Eker-panik

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
För 6 (!!!) veckor sen lämnade jag in mitt bakhjul till min Yamaha TTR 600 ´98. Elva ekrar var då sönder och jag är nybörjare och ville inte byta dem själv. Verkstaden trodde på en vecka...men sen hette det att yamaha inte hade ekrarna i lager i sverige...o inte i europa... Det senaste (från idag) är att yamaha inte ens har ett leveransbesked på ekrarna!!!

Jag hade ju tänkt puttra omkring på revinge med fmck i höst men det ser ju mörkt ut nu!

Jag har hittat ekrar på touring.se men där finns ej modellbetäckningar, enbart storlek på ekrar (nån som vet vilka ekrar det skall vara till min hoj?). Förutom detta dilemma så kan jag inte fixa det själv heller, aldrig bytt däck ens och är jätteosäker på hur man spänner ekrarna rätt.

Alla tips som ger mig hopp om att kunna köra enduro i höst emottages tacksamt!

**uppdatering: touring.se kan heller inte få fram ekrar, verkar vara en generell bristvara!!! :rolleyes:

Last edited:
Det finns en nystartad cross/enduro affär i sjöbo so (ej cross & enduro companiet) som säkert kan hjälpa dig. Ska kolla om jag kan ordna nummer till dem.

rookie skrev:
2507266 För 6 (!!!) veckor sen lämnade jag in mitt bakhjul till min Yamaha TTR 600 ´98. Elva ekrar var då sönder och jag är nybörjare och ville inte byta dem själv. Verkstaden trodde på en vecka...men sen hette det att yamaha inte hade ekrarna i lager i sverige...o inte i europa... Det senaste (från idag) är att yamaha inte ens har ett leveransbesked på ekrarna!!!

Jag hade ju tänkt puttra omkring på revinge med fmck i höst men det ser ju mörkt ut nu!

Jag har hittat ekrar på touring.se men där finns ej modellbetäckningar, enbart storlek på ekrar (nån som vet vilka ekrar det skall vara till min hoj?). Förutom detta dilemma så kan jag inte fixa det själv heller, aldrig bytt däck ens och är jätteosäker på hur man spänner ekrarna rätt.

Alla tips som ger mig hopp om att kunna köra enduro i höst emottages tacksamt!

**uppdatering: touring.se kan heller inte få fram ekrar, verkar vara en generell bristvara!!! :rolleyes:
Leta reda på ekrar själv o lämna det sen till Bosse bus på Bikeline i Malmö,fixar det över dagen.

Kolla länken,där e en hel del handlare alt sök på sidan efter begagnat.
http://www.enduromx.com/handlare/handvr.asp?str=&S=S%F6k%21&Fabrikat=Alla&Omr=H

Mr K skrev:

Tyvärr hade de inget men tack för hjälpen ändå! :)

Zmurfen skrev:
2507505 Leta reda på ekrar själv o lämna det sen till Bosse bus på Bikeline i Malmö,fixar det över dagen.

Kolla länken,där e en hel del handlare alt sök på sidan efter begagnat.
http://www.enduromx.com/handlare/handvr.asp?str=&S=S%F6k%21&Fabrikat=Alla&Omr=H

Tack för tipset. Det kluriga verkar dock att få tag på ekrar...

Enda nappet hittills är Cross center (som även tillverkar ekrar), skulle återkomma nästa vecka...

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...