effekt i regbevis, slangen eller vevaxel?

  • Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date

Coola Ola

Guest
ja, som topic då, effekten i reg. beviset för min hoj säger 35 kW medans fabriksuppgiften är 39,5 kW så det hade ju känts lite bättre om vägverket mäter på slangen när det typar in en ny hojmodell. är det för övrigt rimligt att tappa 10-12% i effekt på bakhjul jfrt. med vevaxel?
 
Coola Ola skrev:
ja, som topic då, effekten i reg. beviset för min hoj säger 35 kW medans fabriksuppgiften är 39,5 kW så det hade ju känts lite bättre om vägverket mäter på slangen när det typar in en ny hojmodell. är det för övrigt rimligt att tappa 10-12% i effekt på bakhjul jfrt. med vevaxel?

Ja det är en rimlig effektförlust
 
Har för mig att Ducati är dom enda som uppger effekt på bakhjulet. :va
 
På japshojar brukar de uppge vevaxeleffekt utan bla generator och vätskor.

..Samt i vacuum och tyngdlöshet :D
 
Chronic skrev:
På japshojar brukar de uppge vevaxeleffekt utan bla generator och vätskor.

..Samt i vacuum och tyngdlöshet :D


Hmm... :va
 
Regbeviset är vevaxeleffekt, betvivlar att italienare får några undantag på den punkten.
Ang att använda bakhjulseffekten så spelar det ingen roll, den räknas ju om till vevaxeleffekt. Det enda du kan hoppas på är att de räknar med jätteförluster så att du får låg effekt i regbeviset.
 
hmm, det var ju lite trist. jag får kolla upp vad ett big bore-kit kostar tror jag.... :D
 
Vill du veta så bänka den. Fast vänta dig ingen positiv överraskning. Å andra sidan går den varken bättre eller sämre efteråt iaf.
/u
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top