Egga inte customåkare

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Det är sen eftermiddag. En man i 30-årsåldern, vi kallar honom NN, åker hem genom Linköping efter en lektur med sin ZX-10R på Östgötaslätten. NN stannar längst fram i vänster körfält vid trafikljuset vid Folkungavallen. Längst fram i höger körfält står en tuffing på sin customhoj. Det blir grönt och NN på sin ZX-10R avlägsnar sig från trafikljuset och ut på Brokindsleden i gott tempo för att kunna ta den sköna kurvan under bron i lite fart. Customhojen är omgående en liten prick i backspeglarna. Kurvan tas med gott nedlägg och några 100 m längre fram är det ett nytt trafikljus där NN måste stanna. NN reflekterar kort över att det inte kommer någon mer och stannar. Det var ju trots allt en customhoj och några bilar som väntade vid förra trafikljuset. Det blir snabbt grönt och NN åker iväg hem utan att tänka mer på det.

Senare samma kväll läser NN detta: http://www.corren.se/archive/2008/7/31/jtqqrvekybpzr0n.xml

Ooops... Betyder detta att customåkaren försökte hänga på men klarade inte kurvan???

Det verkar ju uppenbarligen som att det var den föraren om tiden i artikeln stämmer men frågan är om det berodde på att han försökte hänga på? Har ingen aning om hur det ser ut där men om han blev en liten prick i backspegeln kan han väl inte dragit på så värst mkt?

Det är inte hans fel även om han hetsade till race.
Man har alltid ett val, avstå eller rejsa.
Med hojen avstår jag, jag är helt enkelt för kass för att spöa andra hojar.
Bilar kan jag väl förnedra med surzukin, men det känns inte fair, men visst, vill någon hormonstinn fjortis i pappas BMW försöka så..

Med bilen rejsar jag glatt mot alla som provar, jag förlorar inte så ofta man kan tro med tanke på hur kass bil jag har, men många som har bra bilar är kassa på att starta och det räcker oftast fram till nästa rödljus....

Ja, en costum förare vurpar i närheten av dig, då måste det ju verkligen vara så att han ville hänga på dig för att rejsa :rolleyes: :rolleyes:

Sen är det inte så att alla costum-åkare tycker att dom e asballa som alla verkar tro, utan man kan faktiskt åka hoj bara för att man tycker det är roligt.... :tummenupp

Det var inget rejsande heller. Vi stod lugnt och fint på tomgång och väntade på grönt. Det är nämligen en 90 graders sväng ut på Brokindsleden från trafikljuset. Men han tänkte väl "fräckt, det där ska jag också göra" och sen hamnade han i spenaten.

Knäppt är det iaf. Hoppas han klarade sig ok.

Last edited:
Det var inget rejsande heller. Vi stod lugnt och fint på tomgång och väntade på grönt. Det är nämligen en 90 graders sväng ut på Brokindsleden från trafikljuset. Men han tänkte väl "fräckt, de där ska jag oxo göra" och sen hamnade han i spenaten.

Knäppt är det iaf. Hoppas han klarade sig ok.

Måste återigen påpeka hur löjligt det är när sporthojsförare tror att alla andra tror att de är coolas, och vill göra precis som dem. Hade så varit fallet hade de också ägt sporthoj... Inte glidare. Menmen, du kan ju fortsätta att åka runt och tänka så, eller inse att väldigt många av costumförarna kör därför det är kul, och inte bryr sig om vad andra tycker om ens hoj.

Måste återigen påpeka hur löjligt det är när sporthojsförare tror att alla andra tror att de är coolas, och vill göra precis som dem. Hade så varit fallet hade de också ägt sporthoj... Inte glidare. Menmen, du kan ju fortsätta att åka runt och tänka så, eller inse att väldigt många av costumförarna kör därför det är kul, och inte bryr sig om vad andra tycker om ens hoj.
Va? Jo, jag är ju Mr Coolness... :rolleyes:

Tyckte bara hela incidenten var så knäpp så att jag ville dela med mig.

Måste återigen påpeka hur löjligt det är när sporthojsförare tror att alla andra tror att de är coolas, och vill göra precis som dem. Hade så varit fallet hade de också ägt sporthoj... Inte glidare. Menmen, du kan ju fortsätta att åka runt och tänka så, eller inse att väldigt många av costumförarna kör därför det är kul,och inte bryr sig om vad andra tycker om ens hoj.

Sådär säger du bara för att du kör en såndär koreansk hujusung eller vafan dom heter!!!

:rolleyes: :gnissla

Ja, en costum förare vurpar i närheten av dig, då måste det ju verkligen vara så att han ville hänga på dig för att rejsa :rolleyes: :rolleyes:

Sen är det inte så att alla costum-åkare tycker att dom e asballa som alla verkar tro, utan man kan faktiskt åka hoj bara för att man tycker det är roligt.... :tummenupp

CUSTOM

Men var kommer all kritik ifrån? Trådskaparen var närvarande precis innan olyckan och frågar sig själv om hans körning kan ha inspirerat den förolyckade till att ha kört likadant. Detta med dåligt samvete (om än obefogat) så vitt jag kan utläsa.

Hoppas det gick bra för honom.

Vill du vara en som känner att du orsakat en customåkares olycka eller?
Meh, värst vad "alla" tar det är fel då.

Nej, vi rejsade inte.
Nej, jag om någon åker inte runt i stan och är "cool".
Nej, jag vill inte åsamka någon annan smärta.

Jag har aldrig varit med om något liknande förut. Allt stämde så väl med tidpunkt och plats. En märklig händelse som jag bara ville dela.

Det är ju inte ditt fel att någon vill rejsa med dig. Han bör ju inse att hans hoj inte har dom rätta förutsättningarna för den typen av körning. Troligtvis inte "custompiloten" heller. Personen på sporthojen kan ju vara t.ex roadracingförare som är van hantera sin sportmoppe i hög fart.

Fyfan vad skitnödiga alla har blivit på det här forumet.

Zormin, jag tyckte det var lite humor iaf :)

Det verkar ju uppenbarligen som att det var den föraren om tiden i artikeln stämmer men frågan är om det berodde på att han försökte hänga på? Har ingen aning om hur det ser ut där men om han blev en liten prick i backspegeln kan han väl inte dragit på så värst mkt?

Nej, fast man kan ju inte dra på så värst mycket med en glidare... Iaf inte om man jämför med en Kawa zx10R :näsblod Han kan lätt ha blivit en prick i backspegeln på ett kick. Hoppas det gick bra för Mc- Åkaren!(Även om han körde HD) :kryckor

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage