Elektronik för LED-blinkers, ZX6R

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Hoj
Kawasaki
Jag ska montera LED-blinkers på min MC och har förstått att jag behöver installera lite extra elektronik eftersom hojen har glödlamps-blinkers som standard.

De blinkers jag tänker köpa är:
http://www.carpimoto.it/EN/Brand_Rizoma/32367_FR023B-Rizoma-Track-77-indicator.htm
Mina efterforskningar har dock gjort mig en smula osäker på exakt vad jag behöver. Det verkar som att det ingår någon form av "resistor kit". Men det verkar som dessa behövs även om man har LED blinkers på hojen från början. Så jag gissar att jag även behöver en sådan här också:
http://www.carpimoto.it/EN/Brand_Rizoma/23723_EE060H-Load-Box-for-Rizoma-Led-indicator.htm
Kan det stämma?

Min hojs elsystem ser ut som på bifogad bild. Jag tänker bara byta ut bakre blinkers.

Bifogat

• Skärmavbild 2010-06-23 kl. 00.56.25.jpg
    Skärmavbild 2010-06-23 kl. 00.56.25.jpg
    101.7 KB · Visningar: 169
Om det sitter led redan och det fungerar så bör det inte vara något problem. Sitter där glödlampor så sätter man antingen en resistor i serie eller än bättre byter till Biltema LastOOOberoende relä för blinkers.
Då blinkar det korrekt oavsett vad du sätter som blinkers.
resistor kan du köpa på elfa, biltema osv.
Relät är nummer 11 på din bild.

Det finns satans massa sådana här trådar nu men en stor som du gärna får haka på... Där står var du skall göra om du tex får problem ändå och tex behöver sätta dioder till indikatorn.

Det kan vara så att resistorkittet som följer med bara är någon slags strömbegränsning, det ser ut att vara högeffekts LED's i blinkarna och dom kräver det.

Förmodligen måste du ändå lura ditt blinkrelä att du har samma last, eller byta till ett lastoberoende relä.

Eftersom instrumentpanalen har dioder som blinkindikation räcker det med att byta ut reläet till ett lastoberoende (biltema 40kr) isätllet för att börja pilla med motstånd å grejer!

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard