slöddertälje som svajar som aldrig förr.

Nu är det väl egentligen inget lag som spelar stabilt som ett "vinnarlag"... Å andra sidan, serien är lång och många lag dras av skador.

Ikväll blir det iallafall klister framför TVn. Go Frölunda, Go!
Allt annat än VF seger idag är ju klart oväntat.
Att topplag torskar mot bottenlagen mitt i serien är ganska vanligt. Motivation slår klass är ju inte helt taget ur luften.

Är inget stort fan av slagsmål, alls. Men idag var det riktigt jävla gött att se Emil Kåberg åka på jättebonk. Riktigt härligt.

Frölunda SKA vinna matchen, överlag är de absolut ett bättre lag. Att de inte gör fler mål i andra är ett mysterium. Daniel Henriksson spelar bra. Domarn håller matchen riktigt bra faktiskt.

Riktigt härligt med tre poäng. Det satt dock en bit in.

Efter ha suttit klistrad framför TVn, är man väldigt nöjd att Frölunda vann.
Detta var målvakternas match, Henriksson såg till att det var jämnt,
Hoppas nu att Frölunda är på g igen. :tummenupp

hållundan skrev:
Är inget stort fan av slagsmål, alls. Men idag var det riktigt jävla gött att se Emil Kåberg åka på jättebonk. Riktigt härligt.

Frölunda SKA vinna matchen, överlag är de absolut ett bättre lag. Att de inte gör fler mål i andra är ett mysterium. Daniel Henriksson spelar bra. Domarn håller matchen riktigt bra faktiskt.

Riktigt härligt med tre poäng. Det satt dock en bit in.
Intressant det där med hur olika man kan tolka ett slagsmåls utfall, beroende på preferenser.

valmers skrev:
Intressant det där med hur olika man kan tolka ett slagsmåls utfall, beroende på preferenser.
Självklart tolkar man ett slagsmål utifrån vad som händer, vilka som är inblande m.m. Jag vågar nog påstå att samtliga hockeyintresserade, eller sportintresserade i allmänhet hade gjort det i ett sådant fall. Håller du inte med?

Jag skrev dock i mitt inlägg att jag är inte större fan av slagsmål, oavsett vem som är med eller inte med. Detta var dock en "schysst" fight, enligt samtliga spelare, dock inte tränarna, vilket är förståeligt. Hade Kåberg "vunnit" hade jag väl ändå kanske tyckt att slagsmålet var helt okej eftersom det var båda lagens "fighters" som slogs på lika villkor.

Arto Tukios slagsmål mot Jensa i matchen mot HV var helt och hållet meningslös och dum.

Edit: Samtidigt är det riktigt märkligt att Hockey, som enda sport i världen(?) tillåter rent slagsmål med knytnävar.

hållundan skrev:
Goodstuff, var är du?
Just nu i Budapest men jag var i Graz i tisdags och kunde inte se matchen. VF har ju FBKs nummer nu för tiden så segern var väntad.

hållundan skrev:
Edit: Samtidigt är det riktigt märkligt att Hockey, som enda sport i världen(?) tillåter rent slagsmål med knytnävar.
Trams är vad det är.

hållundan skrev:
Självklart tolkar man ett slagsmål utifrån vad som händer, vilka som är inblande m.m. Jag vågar nog påstå att samtliga hockeyintresserade, eller sportintresserade i allmänhet hade gjort det i ett sådant fall. Håller du inte med?

Jag skrev dock i mitt inlägg att jag är inte större fan av slagsmål, oavsett vem som är med eller inte med. Detta var dock en "schysst" fight, enligt samtliga spelare, dock inte tränarna, vilket är förståeligt. Hade Kåberg "vunnit" hade jag väl ändå kanske tyckt att slagsmålet var helt okej eftersom det var båda lagens "fighters" som slogs på lika villkor.

Arto Tukios slagsmål mot Jensa i matchen mot HV var helt och hållet meningslös och dum.

Schysst fight? Pratar du om Odågas crosschecking i ryggen på Kåberg när han var på väg in i båset eller?
Hur du kan få det till att Kåberg fick "jättebonk" övergår mitt förstånd.

valmers skrev:
Schysst fight? Pratar du om Odågas crosschecking i ryggen på Kåberg när han var på väg in i båset eller?
Hur du kan få det till att Kåberg fick "jättebonk" övergår mitt förstånd.
Det var ju knappast en crosschecking. Komigen nu.

"Jättebonk", Kåberg fick ju avsevärt mycket mer stryk än Johnny. Han sa ju till och med själv efter matchen att han var rätt groggy. Han vidhöll även att fighten var schysst.

Gustav O skrev:
Just nu i Budapest men jag var i Graz i tisdags och kunde inte se matchen. VF har ju FBKs nummer nu för tiden så segern var väntad.
Ungern är ett fint land.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...