Eftermontera farthållare?

Nu finns det inte till just DIN hoj, men det finns en kille i Australien som knackat ihop eftermarknadsprogramvaror till bland annat Ducati.

Mjukvaran som laddas via programmeringsporten är en mjukvarufarthåller för hojar med fly by wire gas. Jag har installerat detta på min Multistrada, men det går också att ladda in i 899/1199 Panigale. Väl uppe i fart sp klickar man till på startknappen så håller hojen hastigheten. Begränsningar är att den inte funkar under 30kmt eller över 160kmt och kan inte ge mer än 70% gas. Under de förhållanden anser man inte att du bör ha fartghållaren på.

på 2010 Yamaha R1 - Både cruise samt "automat"låda med auto up/down blip. Sjukt kul att slippa använda kopplingen på nerväxling också!
Finns även att få till Fly by wire från andra märken, bland annat Ducati. Som att ha en rekluse för literhojar förutom just ettan då..
http://www.youtube.com/watch?v=npuiOgv7gc4

Last edited:
View attachment 422718
Finns under lite olika namn, ett av dom är GoCruise.
http://www.2wheelride.com/throttle_pro.html

Eller så kör man med ett grovt buntband...

Kör en liten uppdatering på denna tråd.

Jag försökte använda mig av ett buntband men det fick det inte att fungera, orkade inte hålla gasen.
Köpte mig en Go Cruise Throttle Cruise Control från USA via eBay. Den har fungerat tillfredsställande. Perfekt om man vill vila högerhanden på raksträckorna.

Vart finns mjukvaran? vart kan jag få tag på den?

Nu finns det inte till just DIN hoj, men det finns en kille i Australien som knackat ihop eftermarknadsprogramvaror till bland annat Ducati.

Mjukvaran som laddas via programmeringsporten är en mjukvarufarthåller för hojar med fly by wire gas. Jag har installerat detta på min Multistrada, men det går också att ladda in i 899/1199 Panigale. Väl uppe i fart sp klickar man till på startknappen så håller hojen hastigheten. Begränsningar är att den inte funkar under 30kmt eller över 160kmt och kan inte ge mer än 70% gas. Under de förhållanden anser man inte att du bör ha fartghållaren på.

Hej, Vart kan man få tag på denna mjukvara, kör själv en Multistrada som jag gärna vill ha detta på?! / Daniel

Hej, Vart kan man få tag på denna mjukvara, kör själv en Multistrada som jag gärna vill ha detta på?! / Daniel

Haha kul att min gamla tråd kom upp igen. Om någon undrar så kör jag hoj ännu. Men en av mina hojar har farthållare standard så jag kör nästan 1000mil per säsong :p :yoparty

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti