Eftersnack SRW 9/7

• Thread starter Thread starter PGH
  • Start date Start date

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Vill tacka för en go körning idag. En :tummenupp till funkisarna som verkligen satte ner foten vid förarmötet efter 3:e passet. Det behövdes verkligen, efter rannsakning av mig själv. Hornen i min panna växer så fort El Garto kommer i närheten av mig på banan :)

PGH skrev:
2293445 Vill tacka för en go körning idag. En :tummenupp till funkisarna som verkligen satte ner foten vid förarmötet efter 3:e passet. Det behövdes verkligen, efter rannsakning av mig själv. Hornen i min panna växer så fort El Garto kommer i närheten av mig på banan :)

haha pg du e lite sportig när de kommer läge :hihi fan att man va flygledare o missa de..aja im coming for you :D

Ja jag tyckte med att det var trevligt idag.

Några avåkningar men ingen som skadade sig allvarligt.

Det är ganska mycket gnäll från visa av depåpersonalen att det körs fort.

Jag måste ställa mig lite frågande till det.
Det är väll okej att man kör fort i Röd& vit så länge man kör på ett kontrollerat och säkert sätt?

PGH skrev:
2293445 Vill tacka för en go körning idag. En :tummenupp till funkisarna som verkligen satte ner foten vid förarmötet efter 3:e passet. Det behövdes verkligen, efter rannsakning av mig själv. Hornen i min panna växer så fort El Garto kommer i närheten av mig på banan :)

Vill tacka för en go körning idag. En :tummenupp till funkisarna som verkligen satte ner foten vid förarmötet efter HRM .. ANDRA passet. Det behövdes verkligen, efter rannsakning av mig själv. Hornen i min panna växer så fort PGH kommer i närheten av mig på banan :)

El Garto skrev:
2293565 Vill tacka för en go körning idag. En :tummenupp till funkisarna som verkligen satte ner foten vid förarmötet efter HRM .. ANDRA passet. Det behövdes verkligen, efter rannsakning av mig själv. Hornen i min panna växer så fort PGH kommer i närheten av mig på banan :)

OOOO....det har blivit ett nytt "lovecouple" på banan!! :yoparty

Ändå så såg det ut att gå väldigt fint för er där jag stog o fotade. Tyckes vara en bra rytm på körningen.

(Jag ska vara nykter på nyår...ska sitta klistrad vid bokningen av nya medlemmar... :gnissla )
SEN ska det bli...nja..körning vette fan om jag kan kalla det....men umgänge! :hihi

JKay skrev:
2293583 OOOO....det har blivit ett nytt "lovecouple" på banan!! :yoparty

Ändå så såg det ut att gå väldigt fint för er där jag stog o fotade. Tyckes vara en bra rytm på körningen.

(Jag ska vara nykter på nyår...ska sitta klistrad vid bokningen av nya medlemmar... :gnissla )
SEN ska det bli...nja..körning vette fan om jag kan kalla det....men umgänge! :hihi

Hrm .. du har annat att koncentrera dig på än att häcka här. Seså, upp med bilderna nu :D

El Garto skrev:
2293602 Hrm .. du har annat att koncentrera dig på än att häcka här. Seså, upp med bilderna nu :D

Har lite....pröblem..med saker o ting. Kommer upp imorgon.
*host* ingen AC adapter...laddar batteriet... :rolleyes: *host*

JKay skrev:
2293613 Har lite....pröblem..med saker o ting. Kommer upp imorgon.
*host* ingen AC adapter...laddar batteriet... :rolleyes: *host*
Hoppas att du fick nån bild på mig :)

GSXR1100R skrev:
2293640 Hoppas att du fick nån bild på mig :)

Hade 7 bevakningar idag:

PGH
El Garto
Åsa
Maverick_ou812
Oas
GSX1100R
Robz (Men där hann jag inte med innan batteriet dog.... :död :3freak )

Sen alla andra som hamnade på bild...det va ren flax! :lol

(Lite enklare att hålla reda på folket då)

Batteriet laddat...nu hämtas bilderna! :banana

*HOST* Back to topic!

Last edited:
JKay skrev:
2293655 Hade 7 bevakningar idag:

PGH
El Garto
Åsa
Maverick_ou812
Oas
GSX1100R

*HOST* Back to topic!

Då kikar jag in här lite senare då :tummenupp

JKay skrev:
2293655 Hade 7 bevakningar idag:

PGH
El Garto
Åsa
Maverick_ou812
Oas
GSX1100R

*HOST* Back to topic!
Upp med bilderna då, jag saktade ju in där du stod så att du hann panorera.

JKay skrev:
VAR DÅ?????
*edit* Har hittat dom!

Tsunami skrev:
2293541 Ja jag tyckte med att det var trevligt idag.

Några avåkningar men ingen som skadade sig allvarligt.

Det är ganska mycket gnäll från visa av depåpersonalen att det körs fort.

Jag måste ställa mig lite frågande till det.
Det är väll okej att man kör fort i Röd& vit så länge man kör på ett kontrollerat och säkert sätt?

Tycker du att du är säker o kontrollerad som "tappar" bromsgreppet? :tungan
Problemet är inte att folk kör fort utan att man kör för nära gränsen av sin kapacitet. Då är marginalerna så små så när något oväntat händer hinner man helt enkelt inte med o erfarenheten att reda upp situationen finns inte.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2294141 VAR DÅ?????....
Leta och du skola finna :Bugar

CorbenDallas skrev:
2294141 ...Tycker du att du är säker o kontrollerad som "tappar" bromsgreppet? :tungan
Problemet är inte att folk kör fort utan att man kör för nära gränsen av sin kapacitet. Då är marginalerna så små så när något oväntat händer hinner man helt enkelt inte med o erfarenheten att reda upp situationen finns inte.
Fallskärmsjägare 54:Tsunami, körde mycket bra idag - vad jag såg.... håller dock fullständigt med att många i gatgrupperna ligger på 99% - man lär sig mera och snabbare vid 87% och dessutom slipper man vurpa (pga egna fel iaf - man kan dock bli torpederad av en 99:a) :tummenupp

EDIT:
Körde själv INNANFÖR min förmåga idag o höll ändå på att vurpa 2ggr...
#1 Rossi-slide med återfjång ur BMW-kurvan - adrenalin 8/10
#2 Bromsning in mot dammaböjen med kvarvriden gas (vikken miss, handsken höll kvar några millimeter - går ej att släppa när man måste bromsa fullt) - resultat: fetebrett spår med framhjulssläpp, adrenalin 9/10.
.... men i bägge fall hade jag "tur" - vid 99% hade jag repat hjälmen. :näsblod

Last edited:
Robz skrev:
2294169
EDIT:
Körde själv INNANFÖR min förmåga idag o höll ändå på att vurpa 2ggr...
#1 Rossi-slide med återfjång ur BMW-kurvan - adrenalin 8/10
#2 Bromsning in mot dammaböjen med kvarvriden gas (vikken miss, handsken höll kvar några millimeter - går ej att släppa när man måste bromsa fullt) - resultat: fetebrett spår med framhjulssläpp, adrenalin 9/10.
.... men i bägge fall hade jag "tur" - vid 99% hade jag repat hjälmen. :näsblod
SHHHHHHHHH!!!! Vi instruktörer kan o vet allt givetvis!!!!!! :fatta! :D

CorbenDallas skrev:
2294141
Tycker du att du är säker o kontrollerad som "tappar" bromsgreppet? :tungan

Alla kan göra misstag,skillnaden på en bra och dålig förare (enligt mig då) är om man kan ta till sig och lära sig av sitt "misstag" eller bara rycka på axlarna och gör om samma sak igen.

Jag ska inte på något sätt säga mig vara något proffs.

Men sen måste man med få möjlighet att flytta den där "gränsen" annars utvecklas man inte.

Vissa vill göra det där snabbt som attan (jag är inte alls en av dom :rolleyes: ) och andra tar det väldigt lungt och fint.

Man bör vara mest oppservant på vildingarna!
Men av den erfarenhet jag har av utbildning av vildpannor (och jag lovar jag har sett några st komma och gå i hoppningen!)
är då att det bästa man kan göra är att guida dom.
Sen kommer dom och ger dig tips några år senare :4skrika

Mina 50cent
Håll tummarna för nu ska jag åka och besiktiga min egen renoverade bil fan.

Är det bara i gul grupp som det gång på gång uppmärksammas att det börjar gå för fort eller för vilt till??

Alla gånger i år(2) som jag kört i gul grupp har det varit tillsägelser om detta, är jag helt ute o cyklar?

Tycker det är förbannat bra att det säjs ifrån, fick mej att tänka efter en gång extra på sista passet, med en drive thrue som lösning. :tummenupp

Fortsätt med detta jobb som alla instruktörer och funktionärer gör, det är grymt uppskattat iallafall av mej.:Bugar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park