Efterlyses!

  • Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Fråga mig inte hur... men...

Ni som åker Billbyvägen framöver mellan Sigtuna och Erikssund, vänligen håll ögonen öppna och kolla efter min

LJUDDÄMPARE!

Jo du läste rätt.

Jag tappade den (troligen) nånstans vid Billby gård, men det är min gissning.
Hur i h-te kan man tappa ljuddämparen utan att höra det? (frågar du säkert)
Jaa... jag undrar det själv, och faktum är att det inte hördes nån skillnad!
+ att jag har supereffektiva öronproppar a´la silikon med lameller.

Hursomhelst blev jag snopen när jag kom till Våfflan (efter att ha mött ett flertal polisbilar) och dämparen saknades.
Skulle smyga iväg då en polis-mc rullade in, så jag fick chilla av ett tag...
:hihi

Hur ser den ut då?

Kromad, kort "blomvas" modell megafon.
Ett gjutet aluminiumemblem som det står Paul Dunstall på, så den är iom detta ovärderlig som kultföremål bland oss gammelhojsåkare... :(

Upprinnelsen var ett nattmek natten innan då vi bytte spis i hojen, och jag var ivrig att komma iväg dagen efter (Onsdagen) till Våfflan. Glömde då att efterdra klamman till megafonen och.. ja.

Hittelön!
 
Det är därför man ska köra en hoj med ett ljud värt att lyssna på! :blah :hihi
Lycka till!

Edit: Det är inte så att du e så virrig att du glömde den i garaget när du mekade? Har du kollat? den kanske ligger där :rofl Förlåt, var tvungen.
 
Last edited:
:rofl
Kanske inte ska trycka in pluggarna så långt in i öronen :7peta

Skulle tippa på att det här blir dagens ironi-tråd :rolleyes:
 
:(

Ibland är det inte så bra att vara allt för ivrig..
Den kommer komma till rätta, jag känner det på mig :tomten
 
Mycket ska man lyckas med! :) Farsan tappade släpet en gång, det märkte han visserligen, dock märkte han inte nått den gången han tappade baklämmen...
Tappade hjul (på bil) har man ju sett, måste vara en spännande upplevelse! :va

Såg en tant för några år sen som hade sin ljuddämpare hängandes i en ståltråd 3 meter bakom bilen, DET borde man märka!

Så du är nog inte ensam om att ha tappat konstiga saker! :) Hoppas du hittar den!
 
Wiseguy: Ha ha! Jaa.. jag med faktiskt!! :lol

Yonsson: Jooodu, jag gick igenom ALLA tänkbara scenarion. Alltifrån att jag fått Alzheimer och glömt den hemma och detta VAR verkligen oxå mitt sista halmstrå när jag öppnade garagedörren... men! ingen "blomvas" där. :huvet :dricka
 
Dr.Bike skrev:
Wiseguy: Ha ha! Jaa.. jag med faktiskt!! :lol

Yonsson: Jooodu, jag gick igenom ALLA tänkbara scenarion. Alltifrån att jag fått Alzheimer och glömt den hemma och detta VAR verkligen oxå mitt sista halmstrå när jag öppnade garagedörren... men! ingen "blomvas" där. :huvet :dricka

har du hittat tratten än?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top