Elbil eller inte?

Bra. Det skall vara en klassfråga att bo i södra Sverige.

Åter till ämnet.

klämt mer på i4. Fasiken så trevlig ändå. Undrar vad de tyska dårarna ser för servicebehov och därmed kostnad. Ska vi gissa på massa tramskontroller för 6000/år?

Åter till ämnet.

klämt mer på i4. Fasiken så trevlig ändå. Undrar vad de tyska dårarna ser för servicebehov och därmed kostnad. Ska vi gissa på massa tramskontroller för 6000/år?

Gissningen är nog inte helt fel.
Men vad levererar den då?
Räckvidd, prestanda och all det där. Och vad kostar den?

Åter till ämnet.

Har BMW slutat med fri service? Förr ingick iaf service de första tre åren i priset.

Åter till ämnet.

Det kan man säkert gissa på. :)

Verkar absolut trevlig och i3 har ju visat sig vara riktigt bra så…

El till Ionitys laddstolpar från Norrland framöver då.

:rofl Och elnätet som redan nu saknar kapacitet för att leda mer ström söderut.

Det blir väl därmed fortsatt högre priser i söder och sänkta i norr.

Är väl bara för skidturisterna att ladda elbilen fullt när de är på skidorterna i norr. När de kommer hem igen tankar de över den kvarvarande laddningen till elnätet i söder. På det sättet kanske vi löser överföringsproblemet från norr till söder.

Är väl bara för skidturisterna att ladda elbilen fullt när de är på skidorterna i norr. När de kommer hem igen tankar de över den kvarvarande laddningen till elnätet i söder. På det sättet kanske vi löser överföringsproblemet från norr till söder.
Jag tycker gott att söderkisarna ska få betala SE3/SE4-avgift om de fulimporterar el från SE1/SE2.

Ni tror att elen hamnar i Sverige.....
25006296834175db1ab9bea07a017a711d0758dd.gif

Den går nog raka vägen ned till Ionity laddare i Tyskland.
Sen att det är trångt i ledningarna för att få el till privatkonsumenter i Sverige är bara för att de inte betalar lika bra som länderna i söder.

Vad är det så jämra intressant och speciellt med en lågmilad Toyota Corolla 2006? Morsan får telefonsamtal stup i kvarten från privatpersoner som vill köpa den. Ingen annons utsatt. Krävs det att man köper en elbil för att slippa samtal?
Inte bara corolla grannen har 1 gen RAV4 typ en i månade ringer om att dom vill köpa bilen.

Blir säkert så att det blir såna här utsprida i nätet.

Då slipper man förstärka stamnätet mellan få productionsiter och kan köra områden i ö drift vid störningar så iaf en del av landet fungerar

Är ett sådan verk som Trollhättans stad utreder för ev drift i trestads området just nu.

Jag har en Toyota Landcruiser som jag i tio års tid fått samtal och brev med propåer om att sälja.

Nu tänker jag nog sälja den men fasar för den störtflod av Toyotaköpare som jag vet kommer... De flesta är företag som exporterar.

"Snart i ett krig långt från dig"

Toyota tycker jag bygger tråkiga bilar som inte tilltalar min köpreflex, men jag har den djupaste respekt för deras kvalitetstänkande och ledarskapskultur och lyfter fram dem som ett gott exempel i stort sett varje dag. Inte konstigt att deras andrahandsvärde är bra. Skulle fler företag lära sig förstå principerna bakom Toyotas kvalitetstänkande skulle det gagna inte bara företagen utan även kunderna, då det inte står i någon slags motsatsförhållande till förmågan att skapa attraktiva produkter i kundernas ögon, snarare tvärtom.

Jag har en Toyota Landcruiser som jag i tio års tid fått samtal och brev med propåer om att sälja.

Nu tänker jag nog sälja den men fasar för den störtflod av Toyotaköpare som jag vet kommer... De flesta är företag som exporterar.

"Snart i ett krig långt från dig"
Vad ska du ha för den?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back