Ringrostig
Ny medlem
Var FP:t helrör eller bara slipon?jonas47 skrev:Märkte stor skilnad!!
JAg satt dit mitt Simons bara för att jävlas me alla och alltOch det Gjorde det
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var FP:t helrör eller bara slipon?jonas47 skrev:Märkte stor skilnad!!
JAg satt dit mitt Simons bara för att jävlas me alla och alltOch det Gjorde det
![]()
johngbg skrev:Dagens challenge till YPVS då, hitta något billigare som ger mer effekt "direkt".
Allting börjar ju med fulmek, förutom dina system då som började med:"Hur många är intresserade av "specialsystem", kommer snart, bara att skriva upp sig". (fritt citerat, orkar inte leta upp tråden.)
//John
motardnisse skrev:Lugna ner dig! Var det inte du som höll på klaga på varför du inte hade råd med motard och sen helt plötsligt skulle köpa en husa. Vad hände med dessa planer. Sen att du hittar en 660 som du helt plötsligt köper med en massa godis från börjar är ju bra för dig för då behöver du inte köpa ny dämpare mm.
Du skulle väl aldrig få för dig att byta tillbaka till original eller? Sluta upp med den attityden låt killen få pröva sig framåt. Alla har väl inte samma ekonomi som du kanske har till slut!
Ringrostig skrev:Svar till Zana:
Har inte tillgång till vals annars fanns den tanken i början.
0,5 meter alurör på metallvaruhuset skulle kosta 500 spänn, och då skulle man stå och pressa eller svetsa gavlar, borra hål
för anslutningsstosar svetsa dessa... ... för dyrt och för mycket jobb för en prototyp.
>>Nita ihop nåt eget... Har Du nån god idé ang. delar i alu? Böjar i alu vore kanon! Då skulle det bli lätt att muffa ändarna till rätt innerdiameter,
eller finns det andra ideer, typ: tillvägagångssätt, personlig kontakt, eller annan ljus ide, var inte blyg utan släng fram dom vetja,
även det var liksom meningen med den här tråden.
Slangklämman är inte vacker, men funkar bra för ändamålet. Men lugn bara lugn... den slutliga lösningen kommer att bli svetsade öglor.
Bandjärnen funkar också bra för ändamålet, men där är den slutliga lösningen lite svårare. Svetsade öglor på dämparen...funkar bra till bakre fästet
men det mellersta blir lite svårare eftersom det blir ganska långt. Jag gillar stuket på dämparen att den står lite mer rakt upp, det blir lite
kaxigare look på nåt vis, problemet blir då att det mellersta fästet blir långt. Ser på bilden på Din avatar att även Ditt system pekar mera uppåt
än andra (kanske är skillnad på 660...va vet ja) hur som helst, Du kanske kunde vara bussig och få upp en blid på Din hoj utan sidokåpa
så man får se hur det hela är draget på den dämpen?
Till sist... jojomän! Det ljudet och den extra power som åbäket faktiskt ger, så är det självklart att jag hellre väljer det.![]()
(och Du... jag skall svetsa: öglor, fästen och muffar...jag lovar)
Riva ur orginaldämpen, vad skall man då ha på besiktningen?![]()
Paul skrev:2363878Jag har med gjort en egen SNOWIS ljud dämpare på min DOMI
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025