Elhojar

donut-labs-mirakelbatteri-ar-ett-helt-vanligt-litiumjonbatteri

Det där dödar lätt en litet företag.
Synd, men skulle vara intressant att veta varför

Det där dödar lätt en litet företag.
Synd, men skulle vara intressant att veta varför

Ett försök att sko sig på företaget innan det går i konkurs?

Hade företaget varit lönsamt och sålt bra så ser jag ingen anledning till att göra det här.

Synd, men man kanske ska försöka tillverka något mer traditionellt, som är säljbart, istället för att "uppfinna hjulet på nytt" när man är ny på marknaden

Precis det jag sa i tråden då alltså. Inte för att jag är någon som helst måttstock för intelligens, utan bara helt vanligt sunt förnuft.

Ett försök att sko sig på företaget innan det går i konkurs?

Hade företaget varit lönsamt och sålt bra så ser jag ingen anledning till att göra det här.

Synd, men man kanske ska försöka tillverka något mer traditionellt, som är säljbart, istället för att "uppfinna hjulet på nytt" när man är ny på marknaden
Mmm... Det är väl de gamla klassiska.
Tråkigt i vilket fall

1782710425106.jpegUkraina köper in ny elmotorcykel till armen. Som brukligt när det gäller armefordon går funktionen före formen. Lång fjädringsväg, 104 kilos vikt, tyst, minimalt underhåll och bra vrid på plussidan. Litet (men utbytbart) batteri, lång laddningstid och bara 10 hästar på minussidan. Den är snyggt fältmässig och det är väl inte omöjligt att det kommer en civil version framöver.https://newsukraine.rbc.ua/news/armed-forces-to-receive-ukrainian-wolfstorm-1780927473.html

View attachment 530004Ukraina köper in ny elmotorcykel till armen. Som brukligt när det gäller armefordon går funktionen före formen. Lång fjädringsväg, 104 kilos vikt, tyst, minimalt underhåll och bra vrid på plussidan. Litet (men utbytbart) batteri, lång laddningstid och bara 10 hästar på minussidan. Den är snyggt fältmässig och det är väl inte omöjligt att det kommer en civil version framöver.https://newsukraine.rbc.ua/news/armed-forces-to-receive-ukrainian-wolfstorm-1780927473.html
Ser ut att vara en navmotor monterad inne i svingen framför bakhjulet?
Kreativ användning av befintliga prylar utan att få nackdelen av en stor ofjädrad massa mitt i baknavet.

View attachment 530004Ukraina köper in ny elmotorcykel till armen. Som brukligt när det gäller armefordon går funktionen före formen. Lång fjädringsväg, 104 kilos vikt, tyst, minimalt underhåll och bra vrid på plussidan. Litet (men utbytbart) batteri, lång laddningstid och bara 10 hästar på minussidan. Den är snyggt fältmässig och det är väl inte omöjligt att det kommer en civil version framöver.https://newsukraine.rbc.ua/news/armed-forces-to-receive-ukrainian-wolfstorm-1780927473.html
Är det samma som USA köpte för ett par år sen eller en egen utveckling?

Förutom det vidriga oljudet, det här måste väl ändå vara som klippt och skuret för att fungera bra med eldrift?
Man hör ju att dom har ett tungt svänghjul dom varvar upp, och en koppling att slira på, men det ser ut som att dom även har flera växlar???

Förutom det vidriga oljudet, det här måste väl ändå vara som klippt och skuret för att fungera bra med eldrift?
Man hör ju att dom har ett tungt svänghjul dom varvar upp, och en koppling att slira på, men det ser ut som att dom även har flera växlar???

Den där går ju på el det är därför den låter så jävla illa.

Jag trodde att man skulle ha elmotor främst för manövrerbarheten, men det är ju bara full snurr och dumpa kopplingen.
Kan man göra maskineriet extremt lätt om det bara är för att snurra fart på svänghjulet?

Tja, jag litar på att dom har gjort vad som ger mest kontroll på maskineriet

Svänghjulet har man nog mest för att kunna få explosiv effekt när man dumpar kopplingen, även om man skulle kunna tänka sig att dom lär sig att dra nytta av gyroskopeffekten också

Tja, jag litar på att dom har gjort vad som ger mest kontroll på maskineriet

Svänghjulet har man nog mest för att kunna få explosiv effekt när man dumpar kopplingen, även om man skulle kunna tänka sig att dom lär sig att dra nytta av gyroskopeffekten också
Jag skulle nog ha nytta av ett sjujäkla gyro om jag fick för mig att åka samma sträcka.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D