Effektrör till dt125r

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa ett effektrör till en yamaha dt125r -98 :confused:

mekarn skrev:
Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa ett effektrör till en yamaha dt125r -98 :confused:

Har du provat söka? Detta har nog varigt uppe några gånger tidigare.

(En sticky kommer troligvis att komma upp i 125cc forumet om var man kan köpa trim snart.)

EDIT: Du har nog postat i lite fel forum.

Last edited:
undrar hur fort en dt går när man har på ett trimmavlopp... :va någon som har ett sånt här?????????passar orginal ljuddemparen på tex en gianelli krok

Dennis_dj skrev:
undrar hur fort en dt går när man har på ett trimmavlopp... :va någon som har ett sånt här?????????passar orginal ljuddemparen på tex en gianelli krok

det beror väl på drevningen hur fort dtn går, fast är det inte roligare med acceleration på en offroad 125a en toppfart?

spectre skrev:
det beror väl på drevningen hur fort dtn går, fast är det inte roligare med acceleration på en offroad 125a en toppfart?

Jag tycker själv att det är roligare på min 'onroad" så.. :hihi frågan är rätt given

Jag hade i slutet av åttiotalet en DT 125 -87 som jag satte ett helsystem på, Jollymoto tror jag, skillnaden var stoor, den började dra vid varvräknarens rödmarkering och sedan flera tusen varv till.

Större skillnad än när jag satte helsystem på Duccen.

Sen blev det ju 180cc + YZ 125 förgasare och den gick ju som fan tyckte man då.

Chronic skrev:
Jag hade i slutet av åttiotalet en DT 125 -87 som jag satte ett helsystem på, Jollymoto tror jag, skillnaden var stoor, den började dra vid varvräknarens rödmarkering och sedan flera tusen varv till.

Större skillnad än när jag satte helsystem på Duccen.

Sen blev det ju 180cc + YZ 125 förgasare och den gick ju som fan tyckte man då.
Är det nån skillnad på så vis med förgasare. kan man ta en YZ förgasare till en sporthoj? :confused:

philsson skrev:
Är det nån skillnad på så vis med förgasare. kan man ta en YZ förgasare till en sporthoj? :confused:

Det spelar inte så stor roll var förgasaren kommer ifrån, det är storleken på förgasaren som spelar roll! Sen så enbart en fögasare är inte så effekthöjande!

Vanish skrev:
Det spelar inte så stor roll var förgasaren kommer ifrån, det är storleken på förgasaren som spelar roll! Sen så enbart en fögasare är inte så effekthöjande!
Tänkte på om jag hade bytt cylle eller något så hade jag ju behövt byta förgasare.. tänkte bara if de var nån skillnad på olika förgasare just. kanske nån skilnad i registret.. vem vet. men tydligen inte.
man blir lite visare varje dag :)

philsson skrev:
Tänkte på om jag hade bytt cylle eller något så hade jag ju behövt byta förgasare.. tänkte bara if de var nån skillnad på olika förgasare just. kanske nån skilnad i registret.. vem vet. men tydligen inte.
man blir lite visare varje dag :)

Det är ju lite olika märken o storlekar som sitter på olika hojar, dom är anpassade efter motorns kapacitet.

Vanish skrev:
Det är ju lite olika märken o storlekar som sitter på olika hojar, dom är anpassade efter motorns kapacitet.
Så om jag ska ha större cylle och behöver en förgasare på till ex 30mm kvittar de då märke om jag förstått rätt. bara att den är så stor.

philsson skrev:
Så om jag ska ha större cylle och behöver en förgasare på till ex 30mm kvittar de då märke om jag förstått rätt. bara att den är så stor.

Det rekommenderas helt klart, vilken storlek avgör det nya du satt på. Märke vågar jag faktiskt inte svara på, det skulle väl vara passformen som skulle va annorlunda.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats