Jag skulle behöva lite hjälp med min enduro.
Jag har en 2 taktare med monterat elsystem för att kunna driva hjälmlyse.
Jag har mätt och har 14.3 volt in i batteriet vid drift av hojen. Det jag har läst mig till är att man ska ligga på 14.2-14.4 volt.
Mäter jag på direkt på kablarna som är precis vid batteriet (kablarna som ska gå upp till uttagen vid styret men mätt nära batteriet för att utesluta bortfall för kopplingar osv)har jag 13.3 volt med hojen igång (inga lampor inkopplade). 13 volt ger batteriet utan hojen igång. Ger driften av hojen bara 0.3 volt ut eller ska det kanske vara så?
Har rejäla kablar och mätt i dm från batteriet så inget bortfall ska förekomma.
Varför får jag bara ut 13.3 volt ur batteriet? Eller ska det kanske vara så?
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Jag har en 2 taktare med monterat elsystem för att kunna driva hjälmlyse.
Jag har mätt och har 14.3 volt in i batteriet vid drift av hojen. Det jag har läst mig till är att man ska ligga på 14.2-14.4 volt.
Mäter jag på direkt på kablarna som är precis vid batteriet (kablarna som ska gå upp till uttagen vid styret men mätt nära batteriet för att utesluta bortfall för kopplingar osv)har jag 13.3 volt med hojen igång (inga lampor inkopplade). 13 volt ger batteriet utan hojen igång. Ger driften av hojen bara 0.3 volt ut eller ska det kanske vara så?
Har rejäla kablar och mätt i dm från batteriet så inget bortfall ska förekomma.
Varför får jag bara ut 13.3 volt ur batteriet? Eller ska det kanske vara så?
Hoppas ni förstår vad jag menar.