Eget avgassystem

xc303

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Gbg
Hoj
RSV Mille mm...
Hej!
Ligger i influensa och feberfunderar/yrar... Har en KTM Rc8 som banhoj och vill gärna få bort originalljuddämparen och alla dess kilo...
Lite krasst nu bara, jag har feber och bara tänkt i 2 minuter... Vad tror du avgassystemkunniga om att ta bort ljuddämparen, bygga sig bakåt med början på originalavgasrören, med hjälp av rostfria universala avgasdelar, böjar, flexrör, kanske slang osv osv och avsluta med en liten lätt och fin ljuddämpare a la Motogp.
 

Bifogat

  • CE1BB355-BE07-4B7D-93F3-42EEEC294277.jpg
    CE1BB355-BE07-4B7D-93F3-42EEEC294277.jpg
    79.1 KB · Visningar: 78
Materialet i bilavgassystem är av "tjockare" modell , så viktmässigt :va
 
Visserligen är grenröret den viktigaste biten, men även rören efter påverkar en hel del, så du får räkna en del på diametrar mm, både för grovt och för smalt gör att du tappar effekt, i dom varv du vill ha den i alla fall.
 
Risken är överhängande att det blir dyrt, tungt, fult och bullrigt. Gör du det bra så kan du bli av med ett par av de egenskaperna men tillräckligt bra kommer det inte bli.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top