Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mekarn skrev:Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa ett effektrör till en yamaha dt125r -98![]()
någon som har ett sånt här?????????passar orginal ljuddemparen på tex en gianelli krokDennis_dj skrev:undrar hur fort en dt går när man har på ett trimmavlopp...någon som har ett sånt här?????????passar orginal ljuddemparen på tex en gianelli krok
spectre skrev:det beror väl på drevningen hur fort dtn går, fast är det inte roligare med acceleration på en offroad 125a en toppfart?
frågan är rätt givenÄr det nån skillnad på så vis med förgasare. kan man ta en YZ förgasare till en sporthoj?Chronic skrev:Jag hade i slutet av åttiotalet en DT 125 -87 som jag satte ett helsystem på, Jollymoto tror jag, skillnaden var stoor, den började dra vid varvräknarens rödmarkering och sedan flera tusen varv till.
Större skillnad än när jag satte helsystem på Duccen.
Sen blev det ju 180cc + YZ 125 förgasare och den gick ju som fan tyckte man då.
philsson skrev:Är det nån skillnad på så vis med förgasare. kan man ta en YZ förgasare till en sporthoj?![]()
Tänkte på om jag hade bytt cylle eller något så hade jag ju behövt byta förgasare.. tänkte bara if de var nån skillnad på olika förgasare just. kanske nån skilnad i registret.. vem vet. men tydligen inte.Vanish skrev:Det spelar inte så stor roll var förgasaren kommer ifrån, det är storleken på förgasaren som spelar roll! Sen så enbart en fögasare är inte så effekthöjande!
philsson skrev:Tänkte på om jag hade bytt cylle eller något så hade jag ju behövt byta förgasare.. tänkte bara if de var nån skillnad på olika förgasare just. kanske nån skilnad i registret.. vem vet. men tydligen inte.
man blir lite visare varje dag![]()
Så om jag ska ha större cylle och behöver en förgasare på till ex 30mm kvittar de då märke om jag förstått rätt. bara att den är så stor.Vanish skrev:Det är ju lite olika märken o storlekar som sitter på olika hojar, dom är anpassade efter motorns kapacitet.
philsson skrev:Så om jag ska ha större cylle och behöver en förgasare på till ex 30mm kvittar de då märke om jag förstått rätt. bara att den är så stor.
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |