Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mamartin skrev:Har ni bänkat era 600a??? Min blev inställd och bänkad igår med 103hk på bakhjulet...det är en -98 gixxer. Kunde vart kul att se hur mycket effekt era har, på hjulet alltså...![]()

K-Micke skrev:Min -97 har 94hp/59Nm på bakhjulet (bänkad på DinMC Rotebro).
Slipon, Dynojet och KN-filter, annars standard.
Vart bänkar ni era någonstans?![]()

Fred00 skrev:Jag bänkade min Yamaha R6 -01 hos RG Engineering i Falkenberg.
Resultat:
Effekt: 104.7 hk vid cirka 13000rpm
Vrid: 62.1 nm
Hojen var helt original förutom ett Akrapovic slip-on.
Edit: Detta betyder att jag leder för tillfället![]()
Den som skulle bli racehoj som stod på mcxpress när jag var där bromsade 103hk ;>K-Micke skrev:En GSXR600 -04 hade 105hp på bakhjulet i originalskick.
Webspy skrev:Min Gixxer 600 -01 bänkad till 123,7 på bakhjulet..... med supersoft slicks.... med ett slitet hard (gatdäck) så trodde han som bänkade att man skulle få ut 129-130....... (Väldigt kittad hoj....)
Vad menas exakt med "kittad"?Chris Ash skrev:Jag hade en YZF600R Thundercat, original hade den 87.8 hk och kittad hade den 108.9hk.
mamartin skrev:Hehe japp i hk...inte i vrid![]()

OlleR skrev:Vad menas exakt med "kittad"?
Fred00 skrev:Äh, vill jag ha vrid köper jag en glidare. Eller en traktor...
Jag tycker att det låter lite dåligt med 103-105 hk på en GSX-R 600 -04. Trodde faktiskt att den skulle lämna mer.
Grymt förresten att se en kurva över en strypt R6:a. Den visar att det är ungefär så som det kändes när man körde strypt. Det vill säga att det inte lönade sig att varva över 8000rpm. Ja, det var härliga tider...
Edit: Trevlig diskussion måste jag säga. Det är roligt att diskutera bänkningssiffror från 600r och inte bara 1000-kubikare (vilket det vanligtvis brukar vara).
Chris Ash skrev:Jepp, kul men ganska meningslöst, cyklar lämna olika effekt i olika bänkar. En GSXR 600 -04 kan säkert ge över 105 i en bänk och under 100 i en annan.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |