Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Billigaste Tesla 3 kostar nu mindre än en Peugeot e-2008. Känns bra att inte nyss ha köpt en Tesla.
Det verkar precis som att dom har en ekonomiavdelning som vill ligga sömnlös och småsvettas under nattimmarna.
Eller hur? (Som jagDet där var ju ett "annorlunda" drag av Tesla.Det verkar precis som att dom har en ekonomiavdelning som vill ligga sömnlös och småsvettas under nattimmarna.
Detta ändrar ju inte läget om att Teslan fortfarande är bästa nybilsköp bland elbilarna, men jäklar vad jag skulle ha varit sur om jag skulle ha köpt en Tesla tidigare i år, mysigt att lägga till 10 000€ på värdeminskning på ett år.![]()
)Å andra sidan sponsrade staten med bidrag på de som beställdes tom november förra året, så i princip alla som hunnit leveras med gamla höga priset får bidrag så de hamnar på ungefär samma som om du beställer idag, OM det du beställde då var under 700K (dvs ej Model 3 Performance eller Model Y annat än RWD och samtliga Model S och X). Ja undantaget om du köpte en lagerbil eller på något annat sätt fick leverans direkt vid beställning. De som inte fått leverans än ska tydligen få nya priset så det blir ett gäng som får både lägre pris och 50K från staten.Jag har hittat förklaringen, Tesla har dragit in på Tesla loggan på bakluckan...
Andrahandsvärdet blir nog inte så kul för dom som nyss har köpt en
Nja Kawasaki GPZ 900 blev ju ganska iskall när de sänkte nypriset drastiskt. Folk tänkte vad är det för fel på den? Många besvikna ägare som inte fick ut pengarna de tänkt på sin lätt begagnade hoj. Tesla Y på blocket, lätt begagnad för 649K, helt plötsligt kan man köpa en ny för 619K. Hmm, Tesla har svalnat rejält för mig i dag.Tesla hade enligt uppgift en vinstmarginal på 25%, mycket svårt för övriga tillverkare att matcha.
Det här blir en svår puck för konkurrenterna.
Samtidigt så får man bilen på några veckor vid beställning - inga tillval finns utan bilarna är redan på väg från fabriken.
En annan konsekvens blir ju att begpriserna på tex äldre Tesla 3 nu börjar hamna på nivåer som inte avskräcker svennepäron från att skaffa elbil.
Tesla hade enligt uppgift en vinstmarginal på 25%, mycket svårt för övriga tillverkare att matcha.
Det här blir en svår puck för konkurrenterna.
Vad det än må vara, priset för en model y är inte högre än vad en BMW 520d kosta 2015.Jag har hittat förklaringen, Tesla har dragit in på Tesla loggan på bakluckan...
Andrahandsvärdet blir nog inte så kul för dom som nyss har köpt en
Nja Kawasaki GPZ 900 blev ju ganska iskall när de sänkte nypriset drastiskt. Folk tänkte vad är det för fel på den? Många besvikna ägare som inte fick ut pengarna de tänkt på sin lätt begagnade hoj. Tesla Y på blocket, lätt begagnad för 649K, helt plötsligt kan man köpa en ny för 619K. Hmm, Tesla har svalnat rejält för mig i dag.
Eller så tänker det som jag, hur mycket sänker de priset efter mitt köp?Jag tror att de flesta tänker tvärtom, nu är den betydligt mer prisvärd.
Har man kvar sin bil ett tag jämnar det säkert ut sig..Eller så tänker det som jag, hur mycket sänker de priset efter mitt köp?
Är det en Kina byggd Tesla?![]()
Tesla Hides Downgraded 2023 Model Y 'Performance Brakes' Behind Fancy Red Caliper Covers | Carscoops
A painted red caliper cover disguises the smaller brakes beneathwww.carscoops.com
Snygg täckplåt ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |