Ej buskörd

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Vad menas med detta i säljesannonserna?
Buskörning samma sak som att man stuntat med den? eller bara toppat den eller att man bara toppat den ibland eller att man fiskört 110 hela tiden?

Vad innebär buskörning för dig?

alt.1 - att du kört som en mupp med den dock utan att ha klotat och skit.

alt.2 - att du har busat med din flick/pojkvän och efter det stuckit därifrån.

Att ägaren ljuger och mycket väl vet att tvåan, trean och fyran hålls fast med tandpetare.

Oftast utfyllnad i annonser där säljaren inte vet vilken relevant info han kunde skrivit om hojen.

Plågad på varvstoppen i timmar under MC-träffar. Typ.

Vad menas med detta i säljesannonserna?
Buskörning samma sak som att man stuntat med den? eller bara toppat den eller att man bara toppat den ibland eller att man fiskört 110 hela tiden?

Vad innebär buskörning för dig?

Jag vet inte riktigt.. men "buskörd som fan" ska jag skriva i min annons! :D

Samma trams som att hojar inte är bankörda, eller att geggmoppar inte tävlingskörts (för enduromotionärer i allmänhet är ju grymma på att sköta om sina cyklar...).

Trams, men det är ju folk som går på det.

Sporthojar köps för en sak, buskörning - tvivlar på att det ens finns sådana som använts för jobbpendling, och aldrig sett höga varvtal...

Beror på vilken hoj det är. Om det är en motard = främst inga bakhjulskörningar, stoppies, bredställ etc...

Sporthoj = främst inga direkt rekord tider på bana, stuntande. gubbkörd helt enkelt

Last edited:
Min förra sporthoj användes för jobbpendling, men den fick se höga varvtal, bak och framhjulsåka och allt det andra också. Men var den buskörd, tycker inte det, den var bara körd som alla andra kör roliga hojar.

Det där kan jag störa mig på i annonser (obs bara ett exempel) tex med en r1:a med akra system, pc3 och övriga uppgraderingar och sen står det aldrig körd bakhjul, aldrig bana, inte buskörd...

Fel att skriva att hojen har använts till det den är tänkt att användas för men har också
servats och underhållits efter detta. Kommer jag göra i alla fall.

Folk som skriver såna saker gör det för att de inte vet vilken information som är relevant i en annons. Ännu mer fel blir det i Backus exempel.

Typ bankörd. Så nära buskörning man kan komma.

Håller inte med.. Hellre bankörd än söndermuppad av nån som försöker, men inte kan köra på bakhjulet,. Som slirar sönder kopplingen för att det låter kul och hänger sig på varvtalsstoppet utanför den lokala Sibyllan för att det slår lågor ur systemet då...

Bana må vara hårt för däck och stötdämpare, men motorn mår fan bättre av att JOBBA, än att misshandlas!

Sen finns det ju faktiskt de som kör lugnt för att de inte VILL annat, en sån hoj är ett kap. Man får helt enkelt göra sin bedömning av personen när man pratar med denne.

.... Sen finns det ju faktiskt de som kör lugnt för att de inte VILL annat, en sån hoj är ett kap. Man får helt enkelt göra sin bedömning av personen när man pratar med denne.

Ja det finns sådana! Låga mil. Servad innan intervallet. Piggarna kvar fr nya däck som endast är lite slitna i mitten. Varenda detalj högglanspolerat. Bra pris på det också, så behöver man inte ens förhandla om priset. (Kanske som i mitt fall bara ngn som har övningskört med en snygg hoj,och insett att den istället vill ha annan typ av hoj) Tror sådant existerar endast i norrland. Hämtade mitt exemplar fr Luleå.:tummenupp

Last edited:
Varvstopp med kall motor
Växla utan koppling
Wheelies (efter en juste burnout...) och stoppies vid varje rödljus

Typ:rolleyes:

Typ bankörd. Så nära buskörning man kan komma.
Mycket hellre en bankörd hoj än körd av nån posör som försöker lära sig slanga med den. Sporthojar är ju gjorda för att köras hårt på bana, men dom är inte gjorda för att fulkopplas upp på slangen, slå mot varvstoppet, tokköras med kall motor osv.

Mycket hellre en bankörd hoj än körd av nån posör som försöker lära sig slanga med den. Sporthojar är ju gjorda för att köras hårt på bana, men dom är inte gjorda för att fulkopplas upp på slangen, slå mot varvstoppet, tokköras med kall motor osv.

Så rätt.

Hellre en endast bankörd hoj än att köpa en sporthoj från en yngre snubbe med keps på sned, kåmbatbyxor och hävdelsekomplex.

Växla utan koppling vad gör det så länge det är upp?
Motorn mår sämre utav att kopplas:fakta

Inte motorn, men kopplingen. :tummenupp

Annars är det väl en uppfattning bland vissa att lådor med rakskurna drev inte mår illa av att "crossväxslas". Så är det säkert, och i det fallet håller ju kopplingen längre då den används mindre, men i de fall jag kör lugnt väljer jag att kopplingsväxla för att det blir lugnare/mjukare. När jag vill leka Rossi crossväxlar jag, och har inte märkt något slitage på lådan. Men vem vet, billigare att byta koppling än låda. För de som vill köra safe med ungefär samma motivering som för folk som inte har mobilen i byxfickan för att de är rädda för eventuell strålning; better safe than sorry.

Jag kör i tron om att lådor med rakskurna drev kan crossväxslas utan större problem, men som sagt, vem vet.

Back