Eftersnack MotoGP 2006

sandstream skrev:
2584874 Och vad har hans gamla team med årets MotoGP att göra :va

Suck!

MC Doktorn skrev:
2584988

Det roligaste vore dock om Capirossi kommer ta hem det här 2007, han var den som imponerade mest på mig tyvärr tog dom in Sete som sannolikt tog titeln från honom iom startkrachen på Catalunia GP?

Skulle även vilja se Stoner utvecklas hos Ducati 2007. Han kör som ett svin, kan han bara sluta bolla med Leca kulorna så kan han nog bli giftig.

Smurfer skrev:
2588334 Suck!

Skulle även vilja se Stoner utvecklas hos Ducati 2007. Han kör som ett svin, kan han bara sluta bolla med Leca kulorna så kan han nog bli giftig.

Han vurpade rätt mycket även i 125 och 250, han har kört ett gäng år, frågan är när han ska lära sig att nte vurpa så ofta.

Något som förgyllt säsongen 2006 är att läsa James ellisons sida i PB. Här är nog det roligaste citatet från den trevlige engelsmannen, från PB november 2006. Tänk vilken tur för Yamaha att det hade Ellison 2006 så att de fick reda på chassieproblemen. :)

"I rode the 05 bike and the 06 bike in pre-season testing and said that they´d made a mistake, that it didn´t handle as well as it did last year, and I was told to simply get on with it. Then everyone else chirped up and they all got the frame and I´m left with the one that doesn´t work. It´s like coming up with an idea that could make you loads of money and your mate nicks it off you and you never get the benefit. It´s a bit below the belt."

Gustav O skrev:
2588638 Något som förgyllt säsongen 2006 är att läsa James ellisons sida i PB. Här är nog det roligaste citatet från den trevlige engelsmannen, från PB november 2006. Tänk vilken tur för Yamaha att det hade Ellison 2006 så att de fick reda på chassieproblemen. :)
Det han skriver kan ju faktiskt vara sant men jag skulle tro att det lyssnar mer på Rossi än Ellison :hihi

Stackars Ellison....

fast de tidiga chassit funkade bra på vissa banor och dåligt på andra

och poor James blev ifrånkörd av alla Yammar på alla banor och
både före och efter kompisarna fått B-chassit.

Som jag sa tidigare, det bästa han gjorde under säsongen var när
han gick tydligt åt sidan och släppte förbi den jagande Rossi i Valencia.
Lojalitet kunde ha givit honom en R1:a (Abes) i Superbike-VM, men sånt
gnäll kan nog få Yamaha på andra tankar.

xyx skrev:
2588001 Potpourri.

Många snygga bilder. Som att de Haydens ansiktsuttryck ögonblicket han åker i backen på Estoril och alla bilder på en smått uppgiven Rossi efter hans DNF.
Japp, så stavas det ju kanske :confused: Visst tycker oxå det var lite skoj av Dainese o stort o hylla Nicky osv osv..

Smurfer skrev:
2588334 Skulle även vilja se Stoner utvecklas hos Ducati 2007. Han kör som ett svin, kan han bara sluta bolla med Leca kulorna så kan han nog bli giftig.

Tror mycket på Stoner -07..Helt rätt mentor i Capirex o Bridgestone som inte verkar så känsliga som Michelin´s framdäck..:tummenupp

Last edited:
#space skrev:
2589240
Tror mycket på Stoner -07..Helt rätt mentor i Capirex o Bridgestone som inte verkar så känsliga som Michelin´s framdäck..:tummenupp

Hahaha, jag tror inte det är däcken som är avgörande i Stoners fall.
Han har vurpat på fler sorters däck.

oFFkeFF skrev:
2589331 Hahaha, jag tror inte det är däcken som är avgörande i Stoners fall.
Han har vurpat på fler sorters däck.
Jodå säkert har han det! Men jag har garanterat sett Michelin med flest framhjulssläpp iår i alla fall..

#space skrev:
2589453 Jodå säkert har han det! Men jag har garanterat sett Michelin med flest framhjulssläpp iår i alla fall..

Ja, de slutade ju visa randy's vurpor till slut :D

Men, det är fler som åker på michelin än bridgestone, och stoner stod väl för de flesta av framhjulssläppen ändå?

Randy för Bridgestone och Casey för Michelin kämpade verkligen hårt
om titeln året kraschkung. Kanske man skulle göra en inofficiell lista
för årets kraschdäck oxo :hihi

oFFkeFF skrev:
2589464 och stoner stod väl för de flesta av framhjulssläppen ändå?
Exakt! Jag vet, för jag har hört Randy Mamola :Bugar (eurosport 2) tala mkt väl just om Bridgestone o synnerhet deras framdäck o hur de står pall Capirex övningar kval efter kval efter kval...Därifrån är det ingen vild gissning att Stoner kan få en fin utvecklings kurva -07 av den orsak Du just beskrivit ang framhjulssläppen under -06..Behöver inte va mer hokus pokus än så :)

gthyni skrev:
2589722 Randy för Bridgestone och Casey för Michelin kämpade verkligen hårt
om titeln året kraschkung.
Jag tror att Randy haft en mkt mkt svår uppgift i år att tygla det monster till racehoj som kawasakin utgör..

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...