Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
avatar skrev:2684039Vi riktiga gnistor kör med spotlighthinkar, använder inte ni kattfotselektriker det?
Max två meter på elektronisk trafo går förresten att kringgå.
En järnkärnetrafo kostar ju några spänn, surrar och kräver andra dimmrar så varför använda såna i onödan,,,
Gnistor?? Gnistrar det när du/ni kopplar eller?
Definiera gärna "kattfotselektriker"...?
Just det, HINKAR använder en del "gnistor" här nere också, har sett allt från tomma pfefferoniburkar till halvt urskrapade målarpytsar.
Nexan har kanonfina infällnadsburkar med membraninförningar för 16mm VP, kostar ca, 60:-, aldrig någon av mina kunder som klagat...
Ser inte riktigt anledningen att ha infällnadsburkar om inte situationen kräver det (isolering) eller för liten luftspalt, det står i amaturens spec. hur mycket som behövs.
Förklara gärna hur du kringgår 2m kabel från en elektronisk transformator, jag har aldrig hört talas om något som kan hantera/filtrera bort den störningen/strålningen som den utvecklar..
Kalla mig gammalmodig för att jag gillar järnkärnetrafos men jag tycket det känns mycket mer gediget. Jag vill inte ha elektronik liggandes i/utanför innertaken, och den kostar kanske 200:- mer än 2st motsv elek. och dimmrar som tar reaktiva laster en hundring mer...
Jag snålar inte på sånt.
EDIT: Du bor ju i samma stad som trådstartarn, du kan väl hjälpa honom, detta är ju ingen match för dig, koppla så det GNISTRAR
) som är problemet vid montering av spottar. Trodde det främst var värmeutvecklingen som är brandfaran (nära brännbart material).