Eicma 2016

Snygg, ser ut som en kawa.

Bra mässa i år, men apropå just kawa är jag besviken på att inget om deras påstådda retromodeller kommit fram än. Blir nog inget (inom överskådlig framtid) antar jag.

Har för mig Kawa lovade en massa nytt förra året till i år men det verkar ju ha skitit sig. Var taggad på att se deras mellanstora hoj med turbo.

Ska bli spännande att se slutresultatet.

KTM-790-DUKE-PROTOTYPE_02.jpg

KTM-790-DUKE-PROTOTYPE_03.jpg

Inte mycket dö-vikt på den <3

Grymt, kan vara en potentiell nästa-hoj för mig.

Men jag förstår inte hur KTM tänker när de gör den på 800 cc. Nu är (enligt mig) hoppet till 1290 SDn fortfarande för stort. Skulle önskat 900/1000 cc istället, men men landar den kring 100 hästar så kan den vara intressant.

Tre hojar från Husqvarna!

hqv-vitpilen-401-9.jpg

hqv-svartpilen-401-10.jpg

F

Alla är 401-serien.

Snygga! Gillar 401 skarpt, synd på sent produktionsdatum dock. Okt 17. Men jävligt besviken att det är helt tyst om 701an. Var helt inställd att köpa en tills nästa år men det dröjer tydligen ett tag till då. :glömdet

Last edited:
Kul att se hur många hojar de nu tillverkar för A2 segmentet.
Nu återstår det att övertyga A2:are om att dessa hojar är lättare och därmed smidigare och roligare att köra än en STRYPT R1:a.

Last edited:
Kul att se hur många hojar de nu tillverkar för A2 segmentet.
Nu återstår det att övertyga A2:are om att dessa hojar är lättare och därmed smidigare och roligare att köra än en STRYPT R1:a.

Hade ju inte skadat om tillverkarna fått tummen ur röven och faktiskt försökt matcha KTM i vikt och prestanda.

Alltså den ser så råå ut, älskar den minimala ramen som gör att motorn hamnar i fokus. Det smäckra men iögonfallande avgasröret e ju bara så rätt.. Den lät ju som en Nuda oxå, kan det bli bättre?

Ang Triump Street Tripple, nu vet jag inget men jag har som många andra här hört att de ska komma med en 800cc, iof så har de la motorn redan i sin tiger 800 men jag antar att de vill ha större borr för mer varv istället för den längre slaglängden som i tiger 800.

KTM 790 Duke = Kände det kom upp lite kräk när jag såg den.

Ser ju ut som någon som har styrketränat men glömde träna benen...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT