Eftermontera bakre fotpinnar

kojf

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
Funderar på KTM 640
Funderade på att montera på bakre fotpinnar med det tillhörande triangelfästet till en ktm som inte är godkänd för passagerare.
Det medför att man måste borra två hål i ramen för triangelfästet och undrar då om detta kan medföra några problem vid besiktningen? (Om man plockar bort fästet vid besiktningen så återstår det 2 hål på vardera sida i ramen):va

Går det att registrera om en mc för passagerare och i så fall - vad krävs?

Är det inte lätt att ramen i det fallet blir väldig försvagad, om du inte kör med bilt lr något annat som tar upp tomrummet om du borrar?

plus att du har väl alu-bakram på din om du inte har 05 och nyare....

Ropa in en bakram med bulthål på EBAY istället, det är ju inte riktigt bara att dra några hål. Jag har en komplett bak till en 640 ADV till salu men det är nog inte prismässigt i närheten av några bulthål....

Menar du att borra ytterligare två hål och sen utnyttja dom två som finns där - pluggade. Så var det i alla fall på min gamla 625'a - att det fanns två pluggade och gängade hål.

Jag sket i snygga orginal triangelfästen och köpte ett par riktigt beiga uppfällbara moppephucko skjutspinnar som man fäster med en skruv. Den drog jag då självklart in i dom hål som fanns efter man ryckt pluggen. Funkade galant och kostande skitbilligt.

.

Jag tänkte att triangelfästet skulle ge lite förstärkning (om ni ser hur det är gjort på en ktm 640).
Det går inte sen bara att registreringsbesikta om den för passagerare?

Det hela var kanske en väldigt dum ide? :)

Last edited:
640, 625 660 är enmans hojar , -med eller utan passagerarpinnar .
De är tämligen tråkiga att skjutsa på . Passageraren sitter illa och föraren ännu sämre :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka