Elitserietråden 2005/2006

Jävla budgetarenor där uppe i Stockköping... :4skrika

... och vad händer med Frölunda? Snacka om att bryta ihop vid fel tillfälle, detta var ju när LHC skulle knappa in ordentligt på HiV 71... :6surkart

Jaja... man får väl va på hugget när LHC knäcker SSK nästa gång... :hihi

BMW R90s skrev:
SSK-LHC är inställt! Isen håller inte :huvet

Ja, riktigt kul. Jag var där. Satt och drack kaffe i 1h 20min innan dom bestämde att det blev inställt. Men men...Nu hinner ju Kopitar och Neckar förhoppningsvis bli spelklara till nästa fajt.

hållundan skrev:
Nej, det hoppas vi innerligen!
...

Jag skall sluta gå på hockey, det är inte bra för mitt humör.

Edit; Tja, vad skall man säga... Frölunda öppnar hyffsat i... tja, ett byte ungefär. Sedan är de t o t a l t inneffektiva i 2 perioder. De spelar Liv bra (ähh, han var rätt hyffsad utan frölundas hjälp), och misslyckas med allt.

Det mest framträdande var de innefektiva avslutningarna (=i 9 fall av 10 skott rakt på Liv eller utanför) och ett icke existerande powerplay. Jens Karlsson kände man igen, finfin knätackling i mittzon. K1 nästa?

All in all, skitmatch.

t-rex skrev:
Jens Karlsson kände man igen, finfin knätackling i mittzon. K1 nästa?
Det är ju inte lika kul när han spelar i motståndarlaget. Klart överskattad snubbe.
Kul att VF får stryk lite oftare men synd att det är HV som delar ut det.
Dryga Götelaborjjare som blir hockeyexperter i april eller lallande smaulänningar som tycker Davidsson är en krigare. :4skrika

t-rex skrev:
Jag skall sluta gå på hockey, det är inte bra för mitt humör.

Edit; Tja, vad skall man säga... Frölunda öppnar hyffsat i... tja, ett byte ungefär. Sedan är de t o t a l t inneffektiva i 2 perioder. De spelar Liv bra (ähh, han var rätt hyffsad utan frölundas hjälp), och misslyckas med allt.

Det mest framträdande var de innefektiva avslutningarna (=i 9 fall av 10 skott rakt på Liv eller utanför) och ett icke existerande powerplay. Jens Karlsson kände man igen, finfin knätackling i mittzon. K1 nästa?

All in all, skitmatch.
Jag är glad att jag inte var där iallafall. Någonting måste ske nu. Jag förstår dock inte vad problemet är. Samtliga matcher efter Karjala har varit riktigt dåliga. Förhoppningsvis inser killarna att senaste drabbningarna är under all kritik.

Tycker dock att det är kul att Jensa får spela. Han är en lirare med skön spelstil. Det är väl som dom säger, en spelare man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta. Ungefär.

Gustav O skrev:
Dryga Götelaborjjare som blir hockeyexperter i april eller lallande smaulänningar som tycker Davidsson är en krigare. :4skrika
Vänta bara... :hihi

Jag längtar nästan efter expertkommentator Gunnar Johansson! Han är en fin kille.

Stefan Liv och jag hade ögonkontakt precis efter 4-2 målet då han vänder sig om mot publiken och jublar och jag som enda Hv-fan i VF-klacken på rad 1 gick inte att missa. :tungan

Ser bra ut nu. :tummenupp

hållundan skrev:
Vänta bara... :hihi

Jag längtar nästan efter expertkommentator Gunnar Johansson! Han är en fin kille.
Till GJs försvar ska man säga att han aldrig hymlade om att han tippade med hjärtat.

Ja vad säger man, LULEÅ HOCKEY RULES !!!!
Nionde raka igår (nytt klubbrekord)
Seriens hetaste kedja (Renberg, Orszagh, Nordqvist)
Så här bra har det inte sett ut på bra många år :tummenupp

Honda forever skrev:

Ännu kan det gå åt helvete! ;)

lule.gif

Gustav O skrev:
Till GJs försvar ska man säga att han aldrig hymlade om att han tippade med hjärtat.
Det är så sant så...

Honda forever skrev:
Det är faktiskt imponerande. Vi får se hur länge det håller bara...

Edit: Gött att VF styr upp resultaten lite och vinner över LHC idag.

Honda forever skrev:
Luleå går bra men man ska komma ihåg att de inte mött något av de fyra främsta lagen under denna period, men tex BIF två gånger och LIF en. Jag trodde dock Luleå skulle bli farliga innan säsongen och de är tunga att möta.

Intressant att i två av dagens tre matcher lyckades ett lag göra mål i spel tre mot fem. TIK mot BIF och MIK mot DIF. Inte ofta det händer.
DIF är för övrigt sjukt beroende av sin förstafemma med Bremberg, Thoresen. Annars mest mög.

LHC spelar bra idag. Inget snack om saken.

Grejen är den (eller, LHC spelar ju bättre på alla punkter) att i andra är det inte spel 5 mot 5 förrän i 14e minuten. Alltså, den här jävla nolltoleransen är det löjligaste som finns. Vem i helvete är det som röstat igenom den? Englundidioterna i svenska hockeyförbundet bara för att skiten genomförs i NHL? Det ÄR inte mer underhållande och lockar mer publik när varje jävla period är i ojämnt antal spelare på isen. Vill jag se sådan typ av spel väljer jag handboll med varsitt jävla anfall varannan gång. Eller när till och med INNEBANDY är hårdare och mer underhållande att titta på jämfört med hockey, då är det något som är fel. Allvarligt fel.

Nej det sägs att hockeyn var tråkig innan nolltoleransen infördes? Det tycker absolut itne jag. Nu är det bara en helvetes massa felaktiga utvisningar som i sista änden drabbar hockeyn som sport och förändrar den rent av till det sämre. Jag tycker inte alls att spelet är snyggare, snabbare eller mer schysst nu när "nolltolerans" gäller. Tvärtom, en sönderblåst match som avgörs helt i powerplay (eller iallafall näst intill).

Nolltolerans suger som kidsen säger nuförtiden.

Grattis LHC, VF spelar som juniorer.

Övriga matcher idag. Ett mål i vardera match, tur att ingen av dessa gick på C+.

hållundan skrev:
LHC spelar bra idag. Inget snack om saken.

Grejen är den (eller, LHC spelar ju bättre på alla punkter) att i andra är det inte spel 5 mot 5 förrän i 14e minuten. Alltså, den här jävla nolltoleransen är det löjligaste som finns. Vem i helvete är det som röstat igenom den? Englundidioterna i svenska hockeyförbundet bara för att skiten genomförs i NHL? Det ÄR inte mer underhållande och lockar mer publik när varje jävla period är i ojämnt antal spelare på isen. Vill jag se sådan typ av spel väljer jag handboll med varsitt jävla anfall varannan gång. Eller när till och med INNEBANDY är hårdare och mer underhållande att titta på jämfört med hockey, då är det något som är fel. Allvarligt fel.

Nej det sägs att hockeyn var tråkig innan nolltoleransen infördes? Det tycker absolut itne jag. Nu är det bara en helvetes massa felaktiga utvisningar som i sista änden drabbar hockeyn som sport och förändrar den rent av till det sämre. Jag tycker inte alls att spelet är snyggare, snabbare eller mer schysst nu när "nolltolerans" gäller. Tvärtom, en sönderblåst match som avgörs helt i powerplay (eller iallafall näst intill).

Nolltolerans suger som kidsen säger nuförtiden.

Grattis LHC, VF spelar som juniorer.

Övriga matcher idag. Ett mål i vardera match, tur att ingen av dessa gick på C+.
Det tar ju en viss tid innan förändringar sätter isg och både domare och spelare ska hitta rätt - det är inte enbart domarnas sak att se till att nivån hålls. Jag är positiv till de nyare striktare bedömningarna men jag förstår att VF tycker det är jobbigt när de inte kan haka och screena som vanligt.

Roligast var när herr Lundh står och gör bort sig i TV genom att påstå att Torkki hoppar in i Sundin. Charging möjligtvis men inte hoppar han in tacklingen. Lundh visar sitt sura riktiga tryne, Janne Karlsson har fått alldeles för lite kredit för VFs framgångar på senare år.

Gustav O skrev:
Det tar ju en viss tid innan förändringar sätter isg och både domare och spelare ska hitta rätt - det är inte enbart domarnas sak att se till att nivån hålls. Jag är positiv till de nyare striktare bedömningarna men jag förstår att VF tycker det är jobbigt när de inte kan haka och screena som vanligt.

Roligast var när herr Lundh står och gör bort sig i TV genom att påstå att Torkki hoppar in i Sundin. Charging möjligtvis men inte hoppar han in tacklingen. Lundh visar sitt sura riktiga tryne, Janne Karlsson har fått alldeles för lite kredit för VFs framgångar på senare år.
Tja, visst det tar tid. Men var kommer idén ifrån? Jo, NHL. Varför? Roligare spel? Njae jag håller inte med. Det kanske inte framgick i mitt föregående inlägg att jag tycker absolut inte någon av LHC's utvisningar var vettig heller. Domaren blåser så fort en kille är i isen. Domaren blåser så fort en situation är lite gruffig eller en klubba är något fel. Solklara hakningar ska besträfas, självfallet. Likaså trippingar och "felaktigt" spel med klubban. Men att åka jämsides med en spelare och hålla klubban i "vanlig" fattning framför motståndaren ÄR ju hockey. Kämpa, gruffa, och spela nära sin motståndare. Fast, uppenbarligen är det inte så längre. För detta spel som ska införas (hur lång tid tar det?) ändrar hockeyn till en helt annan sport som ska vara roligare och locka mer publik för att i sin tur ge mer pengar. Skrämmande utveckling. (Lite kuriosa från tre polare som var i Madison Square Garden och kollade på NHL-hockey. Det som publiken tände mest på och tyckte var roligast under den matchen de var på utspelades när en snubbe på läktaren var skitfull, dansade lite och ramlade sedan ner några bänkrader. Skrämmande utveckling om det går så långt)

Se bara på den otroligt befängda sista utvisningen LHC fick. Richard Demén som är BACK i VF är av någon konstig anledning bakom LHC's mål. Han får en motståndare på sig som åker FRAMFÖR VF-spelare och LHC drabbas av en utvisning. Spelförstörande moment ATT visa ut spelaren tycker jag. Likaså puck över sarg. Jösses...

Sen att Stephan Lundh blir upprörd förstår jag absolut. Tacklingen är förvisso rätt okej men som tränare att inte reagera över en sådan sak hade ju varit någorlunda konstig.

Sen att äckelavdankade Ankan fortfarande får kommentera är ett mysterium. Förresten, sen när spelar den finske spelaren i DIF fotboll Toni Kuivastu i Frölunda Hockey? Eller heter Frölundas målvakt Christian Sandberg? För helvete, har kommentatorerna stora lässvårigheter?

hållundan skrev:
Tja, visst det tar tid.
--edit--
FRAMFÖR VF-spelare och LHC drabbas av en utvisning. Spelförstörande moment ATT visa ut spelaren tycker jag. Likaså puck över sarg. Jösses...

Till skillnad mot dig tycker jag att Vinnerborg var ganska bra idag, visst missades det lite hit och dit men det kommer vi aldrig ifrån i en så snabb sport som hockey. Hans ambitionsnivå när det gäller spelförstörande moment var dock bra.
Du kanske inte visste att den striktare bedömningen av spelförstörande moment togs det beslut om redan innan säsongen men iom den usla spelkvalitén och den sjunkande målproduktionen i upptakten av ES så har man gjort verklighet av det initativet.
Jag vill se en snabb och rolig hockey med fysiska inslag men jag slipper gärna den sanslösa hakningsgegga som ES utvecklats till, hur kul är det att se folk som åker med en spelare på ryggen eller en klubba i veka livet. En fet propp, (som Torkkis på Sundin), bra pasnsingsspel, sköna strutar och bra räddningar vill jag se. Hakningar, interference och fasthållningar ger bara utrymme för mindre bra spelare och sänker värdet på hockeyn som spelas.

hållundan skrev:
Sen att Stephan Lundh blir upprörd förstår jag absolut. Tacklingen är förvisso rätt okej men som tränare att inte reagera över en sådan sak hade ju varit någorlunda konstig.
Men han står ju i TV och säger att han hoppar in tacklinegn vilket alla som kan se reprisen, som Lundh också får se vid intervjutillfället, och inte är helt dumma ihuvudet ser att han inte gör. Visst lämnar skridskorna isen men det är efter att de kommer i kontakt med varandra och sker pga tacklingen. Charging kunde han tagit för men Lundh är ju ute och cyklar ordentligt. Reager men gör dte mot rätt sak...

hållundan skrev:
Sen att äckelavdankade Ankan fortfarande får kommentera är ett mysterium. Förresten, sen när spelar den finske spelaren i DIF fotboll Toni Kuivastu i Frölunda Hockey? Eller heter Frölundas målvakt Christian Sandberg? För helvete, har kommentatorerna stora lässvårigheter?
Lite kinkig idag? Prova själv att kommentera spelare som inte spelar i ditt eget lag så får du ser hur lätt det är. Visst är mer korrekta uttal etc önskvärt men till skillnad från oss som kan se vilken spelare det är i ens eget lag enbart genom kroppsbyggnad, åkstil etc så ska de hålla reda på alla spelare på isen samtidigt vilekt inte är helt enkelt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT