Eget tryck på tröjor?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nån som vet nåt vettigt (billigt) ställe där man kan beställa tröja med eget tryck?

I Gbg, eller på nätet... Har letat lite men det finns så mycket, nån kanske sitter på bra info?

Lite malarfarg & en halv potatis! Allt du behover sen ar en valfri t-shirt.

Hultan skrev:
Nån som vet nåt vettigt (billigt) ställe där man kan beställa tröja med eget tryck?

I Gbg, eller på nätet... Har letat lite men det finns så mycket, nån kanske sitter på bra info?

Jag skulle också vilja veta! För mig skulle det räcka med vit text på svart tröja som man bara lämnar in typsnitt/layout och får fixat..

Finns nåt (skumt ställe) på Drottninggatan, vid NK-garaget, för 169:- st, men jag vet inget om kvaliten och dessutom var det lite saftigt.

Helst så ska man komma med tröjan själv för det är jäkligt varierande kvalitet på det tryckarna brukar ha.

juha01 skrev:
Jag skulle också vilja veta! För mig skulle det räcka med vit text på svart tröja som man bara lämnar in typsnitt/layout och får fixat..

Finns nåt (skumt ställe) på Drottninggatan, vid NK-garaget, för 169:- st, men jag vet inget om kvaliten och dessutom var det lite saftigt.

Helst så ska man komma med tröjan själv för det är jäkligt varierande kvalitet på det tryckarna brukar ha.
Jag tror det ligger ett tryckeri i sävedalen, inte säker dock.. Jag vill ha en collegetröja typ med bara vit text på arm och rygg typ..
Får se vad man kan hitta...

Jag har möjlighet att trycka tröjor i skolan, vi har screentryck, offset tryck, digitalpress, kan ta reda på priser, tror vi liger runt 100 kr, vi tar även emot andra beställningar, tex offset tryck och det, går Tumbagymnasium media tryck.., endaste tryck linjen i sthlm

Trötter skrev:
Jag har möjlighet att trycka tröjor i skolan, vi har screentryck, offset tryck, digitalpress, kan ta reda på priser, tror vi liger runt 100 kr, vi tar även emot andra beställningar, tex offset tryck och det, går Tumbagymnasium media tryck.., endaste tryck linjen i sthlm

Kolla upp priser! Om jag står för tröjan alltså, och bara bifogar en enkel word-fil med texten färdigredigerad och klar.

okej, ska kolla lite priser och sånt, har någar tröjor hemma som jag har tryckt om som jag kan slänga upp den bild på om nån vill se...

Då ska det stå såhär på min:

- Jag är ett pucko som glömde låset i skivan idag, så nu slipper jag åka hoj på ett tag.

Henken skrev:
Lite malarfarg & en halv potatis! Allt du behover sen ar en valfri t-shirt.

Hultan, det ligger ett schysst tryckeri vid Sävenäs. Precis intill Göteborgs Energi. Minns inte deras namn, men priset är bra och kvallen blir finfin.

Vet att det står "Vi syns, syns ni" på väggen. :)

Är det bara en eller ett fåtal tröjor som skall tryckas så blir nog det billigaste att köpa "stryka-på-papper" och skriva ut från datorn. Brukar bli ganska bra resultat.

Hultan skrev:

Glatzl & Glatzl på EA Rosengrens gata kan jag rekommendera!!
Familjeföretag som är trevliga och alltid bra service!!! :yoparty :Bugar :yoparty :tummenupp

hållundan skrev:
Hultan, det ligger ett schysst tryckeri vid Sävenäs. Precis intill Göteborgs Energi. Minns inte deras namn, men priset är bra och kvallen blir finfin.

Jafan, de har jag budat till några ggr. Helt ok, så länge man är medveten om att det inte håller mer än två-tre tvättar innan trycket lossnar (iaf om man använder termotransfer, vet inte om de har andra alternativ). Kommer inte heller ihåg vad de heter men om jag minns rätt ligger det mellan den stora och lilla förbränningsanläggningen.

hållundan skrev:

Ok, tackar Hållis, skall kolla!

@Ni andra
Tack, då har jag lite att kolla på! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...