Elhojar

Enligt facebook är Stark Varg på gång!

Kan du lägga ut vad han som kommenterade får för svar på sina frågor han ställer till STARK?

Jag kan skicka ut e-mail om att jag ska leverera påsar med diamenter bara jag får din adress och du sätter in två bitcoin för frakten på mitt bitcoinkonto...

Jag kan rentav köpa en adresslista och skicka jättemånga såna mail, men jag kommer inte aktivt att svara om någon ställer frågor, om tillräckligt många andra sätter in två bitcoin var...
 
Kan du lägga ut vad han som kommenterade får för svar på sina frågor han ställer till STARK?

Jag kan skicka ut e-mail om att jag ska leverera påsar med diamenter bara jag får din adress och du sätter in två bitcoin för frakten på mitt bitcoinkonto...

Jag kan rentav köpa en adresslista och skicka jättemånga såna mail, men jag kommer inte aktivt att svara om någon ställer frågor, om tillräckligt många andra sätter in två bitcoin var...
Tror det bara var de kommentarerna på bilden. Själv tror jag att ”snart dags att leverera” innebär minst 18 månader. Typ
 
Tror det bara var de kommentarerna på bilden. Själv tror jag att ”snart dags att leverera” innebär minst 18 månader. Typ

Ja, jag har sett flera som kommenterar på YouTube som börjar tappa tilltron på att det blir något / i år.

Varav en påstod sig vara återförsäljare eller åtminstone hade tänkt vara det, men nu var trött på att bli bullshittad/ignorerad.

Det var därför jag var nyfiken på om han som mailade fick något svar
 
Bryan Haskel heter killen som är kund nr 1 hos Stark.
Han är inbjuden till Barcelona den 26:e mars för att få (?) sin hoj.
Jag tror att hans lev datum var 31:a mars. Jag gissar också att några andra som har det datumet kommer då vara med på plats då och ha ett event.
Vi får se vad som kommer ut av det.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 
Låter bra, då får dom kanske i alla fall provköra lite där innan deras hojar ska börja skeppas.....
 
Men Du - har jag alldeles missförstått det eller är inte FIM inne på att förbränningsmotorer och miljövänliga bränslen is da shit, i alla fall för de vassaste klasserna?

På en kortare horisont så försöker väl både FIA och FIM att förlänga livslängden hos existerande toppklasser så länge det går genom att fortfarande ha kvar förbränningsmotorer med andra bränslen. Gott så. Men det som verkar viktigast just nu är tyvärr mediabiten, alltså att tala om för allt och alla att det är detta man avser. Att definiera dessa bränslen rent teknskt vet jag att i alla fall FIM inte ännu har haft en tanke på. Lyssnar man på de nuvarande bränsletillverkarna så går deras kritik bortom "snake oil". Som vanligt när mediamänniskor får styra så förväntas väl någon att bara skaka fram något som inte ens finns i laboratoriemiljö till nästa säsong...
 
…och såhär lät det förstår även inför skärpta krav på ljudnivå, katalysator osv osv.

Kör man långsammare idag?
 
På en kortare horisont så försöker väl både FIA och FIM att förlänga livslängden hos existerande toppklasser så länge det går genom att fortfarande ha kvar förbränningsmotorer med andra bränslen. Gott så. Men det som verkar viktigast just nu är tyvärr mediabiten, alltså att tala om för allt och alla att det är detta man avser. Att definiera dessa bränslen rent teknskt vet jag att i alla fall FIM inte ännu har haft en tanke på. Lyssnar man på de nuvarande bränsletillverkarna så går deras kritik bortom "snake oil". Som vanligt när mediamänniskor får styra så förväntas väl någon att bara skaka fram något som inte ens finns i laboratoriemiljö till nästa säsong...
Aspen kommer in som huvudsponsor 2024.
 
…och såhär lät det förstår även inför skärpta krav på ljudnivå, katalysator osv osv.

Kör man långsammare idag?

Menar du att kraven på sänkt ljud har gjort racinghojarna snabbare? Katalysator tror jag inte existerar i någon racingklass.

Eller är det så att du försöker ta poäng från utvecklingen av fjädring, bromsar och materialteknik och och dela ut till de som egentligen gjort sporten långsammare?
 
Menar du att kraven på sänkt ljud har gjort racinghojarna snabbare? Katalysator tror jag inte existerar i någon racingklass.

Eller är det så att du försöker ta poäng från utvecklingen av fjädring, bromsar och materialteknik och och dela ut till de som egentligen gjort sporten långsammare?
Precis, Grupp B rallybilarna, dom oreglerade monstren som var för snabba så dom förbjöds blev så småning om omkörda av hårt effektreglerade rallybilar, tack vare att utvecklingen gått framåt på så många andra områden.

Tänk då hur snabba rallybilar vi skulle ha haft med samma utveckling på Grupp B reglementet.

Det är inte för att man har infört turborestriktorer dom har blivit snabbare, dom har blivit snabbare TROTS det
 
Menar du att kraven på sänkt ljud har gjort racinghojarna snabbare? Katalysator tror jag inte existerar i någon racingklass.

Eller är det så att du försöker ta poäng från utvecklingen av fjädring, bromsar och materialteknik och och dela ut till de som egentligen gjort sporten långsammare?

”Försöker ta poäng”? Vad är det för debatteknik du håller på med? Vaknat på fel sida igen även denna soliga dag?

Utveckling kommer ur utmaningar, så har det alltid varit. När ljudnivån måste sänkas, ökar kraven på utveckling för att bibehålla eller höja effekten TROTS ljudkrav. Eller TROTS förbrukningsrestriktioner. Osv.
 
Utveckling kommer ur utmaningar, så har det alltid varit. När ljudnivån måste sänkas, ökar kraven på utveckling för att bibehålla eller höja effekten TROTS ljudkrav. Eller TROTS förbrukningsrestriktioner. Osv.
Men man vill väl höja effekten även utan ev ljudkrav? Det är en utmaning i sig, ljudkrav eller ej.
 
Utveckling kommer ur utmaningar, så har det alltid varit. När ljudnivån måste sänkas, ökar kraven på utveckling för att bibehålla eller höja effekten TROTS ljudkrav. Eller TROTS förbrukningsrestriktioner. Osv.

Fast utmaningen är ju att vara snabbast och vinna, utvecklarna satt ju inte och spelade kort innan ljudkraven, dom försökte få ut mer effekt, bli snabbare och vinna även då...
 
Nu får nog Roffe komma till undsättning.
Gulle Dig ? Nej, detta är nog en tämligen meningslös debatt, inte tusan infördes 4T 1000 cc för att de var snabbare än 500cc tvitakt. Men förändringen var nödvändig. Och vad gäller ljudkraven ska vi nog vara tacksamma för allt som kan hjälpa oss att fortsätta snurra runt på asfaltslingor som Anderstorp, Gelleråsen och Mittsverige, ställen där ljudkrav är en betydligt större utmaning än koldioxidutsläppen.

Prestanda blir alltid en utmaning när en väl utvecklad teknik skiftas mot en jungfrulig. Så lär det förbli. Men det brukar ordna upp sig, precis som debatten har visat?
 
Gulle Dig ? Nej, detta är nog en tämligen meningslös debatt, inte tusan infördes 4T 1000 cc för att de var snabbare än 500cc tvitakt. Men förändringen var nödvändig. Och vad gäller ljudkraven ska vi nog vara tacksamma för allt som kan hjälpa oss att fortsätta snurra runt på asfaltslingor som Anderstorp, Gelleråsen och Mittsverige, ställen där ljudkrav är en betydligt större utmaning än koldioxidutsläppen.

Prestanda blir alltid en utmaning när en väl utvecklad teknik skiftas mot en jungfrulig. Så lär det förbli. Men det brukar ordna upp sig, precis som debatten har visat?
Jag följde, och följer, inte motogp men vad jag läst mig till handlade bytet från 2t till 4t i högsta grad om prestanda. Varvtiderna sjönk tydligen direkt. Sen spelade säkert ökad verkningsgrad och minskade utsläpp in som en bonus.

Det är så jag hoppas att övergången från 4t till el blir. Att eldriften visar sig överlägsen samtidigt som man får bonusen med ökad verkningsgrad och minskade utsläpp. Just nu är tekniken inte där men kanske om 10-20 år.
 
Jag följde, och följer, inte motogp men vad jag läst mig till handlade bytet från 2t till 4t i högsta grad om prestanda. Varvtiderna sjönk tydligen direkt. Sen spelade säkert ökad verkningsgrad och minskade utsläpp in som en bonus.

Det är så jag hoppas att övergången från 4t till el blir. Att eldriften visar sig överlägsen samtidigt som man får bonusen med ökad verkningsgrad och minskade utsläpp. Just nu är tekniken inte där men kanske om 10-20 år.

Du vet att en liter är mer än 500cc?

För övrigt blev rr tråkigt att titta på därefter.
 
Back
Top