Elektriker. Programmering av motorvärmarstolpe.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Jobbet har bytt ut alla motorvärmarstolpar mot sådana som man får ställa in tiden när man har tänkt åka, så att den slår igång och går ett tag före.

Hur fixar man så att den går hela tiden?
RTEmagicC_1970925.jpg.jpg

En sån ungefär är det.
Åtminstonde en Garo.

Är det med knapptryckningar som man slår igång att den kan gå hela tiden, eller måste man in i den?

Det borde finnas ett manuellt läge!

Kika efter en symbol som ser ut som en hand :tummenupp

Edit: Annars så får du helt enkelt programmera den så den går 24/7!

Du behöver inte öppna den!

Last edited:
Jo, det borde finnas ett manuellt läge, men det är inte så att det är en knapp där man väljer "Timer/Always"

Isf skulle väl meningen med stolpen försvinna, för nog låter jag hellre bilen vara snorvarm när man kommer.

Hemma har hyresvärden stoppat in en liknande stolpe, med timer osv.
Man kan välja när man hyr stolpen om man vill ha med tidsstyrnigen eller utan, billigare med timer.
Tanten som har uttag i samma stolpe som mig har nog valt med timer, förmodar jag, då våran stolpe har blivit utbytt.
Även ett par stoplar lite här och var är utbytta.

Jo, det borde finnas ett manuellt läge, men det är inte så att det är en knapp där man väljer "Timer/Always"

Isf skulle väl meningen med stolpen försvinna, för nog låter jag hellre bilen vara snorvarm när man kommer.

Hemma har hyresvärden stoppat in en liknande stolpe, med timer osv.
Man kan välja när man hyr stolpen om man vill ha med tidsstyrnigen eller utan, billigare med timer.
Tanten som har uttag i samma stolpe som mig har nog valt med timer, förmodar jag, då våran stolpe har blivit utbytt.
Även ett par stoplar lite här och var är utbytta.

Ok, det kanske är så att du får fibbla den ett par skruvar och öppna en lucka men väl där lär du ju kunna programmera om den! :tummenupp

Lycka till!

Edit: Det är ju liksom helt omöjligt att dem skulle styra matningen fram till en enskild stolpe!

Last edited:
Edit: Det är ju liksom helt omöjligt att dem skulle styra matningen fram till en enskild stolpe!
Omöjligt är väl synd att säga, skulle snarare påstå att det vore skitenkelt. Från varje stolpe gå ju en sladd till någon form av kopplingsskåp/dosa, och det vore ju en smal sak att sätta timern där istället, och bara ha display och knappsats i stolpen, de kan prata med varandra över samma trådar som strömmen går. Det kompliceras iofs lite av att det sitter två uttag i varje stolpe, och det är väl, framför allt för gamla installationer, inte så troligt att det finns dubbel matning till stolpen.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back