ekra om en gammel gris

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
lysekil
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
tjenare.
har en gammal xr600 som jag tänkt bygga motard av.
är ju som bekant trumma bak på dessa men jag ska bara ha det som lek och slit o släng hoj så den får vara kvar.

min tanke var att ta fälgbanan bak och sätta den fram då den ockå är 17" och sedan köpte jag mej en exelfälgbana på 3,75.
lämnade bort detta till en mc mek för 6 MÅNADER sedan!!!
det har fortfarande inte hänt ett skit så nu söker jag efter någon annan som kan ekra om dom åt mej.
har pratat med tvåhjulsservice i alingsås och dom visste inte om det gick.

har sett flera gammelhojar med denna setupen så jag vet ju att det absolut är genomförbart.

är det någon sopm har gjort det som hänger här eller vet några som är vassa på att ekra fälgar.
bor i lysekil så det får gärna vara i närheten.

mvh
 
Gör det själv, det är inte så svårt. Börja med bakhjulet och behåll framhjulet orört så kan du titta på framhjulet i vilket hål du ska peta in resp. eker medans du ekrar bakhjulet.
 
ja ok...ja hittar jag ingen som kan göra det åt mej så får det ju bli något sådant.
var hittar man ekrar till rätt pris?
 
ja ok...ja hittar jag ingen som kan göra det åt mej så får det ju bli något sådant.
var hittar man ekrar till rätt pris?

jeg holder på med samme prosjekt med en xl600r som jeg tror har like hjul som xr. ved å beholde trumbroms bak så blir det fel vinkel på ekrana , hvis du bruker en ferdig borrat felg som er bereknat for skive broms. Det jeg gjorde var å bestille BEHR felgbanor som er uborrade .Jeg lagde en mal ved å måle den gamle felgbanen for at borra like hull i den nya felg.ekrar bestelde jag hos roffes motor.rak 4mm x160mm på trumsidan ,rak 4mmx155 på drevsidan.ekrana må bøyes lite i botten for at få at få samma form som orginal ekrana. Du kan også få problem med at anvanda bakfelgen fram pga det samma problem bak med vinkelen som ekrana treffer navet. Håper dette var til hjelp .ursaka mina dårliga svensk .
 
tackar.

tackar.
kanoninfo..!
nu har jag lämnat in bakfälgen till bike...får se om dom löser det annars får jag försöka själv.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top