Ja? Är det en superkorkad fråga?
Anledningen att jag frågar är för att jag kört mina två hojar utan styrdämpare och inte fått några rejäla styrslag som slutat i ambulans. Jag har också sett inlägg kring styrdämpare hånas för poserande här på sporthoj.
De äldre kraftigare fordon jag tittat på har mig veterligen saknat styrdämpare, så ja, det är en helt genuin fråga.
Ja, det förstår jag med.
Okej, så med andra ord är det inte självklart att det sitter styrdämpare på en tusenkubikare inom min prisklass.
Superkorkad och superkorkad inte vet jag, men det är inte så att en tusen biter dig i fingrarna eller hoppar upp och slår dig i ansiktet så fort du kör den. Dom är dock väldigt lätta att köra sig in i situationer med, som kan vara svåra att reda ut.
Främsta orsaken är fartresurser och orutin, av din frågeställning får jag för mig att du är just det, lite orutinerad.
Personligen har jag blivit avkastad framlänges från en lånad vilt wobblande Ducati monster, kombinationen övermod, dålig väg, dålig fjädring och för hög fart var rätt usel. Detta trots mycket rutin. Det är alltså lätt att göra bort sig.
Men, vill du ha en tusen, köp en tusen! Man köper motorcyklar med hjärtat, inte hjärnan! Det är kul som fan, men ta det lite vackert.