Eftersnack SRW 9/7

• Thread starter Thread starter PGH
  • Start date Start date
PIX skrev:
2295283 Är det bara i gul grupp som det gång på gång uppmärksammas att det börjar gå för fort eller för vilt till??

Alla gånger i år(2) som jag kört i gul grupp har det varit tillsägelser om detta, är jag helt ute o cyklar?

Tycker det är förbannat bra att det säjs ifrån, fick mej att tänka efter en gång extra på sista passet, med en drive thrue som lösning. :tummenupp

Fortsätt med detta jobb som alla instruktörer och funktionärer gör, det är grymt uppskattat iallafall av mej.:Bugar

Att det sker i gul grupp faller sig ganska så naturligt, tycker jag iaf. Där finns rookiesarna som vill bli bättre o bättre(läs snabbare). Tycker också det är bra att detta stävs emellanåt innan olyckan sker. Samtidigt får man acceptera att det körs lite kors o tvärs i denna grupp, så klart skall detta jobbas bort efter ett tag efter god guidning av experterna. Sen vet jag inte hur olycksbilden ser ut över grupperna...

PIX skrev:
2295283 Är det bara i gul grupp som det gång på gång uppmärksammas att det börjar gå för fort eller för vilt till??
Absolut inte, det uppmärksammas i alla grupper. Vi har vildhjärnor i alla grupper, från grön till vit.

PIX skrev:
Alla gånger i år(2) som jag kört i gul grupp har det varit tillsägelser om detta, är jag helt ute o cyklar?
Det var kanske så att det var DU som var vildhjärnan?? :hihi

PIX skrev:
Tycker det är förbannat bra att det säjs ifrån, fick mej att tänka efter en gång extra på sista passet, med en drive thrue som lösning. :tummenupp

Fortsätt med detta jobb som alla instruktörer och funktionärer gör, det är grymt uppskattat iallafall av mej.:Bugar
Kul att höra det uppskattas. Vi föredrar att se "våra" deltagare hålla sig på hjulen o få så mkt bantid som möjligt o dessutom komma hem utan blåmärken o en skrapad hoj (i bästa fall).

PGH skrev:
2295357 Att det sker i gul grupp faller sig ganska så naturligt, tycker jag iaf. Där finns rookiesarna som vill bli bättre o bättre(läs snabbare). Tycker också det är bra att detta stävs emellanåt innan olyckan sker. Samtidigt får man acceptera att det körs lite kors o tvärs i denna grupp, så klart skall detta jobbas bort efter ett tag efter god guidning av experterna. Sen vet jag inte hur olycksbilden ser ut över grupperna...

Där finns rookiesarna som vill bli bättre o bättre(läs SÄKRARE).
Det låter mkt bättre.

Det är väldigt lätt hornen växer ut. Vi har alla varit där. Och ibland ska hornen växa ut. Man ska töja gränser. Men inte hela tiden, inte varje pass. Ta det i omgångar och när det går bra, fundera på varför och likadant när det går dåligt. Vad gör jag nu som jag inte gjorde förra söndagen. Ta gärna instruktörerna till hjälp om ni vill ha bollplank för att diskutera o analysera.

CorbenDallas skrev:
Där finns rookiesarna som vill bli bättre o bättre(läs SÄKRARE).
Det låter mkt bättre.

Det är väldigt lätt hornen växer ut. Vi har alla varit där. Och ibland ska hornen växa ut. Man ska töja gränser. Men inte hela tiden, inte varje pass. Ta det i omgångar och när det går bra, fundera på varför och likadant när det går dåligt. Vad gör jag nu som jag inte gjorde förra söndagen. Ta gärna instruktörerna till hjälp om ni vill ha bollplank för att diskutera o analysera.

Så klart jag menar säkrare, att det samtidigt går fortare är ju bara bonus :) Att töja på gränserna och köra fortare får till konsekvens att säkerheten får sjunka någon liten promille, dock ytterst varsamt.

Hade själv tänkt att låta ngn instruktör låta köra före i inspirerat tempo nästa gång o följa efter för att se spårvalet.

PGH skrev:
2295534 Så klart jag menar säkrare, att det samtidigt går fortare är ju bara bonus :) Att töja på gränserna och köra fortare får till konsekvens att säkerheten får sjunka någon liten promille, dock ytterst varsamt.
Hade själv tänkt att låta ngn instruktör låta köra före i inspirerat tempo nästa gång o följa efter för att se spårvalet.
Olika Instruktörer = olika personligheter = olika spår
Oftast lätt att ordna - be minst två olika att visa, jämför sedan själv och välj de bästa spåren som passar din körstil.
När jag själv passerar 95% börjar jag fega lite och driftar ur idealspåret (ligga med knät över Curbsen kräver att man/jag har lite marginal), samtidigt är det omöjligt att tänja på sina gränser om man inte närmar sig dem :mattias
Corben nöter alltid idealspår, vilket bevisas av att knäppisen kör lika fort i regn som på torr bana (*bait*). Förmodar att grabben hade kunnat kapa minst 5sek om det gällde :tuttar :D

Robz skrev:
2295579.......att knäppisen kör lika fort i regn som på torr bana .....

Rätta mig om jag har men det är väl det som, inom RR sporten, skiljer agnarna från vetet?
En duktig (ja, kanske dumdristig, vad vet jag!) förare SKA ju inte ha problem med väta på banan, eller?

JKay skrev:
2295586 Rätta mig om jag har men det är väl det som, inom RR sporten, skiljer agnarna från vetet?
En duktig (ja, kanske dumdristig, vad vet jag!) förare SKA ju inte ha problem med väta på banan, eller?
INGEN inom modern motorsport kör lika fort på våt bana - fästet med regndäck må vara nästan lika bra som med racedäck på torr bana.... men... t o m Rossi, med Pedrosa framför sig, fegar.
Corben är den felande länken i Darwins teori och kan därmed få Nobelpris om han drar det hela rätt :hihi

Robz skrev:
2295605 INGEN inom modern motorsport kör lika fort på våt bana - fästet med regndäck må vara nästan lika bra som med racedäck på torr bana.... men... t o m Rossi med Pedrosa framför sig, fegar.
Corben är den felande länken i Darwins teori och kan därmed få Nobelpris om han drar det hela rätt :hihi

:lol
Okej, tack då vet jag! :tummenupp

*viskar* pssst....men du...Rossi fegar för han känner av Pedrosas attityd och karisma :tummenupp

PGH skrev:
2295357 Att det sker i gul grupp faller sig ganska så naturligt, tycker jag iaf. Där finns rookiesarna som vill bli bättre o bättre(läs snabbare). Tycker också det är bra att detta stävs emellanåt innan olyckan sker. Samtidigt får man acceptera att det körs lite kors o tvärs i denna grupp, så klart skall detta jobbas bort efter ett tag efter god guidning av experterna. Sen vet jag inte hur olycksbilden ser ut över grupperna...

Jag kör mest på kors :lol
// Rundningsmärke

->Corben Tack för spårvalsguidningen i går :tummenupp

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2295384
Det var kanske så att det var DU som var vildhjärnan?? :hihi

Kanske de eller så inte, men jag tog i vilket fall som helst åt mej av både VV råd och "depåchefernas chefs" åsikter, sen om dom var riktade mot mej eller inte kvittar, jag tog ändå med mej det ut på banan, och jag tror att det är det ända rätta i det läget! :tummenupp

Sen att jag kom ut bakom Maverick efter "drivethruen" gjorde ju saken ännu bättre, sjukt fina spår som jag kunde följa o lära mej litta mer. :Bugar

Nä gott mos alla i gul grupp tyckte jag, härlig stämning! :tummenupp

PIX skrev:
2296166 Kanske de eller så inte, men jag tog i vilket fall som helst åt mej av både VV råd och "depåchefernas chefs" åsikter, sen om dom var riktade mot mej eller inte kvittar, jag tog ändå med mej det ut på banan, och jag tror att det är det ända rätta i det läget! :tummenupp

Sen att jag kom ut bakom Maverick efter "drivethruen" gjorde ju saken ännu bättre, sjukt fina spår som jag kunde följa o lära mej litta mer. :Bugar

Nä gott mos alla i gul grupp tyckte jag, härlig stämning! :tummenupp

Bra, mkt bra! Ni fick en dubbel kölhalning och det var kanske inte riktigt planen, men så blir det ibland när allt händer på en gång. Jag tycker gul grupp är ett föredöme när det gäller att lyssna och ta åt sig. Mkt bra!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park