Egentillverkat slipon

johngbg skrev:
Dagens challenge till YPVS då, hitta något billigare som ger mer effekt "direkt".
Allting börjar ju med fulmek, förutom dina system då som började med:"Hur många är intresserade av "specialsystem", kommer snart, bara att skriva upp sig". (fritt citerat, orkar inte leta upp tråden.)

//John

He he.
Den är nog utanför vad som är mäjligt att hitta.
Hysat billigt de också iof, iaf för mig.

Men visst, för en femhundring så är det mycket effekt per krona antar jag. Grejen är dock att det inte skiljer nåt mellan olika slip on i effekt att snacka om. Är det öppet får du ut den potentialen som finns i den främre delen av systemet, problemet är snarast att hålla ljudet på en iaf acceptabel nivå.
Dock:
Var poängen att få ut mesta möjliga effekt ur en 500´ing så är jag fullständigt med på att det är vettigt men vill man kunna visa sig ute med hojen i dagsljus så kan det kanske vara en ide all lägga en lax på ett beggat slipon istället. Då förutsatt att man inte gillar pysslet vilket också är en jätteanledning att ge sig in i projekt av den här typen i regel.

Och illa nog så ligger mitt pul på hyllan totalt. Fattade inte riktigt att jobba 55 timmar i veckan, träna 10 till och sova lite ibland skulle ta upp en så stor del av mitt liv som det gör... :va
Och så vet jag inte om Doma blir så glada om jag börjar sälja egna system för tillfället...

Daniel

motardnisse skrev:
Lugna ner dig! Var det inte du som höll på klaga på varför du inte hade råd med motard och sen helt plötsligt skulle köpa en husa. Vad hände med dessa planer. Sen att du hittar en 660 som du helt plötsligt köper med en massa godis från börjar är ju bra för dig för då behöver du inte köpa ny dämpare mm.
Du skulle väl aldrig få för dig att byta tillbaka till original eller? Sluta upp med den attityden låt killen få pröva sig framåt. Alla har väl inte samma ekonomi som du kanske har till slut!

Jag är absolut inte så arg som jag verkade!! Jag lovar!!

läste nog lite för fort. Trodde killen skulle ha det så på sin 640´i...

Om det bara var en prototyp är det en helt annan sak....

SORRY!!!!

Som jagskrev ovan är jag ledsen för att jag klankade ner på ditt projekt, trodde det var den slutgiltiga lösningen... Jaja, hoppas du får ut nåt bara...

Precis som du skriver är det svårt att skapa ett eget slipon. Valsa, svetsa alu, osv.. Inget jag hade gett mig in i... Kanske till bilen där det inte syns... hehe...

Kan inte bidra med någonting matnyttigt, så jag håller mig i bakgrunden framöver...

Lycka till iallafall...

/Zana

Ringrostig skrev:
Svar till Zana:
Har inte tillgång till vals annars fanns den tanken i början.
0,5 meter alurör på metallvaruhuset skulle kosta 500 spänn, och då skulle man stå och pressa eller svetsa gavlar, borra hål
för anslutningsstosar svetsa dessa... ... för dyrt och för mycket jobb för en prototyp.
>>Nita ihop nåt eget... Har Du nån god idé ang. delar i alu? Böjar i alu vore kanon! Då skulle det bli lätt att muffa ändarna till rätt innerdiameter,
eller finns det andra ideer, typ: tillvägagångssätt, personlig kontakt, eller annan ljus ide, var inte blyg utan släng fram dom vetja,
även det var liksom meningen med den här tråden.
Slangklämman är inte vacker, men funkar bra för ändamålet. Men lugn bara lugn... den slutliga lösningen kommer att bli svetsade öglor.
Bandjärnen funkar också bra för ändamålet, men där är den slutliga lösningen lite svårare. Svetsade öglor på dämparen...funkar bra till bakre fästet
men det mellersta blir lite svårare eftersom det blir ganska långt. Jag gillar stuket på dämparen att den står lite mer rakt upp, det blir lite
kaxigare look på nåt vis, problemet blir då att det mellersta fästet blir långt. Ser på bilden på Din avatar att även Ditt system pekar mera uppåt
än andra (kanske är skillnad på 660...va vet ja) hur som helst, Du kanske kunde vara bussig och få upp en blid på Din hoj utan sidokåpa
så man får se hur det hela är draget på den dämpen?
Till sist... jojomän! Det ljudet och den extra power som åbäket faktiskt ger, så är det självklart att jag hellre väljer det. :yoparty
(och Du... jag skall svetsa: öglor, fästen och muffar...jag lovar)
Riva ur orginaldämpen, vad skall man då ha på besiktningen? :va

Ah, det var inte klart...
F'låt så mycket isf. Missförstånd.
Jobba på...

Daniel...

Sånt där tycker jag är roligt att hålla på med för att ha nåt att göra, jag var precis och skaffade en DR 350 -93 som jag ska göra en sån där till. Ett tips jag har att ge är att om man kapade själva slutet på pipan till ungefär hälften så skulle det se bättre ut. Jag tänkte bygga en egen dämpare från grunden men sen såg jag den här tråden. Tack för tipset

Zana:
>>Som jagskrev ovan är jag ledsen för att jag klankade ner på ditt projekt, trodde det var den slutgiltiga lösningen... Jaja, hoppas du får ut nåt bara...
- Det vet man inte, kolfiberkillen verkade ha MYCKET att göra, kanske man får lära sig gjuta egna rör.
>>Kan inte bidra med någonting matnyttigt, så jag håller mig i bakgrunden framöver...
- Du har redan bidragit en del... När man håller på med sådana projekt är det lätt att man blir hemmablind, man blir nöjd när saken funkar och så ser man kanske inte riktigt allt...
Ärligt talat var jag ganska nöjd med bandjärnen innan jag läst Ditt inlägg,
... sen såg även jag att det kanske inte var så shcnyggt...
>>Lycka till iallafall...
Tack!

ypvs:
>>Ah, det var inte klart...
>>F'låt så mycket isf. Missförstånd.
- Det är lugnt :tummenupp

CayLe:
Ser helt OK. ut.
Microdämpen tror jag är tyngre än midi, fast den är betydligt smäckrare.
Men dämpar den verkligen ljudet nåt ?

GSF wannahave:
>>Jag tänkte bygga en egen dämpare från grunden men sen såg jag den här tråden. Tack för tipset
- Vassego :)
Om Du nu inte redan köpt en, tänk på att Simons även har dämpen i rostfritt men att Du endast kan köpa rostfria delar via Simons direkt. (470 spänn)
http://www.simons.se/Artiklar/index.htm
Sen måste Du ju dra upp en bild när bygget är färdigt så vi får se hur det blidde.
>>Ett tips jag har att ge är att om man kapade själva slutet på pipan till ungefär hälften så skulle det se bättre ut.
- Jappp. Blir nog så nu efter ombestyckningen. Tordes inte det förut eftersom jag var rädd att blinkersen skulle brinna upp. :brinnerup

MVH. \\Micke

Jag har med gjort en egen SNOWIS ljud dämpare på min DOMI

Jag har med gjort en egen SNOWIS ljud dämpare på min DOMI

Kul å se att det pysslas i stugorna, kul som attans å se vad man kan göra till en billig penning.. Ska bli skoj å se slutresultatet ;)

har själv haft tankar på att bygga eget! kul projekt om inte annat!=)

Jag hade nog fräst ut o svarvat lite balla grejjer så det skulle se coolt ut.... o säkert dyrare än o köpa nytt!:P

Jag har byggt en 2 till 1 till min dominator. Tog en simons slipon dämpare först men det låter för mycket. Bytte till ett ART bolt on från en Kawa zx9r som jag hittade på Blocket skit billigt. Blev kannon, går bra som f-- och låter hur gott som helst. jag bifogade lite bilder.

Bifogat

• DSC00043.jpg
    DSC00043.jpg
    23.7 KB · Visningar: 106
  • DSC00058.jpg
    DSC00058.jpg
    31.9 KB · Visningar: 121
  • Pauls DOMINATOR 02a.JPG
    Pauls DOMINATOR 02a.JPG
    51.6 KB · Visningar: 169
  • DSC00551.JPG
    DSC00551.JPG