Ej Mc relaterat. Vad hade ni gjort?

Millis

Fd. Pink_dreams
Gick med
20 May 2005
Hoj
-99, Honda Hornet
Så här är det! Jag lånade ut min gamla Honda civic -88 till en kille. Från torsdag till fredag. Ringer honom på fredag och säger att jag inte behöver ha bilen i helgen så han kan ha den då med. Han säger ok. Sen efter ett tag säger han att du måste göra nåt åt din termostat för bilen kokar hela tiden!!!! :confused: Då säger jag? Ja det varkar ju skumt?
Dagen innan körde jag omkring med släp och min trasiga hoj på i 25C värme, och den gick inte ens det minsta varm. Iaf jag frågar? Men har du kollat så att det finns vatten då?
Jo det hade han fyllt på. Så jag säger inte nåt mer än att du får väl kolla hela tiden så den håller sig nere.

Sitter hemma och funderar ett tag och ringer sen upp han igen och ber han komma med bilen! För Är den inte som den ska tycker inte jag att han ska sitta och köra runt.

Iaf han kommer och hämtar mig. Ser redan då att temp mätaren är hög. Och sitter och funderar när han sak stanna. Men efter ett tag säger jag? Du måste ju förfan stanna bilen är ju kokhet!!!!!
Så då stannar han. När jag lyfter på huven så har han inte skruvat åt locket till kylaren!!! Plus att locket till expansions kärlet är uppe. Iofs vet även jag att det kan flyga upp om det är för mkt tryck. Men locket till kylaren ska fan inte flyga upp. Men iaf. saken är den att det går att fylla på med 5liter jävla vatten. Och när den har fått stå ett tag så startar vi den och ja som jag trodde så gick toppen!.

Så nu sitter man med trasig hoj, trasig bil och utan pengar. Iofs går hojen på garantin för det är inte jag som haft sönder den.
Men iaf skulle ni kräva pengar av killen som körde sönder bilen? Han är en rätt bra kompis (när inte hans boss är i närheten... tjejen) och även utb. bilmekaniker!!!!!! Och visst skulle jag kunna byta packning själv med men tycker inte att det är mitt jobb!!
Vad hade ni gjort? :confused: :confused: :confused:

Öhh, om han e bilmek så borde han väl inte köra runt med en bil som går varm?

Pink_dreams skrev:
Men iaf skulle ni kräva pengar av killen som körde sönder bilen?

Hade han krockat bilen eller repat dina dyra alufäljar mot trottoaren eller något sådant hade jag tyckt att han skulle pröjsa.. Men att han har bilen den vecka kylsystemet bestämmer sig för att ge upp ska ju inte kosta honom en massa...

.....Vissa saker slits och vissa saker ger helt enkelt upp efter ett par år.. Slarva inte bort en polare för att han hade oturen att ha bilen när det inträffar..

Hade han däremot varit "vållande" till skada på bilen så hade saken varit en annan...

korvgubbe skrev:
Hade han krockat bilen eller repat dina dyra alufäljar mot trottoaren eller något sådant hade jag tyckt att han skulle pröjsa.. Men att han har bilen den vecka kylsystemet bestämmer sig för att ge upp ska ju inte kosta honom en massa...

.....Vissa saker slits och vissa saker ger helt enkelt upp efter ett par år.. Slarva inte bort en polare för att han hade oturen att ha bilen när det inträffar..

Hade han däremot varit "vållande" till skada på bilen så hade saken varit en annan...

Nej jag har inte klandrat han heller! Men jag tycker att hade han använt hjärnan så skulle han väl inte fortsätta att köra med den när han märker att nåt e galet? Och framför allt ringa mig och berätta vad som hänt?

Om jag tänker att det var jag istället som hade lånat en bil hade jag ringt till den som äger den på en gång och berätta vad som hänt? Och inte fortsatt köra iaf! Eller framför allt se till så tempen går ner efter att jag fyllt på vatten.
Och det sa han att den inte gjort. SÅ då åkte han hem. Men senare behövde han åka och handla och då hade den gått varm men då hade han skitit i att stanna! Det var hans egna ord! Det är det jag blir förbannad på!

Och nu är det väl bara att hoppas på att inte block å hela skiten e skevt.

Pink_dreams skrev:
Nej jag har inte klandrat han heller! Men jag tycker att hade han använt hjärnan så skulle han väl inte fortsätta att köra med den när han märker att nåt e galet? Och framför allt ringa mig och berätta vad som hänt?

Och nu är det väl bara att hoppas på att inte block å hela skiten e skevt.

Självklart kan man tycka det.. Har han kört så att blocket skevar så skulle jag kanske tycka att hon borde vara med å betala...

Men om det bara är kylsystemet som börjat läcka eller tjockat igen eller något så kan man ju inte klandra honom som sagt...

korvgubbe skrev:
Självklart kan man tycka det.. Har han kört så att blocket skevar så skulle jag kanske tycka att hon borde vara med å betala...

Men om det bara är kylsystemet som börjat läcka eller tjockat igen eller något så kan man ju inte klandra honom som sagt...

Det är inte så att jag vill kräva han på några pengar! Även jag vet att gamla bilar går sönder.
Men det jag vill ha ur hans mun är!
Jag är ledsen att jag hade sönder din bil. Eller Tack för att jag fick låna den. Åk till mekonomen och köp en ny packning så byter jag den.
Eller iaf lite jävla respons, eller iaf visa att man "ångrar sig eller vad man nu ska säga!
Men det jag frågade han när han hoppade ur bilen var Visst är det toppen som gått?
JO det är det sa han! Och sen drog han igen dörren och sa hej då!

Det är nånting som inte stämmer i denhär historian. En CBR går aldrig sönder. :va

anja skrev:
Det är nånting som inte stämmer i denhär historian. En CBR går aldrig sönder. :va

Det är vad alla sagt till mig med!
Men på min finns det ingen kompession på andra cylindern. Har kört 2 mil med den! Sen jag köpte den! Den var lite trög att på i gång men tänkte inte mer på det än att den hade stått ett bra tag. Men när jag skulle ut och övn köra så gick den inte att starta alls. Tänkte att den kanske bara är sur eller att stiften är dåliga. Så jag åkte å köpte nya. När jag tagit bort andra stiftet så såg det riktigt förjävligt ut. Bygeln som går ut över "elektroden" fanns inte kvar!! Plus att det såg ut som man hade hackat med en slägga på det!
Jag gick tillbaka till ´firman. Det han hade att säga avr att Det var ju synd att du hade köpt nya stift? annanrs kunde du fått nya!
Då blev jag riktigt förbannad och sa det att jag vill ju för fan veta vad det är som orsakat att stiftet ser ut som det gör. Då suckade han bara.

Så dagen efter åkte jag till en annan firma med hojen och dom gjorde komp test och konstaterade att det inte var nån kompression på andra cylindern.
Även dom såg ut som frågetecken.
Och det som är konstigt är ju att den gått på alla cylindrar även med det där stiftet. Så ja på måndag ska den in på verkstad. Helst vill jag häva köpet men det får jag inte:(

Last edited:
Hade jag varit han skulle jag nog känt mig ganska skyldig. Dock kan man nog inte klandra han heller. Men han kunde ha så god omtanke om dig att han gav dig 1000kr eller så...han har ju fått låna bilen gratis....

Mingves skrev:
Hade jag varit han skulle jag nog känt mig ganska skyldig. Dock kan man nog inte klandra han heller. Men han kunde ha så god omtanke om dig att han gav dig 1000kr eller så...han har ju fått låna bilen gratis....

Ja vi får se hur det blir har iaf inte hört att ord av han!
Ne nu ska jag kasta mig på min gröna springare och dra iväg till jobbet!

Hmm.. Jag förstår inte..

Om han kört sönder bilen så får han väl fixa den?

Så fungerar det ivf i min värld..

Pink_dreams skrev:
Det är vad alla sagt till mig med!
Men på min finns det ingen kompession på andra cylindern. Har kört 2 mil med den! Sen jag köpte den! Den var lite trög att på i gång men tänkte inte mer på det än att den hade stått ett bra tag. Men när jag skulle ut och övn köra så gick den inte att starta alls. Tänkte att den kanske bara är sur eller att stiften är dåliga. Så jag åkte å köpte nya. När jag tagit bort andra stiftet så såg det riktigt förjävligt ut. Bygeln som går ut över "elektroden" fanns inte kvar!! Plus att det såg ut som man hade hackat med en slägga på det!
Jag gick tillbaka till ´firman. Det han hade att säga avr att Det var ju synd att du hade köpt nya stift? annanrs kunde du fått nya!
Då blev jag riktigt förbannad och sa det att jag vill ju för fan veta vad det är som orsakat att stiftet ser ut som det gör. Då suckade han bara.

Så dagen efter åkte jag till en annan firma med hojen och dom gjorde komp test och konstaterade att det inte var nån kompression på andra cylindern.
Även dom såg ut som frågetecken.
Och det som är konstigt är ju att den gått på alla cylindrar även med det där stiftet. Så ja på måndag ska den in på verkstad. Helst vill jag häva köpet men det får jag inte:(

Låter ju som att kolvringarna gått isönder.

\Masonit

Säg till honom att han får byta skiten bara om du köper det som behövs
för att fixa skiten så är det väll lugnt om det nu är en hyffsat bra polare
annars hade iallafall jag sagt till honom att det nu är hans problem att
fixa bilen och inte ditt.... om du nu förstår hur jag menar.

Biturbo skrev:
Hmm.. Jag förstår inte..

Om han kört sönder bilen så får han väl fixa den?

Så fungerar det ivf i min värld..

då lever vi i samma värld du och jag..

en riktig kompis hade varit helt bestört och hjälpt till (betalat om kunskapen saknas).

i mina öron låter han som en snyltare,gasar tills det rasar ..den är ändå inte min typ...

hade jag varit i samma sits hade jag krävt att han skulle hjälpa dig..ekonomiskt elr med sin kunskap.punkt slut.

Easy_Mike skrev:
då lever vi i samma värld du och jag..

en riktig kompis hade varit helt bestört och hjälpt till (betalat om kunskapen saknas).

i mina öron låter han som en snyltare,gasar tills det rasar ..den är ändå inte min typ...

hade jag varit i samma sits hade jag krävt att han skulle hjälpa dig..ekonomiskt elr med sin kunskap.punkt slut.

Precis han är ju din kompis så vad är problemet!!!!!

Håller med vad som sagts. Du köper delarna och han lagar bilen, går han inte med på det så är det ingen bra kompis och såna klarar man sig utan.

hade det varit jag som hade lånat bilen å den pajat så hade man naturligt vis fixat den i det här fallet är killen lite skyldig till att toppen gått eftersom han körde när den koka

Alltså faan va sånt här är trist!
Jag kan överhuvudtaget inte förstå hur din "kompis" tänker!! Jag tycker ändå att även om det är en oundviklig olycka och man har oturen att köra bilen när det inträffar så måste man ju visa någon sorts vilja att gottgöra ddet som hänt.

Var med om en liknande situation fast gällande en digital kamera.... Min polare trampade på den så den paja... Givetvis en olycka men likförbannat så paja den. Jag tyckte ju att vi kunde dela på självrisken på en 1000 lapp lr va fan de nu var men icke.... Han motiverade med att han inte kunde veta att kameran låg där den låg så han vägrade att hosta en löjlig 5-hunka... Jaja what ever tänkte jag o ville inte bråka mer om det men han har ju sjunkigt en aning i mina ögon sen dess...

Du betalar. Vad det gäller dig roadrunner så antar jag att du hade kameran på ett jävligt dumt ställe ifall din kompis råkade trampa på kameran. Skyll dig själv.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8