Egypten över jul?

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Finns det någon/några som vill åka till Hurghada den 16 december och stanna i två veckor? Har två biljetter med fritidsresor, Pm,a mig för mer info om intresse finns.

//Jocke
 
Är inte direkt överförtjust i att flickvännen ska dit om två veckor :( Tycker det är illa nog med massa galna araber som försöker sälja allt de äger och har, och bomber gör inte saken bättre. Vettifan om jag skulle betala för att se några pyramider ute i en öken...
 
Egypten är ett härligt land, visserligen jäkligt varmt +55 när jag var där!
Sen har de ju sina speciella saker för sig. Men jag rekommenderar detta land, förutom att jag blev kidnappad, men men det är smällar man får ta. :va Jag fick ju rida kamel är ju aldrig fel det heller :hihi
Åk dit men se upp för allt löst folk, ta gärna med lite tårgas eller annat nödvändigt ont!
 
sportarn skrev:
Egypten är ett härligt land, visserligen jäkligt varmt +55 när jag var där!
Sen har de ju sina speciella saker för sig. Men jag rekommenderar detta land, förutom att jag blev kidnappad, men men det är smällar man får ta. :va Jag fick ju rida kamel är ju aldrig fel det heller :hihi
Åk dit men se upp för allt löst folk, ta gärna med lite tårgas eller annat nödvändigt ont!

Är du seriös när du säger att du blev Kidnappad? :va
 
Last edited:
RED_LiME skrev:
Är du seriöst när du säger att du blev Kidnappad? :va
Ja, faktiskt är jag det. Jag var 18 bast och det kom 2 araber på var sin sida om mig och lyfte upp mig på en kamel. På kamelen satt det ytterligare en arab som tog iväg mig på en ridtur. Ingen trevlig upplevelse direkt. Funderade på att hoppa av, men 3 meter ner i 40 km/h då är man inte så tuff så det var bara att hänga på. :kryckor
 
Vägra vurpa skrev:
Hur kom du av kamelen då? Vad hände?
Killen på kamelen for iväg med mig bakpå ca 400 m. Mor som oxå var med blev livrädd och sprang efter. Sen när han stannade visade det sig att de som vanligt var ute efter pengar och ville ha papperspengar bara för att jag skulle bli fotad bredvid aset.
Klart man blev jäkligt chockad, men det gick ju bra.
Nej, nästa gång får det bli att åka hoj istället för att rida kamel. Mycket bättre och säkrare.
 
Priset är 8866 för båda biljetterna. + överlåtelsekostnaden på max 500:- Men ni får bestämma er fort. det som ingår är Flygresan, två veckors boende inklusive frukostbuffè på Triton Empire i Hurghada, mat på flyget, avbeställningsskydd. Kolla gärna www.fritidsresor.se så får ni se bilder på hotellet och så.

//jocke
 
8866:-? e det va du betalade?

Jag satt å kollade lite resor nu, bla till Egypten.
8866:- för resa å 2v boende e inte sådär rasande billigt....

Bara nyfiken, vill inte förstöra din tråd.
Letar lite resor nu, helst ska det bära av till Zanzibar över nyår. Men det verkar svårt att få tag i biljetter.

Så jag e intresserad av andra resor kanske, om det blir till bra priser :gnissla
 
Lartes skrev:
8866:-? e det va du betalade?

Jag satt å kollade lite resor nu, bla till Egypten.
8866:- för resa å 2v boende e inte sådär rasande billigt....

Bara nyfiken, vill inte förstöra din tråd.
Letar lite resor nu, helst ska det bära av till Zanzibar över nyår. Men det verkar svårt att få tag i biljetter.

Så jag e intresserad av andra resor kanske, om det blir till bra priser :gnissla

8866 för två personer två veckor är billigt. Vet iofs inte vad det är för hotell.
 
eisbaer skrev:
8866 för två personer två veckor är billigt. Vet iofs inte vad det är för hotell.


Billigt, ja hyffsat fast det e inte jättesvårt att få tag i en resa till samma peng.
Men som du nämnde att vi vet ju inte vad det är för hotell...
 
Lartes skrev:
Billigt, ja hyffsat fast det e inte jättesvårt att få tag i en resa till samma peng.
Men som du nämnde att vi vet ju inte vad det är för hotell...

Är det inte? Vart hittar du den då? Trestjärnigt hotell var det visst.
 
eisbaer skrev:
Är det inte? Vart hittar du den då? Trestjärnigt hotell var det visst.


Har hittat några pekt resor för 5000-6000:- 2v kommer dock inte ihåg vad det va för hotell

Så det borde inte vara helt omöjligt att komma ner i dessa pengar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top