Den kanske ska heta Stark Munk?
Du tror att Wass/Varg gick all in på Donut-batteriet?
Det ser ju så ut på löftena i alla fall, lättare OCH längre räckvidd, och ladda på en kafferast...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den kanske ska heta Stark Munk?
Det där dödar lätt en litet företag.donut-labs-mirakelbatteri-ar-ett-helt-vanligt-litiumjonbatteri
![]()
Donut Labs "mirakelbatteri" är ett helt vanligt litiumjonbatteri. Bluffen avslöjad av youtuber.
Det finska företaget Donut Labs påståenden om ett massproducerbart solid state-batteri avfärdas nu som en bluff. I en granskning av Youtube-kanalen Ziroth visar Ryan Inis Hughes, med hjälp av över 20 batteriexperter och en visselblåsare, att det påstådda mirakelbatteriet i själva verket är ett...feber.se
Det där dödar lätt en litet företag.
Synd, men skulle vara intressant att veta varför
Mmm... Det är väl de gamla klassiska.Ett försök att sko sig på företaget innan det går i konkurs?
Hade företaget varit lönsamt och sålt bra så ser jag ingen anledning till att göra det här.
Synd, men man kanske ska försöka tillverka något mer traditionellt, som är säljbart, istället för att "uppfinna hjulet på nytt" när man är ny på marknaden
Ukraina köper in ny elmotorcykel till armen. Som brukligt när det gäller armefordon går funktionen före formen. Lång fjädringsväg, 104 kilos vikt, tyst, minimalt underhåll och bra vrid på plussidan. Litet (men utbytbart) batteri, lång laddningstid och bara 10 hästar på minussidan. Den är snyggt fältmässig och det är väl inte omöjligt att det kommer en civil version framöver.https://newsukraine.rbc.ua/news/armed-forces-to-receive-ukrainian-wolfstorm-1780927473.htmlSer ut att vara en navmotor monterad inne i svingen framför bakhjulet?View attachment 530004Ukraina köper in ny elmotorcykel till armen. Som brukligt när det gäller armefordon går funktionen före formen. Lång fjädringsväg, 104 kilos vikt, tyst, minimalt underhåll och bra vrid på plussidan. Litet (men utbytbart) batteri, lång laddningstid och bara 10 hästar på minussidan. Den är snyggt fältmässig och det är väl inte omöjligt att det kommer en civil version framöver.https://newsukraine.rbc.ua/news/armed-forces-to-receive-ukrainian-wolfstorm-1780927473.html
Är det samma som USA köpte för ett par år sen eller en egen utveckling?View attachment 530004Ukraina köper in ny elmotorcykel till armen. Som brukligt när det gäller armefordon går funktionen före formen. Lång fjädringsväg, 104 kilos vikt, tyst, minimalt underhåll och bra vrid på plussidan. Litet (men utbytbart) batteri, lång laddningstid och bara 10 hästar på minussidan. Den är snyggt fältmässig och det är väl inte omöjligt att det kommer en civil version framöver.https://newsukraine.rbc.ua/news/armed-forces-to-receive-ukrainian-wolfstorm-1780927473.html
Enligt artkeln är det egen tillverkning. Jänkarna köpte väl Zero va?Är det samma som USA köpte för ett par år sen eller en egen utveckling?
Egen tillverkning står det i artikeln. Säkert en egen konstruktion, men gissar att dom köpt delar från kina. Tex den moddade navmotorn, esc, batteri och gaffel.Enligt artkeln är det egen tillverkning. Jänkarna köpte väl Zero va?
Den där går ju på el det är därför den låter så jävla illa.Förutom det vidriga oljudet, det här måste väl ändå vara som klippt och skuret för att fungera bra med eldrift?
Man hör ju att dom har ett tungt svänghjul dom varvar upp, och en koppling att slira på, men det ser ut som att dom även har flera växlar???
Jag trodde att man skulle ha elmotor främst för manövrerbarheten, men det är ju bara full snurr och dumpa kopplingen.Förutom det vidriga oljudet, det här måste väl ändå vara som klippt och skuret för att fungera bra med eldrift?
Man hör ju att dom har ett tungt svänghjul dom varvar upp, och en koppling att slira på, men det ser ut som att dom även har flera växlar???
Jag skulle nog ha nytta av ett sjujäkla gyro om jag fick för mig att åka samma sträcka.Tja, jag litar på att dom har gjort vad som ger mest kontroll på maskineriet
Svänghjulet har man nog mest för att kunna få explosiv effekt när man dumpar kopplingen, även om man skulle kunna tänka sig att dom lär sig att dra nytta av gyroskopeffekten också
Jag skulle nog ha nytta av ett sjujäkla gyro om jag fick för mig att åka samma sträcka.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |