på snart15 år har några av hästarna galloperat iväg för gott från stallet, beroende på hur hojen sköts om och hur många mil, huvudsaken är väl att den "känns bra" sen om din hoj har 130-140 hk känns väl som det kvittar

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte på SH och utanför korvmojen!på snart15 år har några av hästarna galloperat iväg för gott från stallet, beroende på hur hojen sköts om och hur många mil, huvudsaken är väl att den "känns bra" sen om din hoj har 130-140 hk känns väl som det kvittar![]()
Btw, kopplingen är mycket seg på hojen. Förra ägaren sa att där samlas en massa skit, smuts och liknande som gör den seg. Hur åtgärdar man detta?
Håller med flera andra som har sagt att vad spelar det för roll om hojen har 130 eller 140 hk? 130 duger hur bra som helst, är t.o.m. för mycket för en snart 18 åring. Jag har inte mer än 120 i min SD men är förbannat rolig ändå...hästarna är inte allt.'
edit: att vara snart 18 och ha en vettig hoj borde väl räcka?Är många som säkert skulle vilja byta med dig även fast de bara skulle få en hoj med 60 häst.
polarns bromsade 116 på slangen... precis lika mkt som min startmotor på ninjan...helt sjukt asså...![]()
Ja, alltså jag har inga planer på någon trimmning nu.. men i framtiden så blir det kanske att köra i malmö, då vill man gärna ha lite extra krut för att förbättra tiden.
Gör inte killen lessen nu!
Klart att systemet ger 10hk!
sliponet 5hk!
dynojet 10hk!
tunnare topppackning 10hk!
Stift med dubbla elektroder 10hk!
K-N filter 5hk,!
v-power soppa 10hk!
octanbooster 5hk!
fuelsystem cleaner 5hk!
skippad generator 15hk!
ventiljustering 3hk!
slick 50 behandling 10hk!
icke o-ringkedja 5hk!
keramiska hjullagerkullager 5hk!
borrad luftfilterbox 10hk!
All an all, 118 extra hästar lätt!![]()
Om du ska förbättra tiden så köp bättre fjädring. Roligare med högre kurvhastighet än högre toppfart![]()
Jag hade en 98 (insprut alltså). Den var bänkad när den var tämligen ny med ett remus-slipon och kn-filter. Den bänkade drygt 130 hk på bakhjulet. Jag utnyttjade aldrig alla hästar men den dög bra ändå. Gick som ett skållat troll.
Går överhuvudtaget inte att strypa ned en hoj från 130 till 35 hk, men farsan kommer att sätta en stopp i throttlen så jag bara kan gasa halvt första året![]()
Dessutom påverkar några kilo hit eller dit på föraren betydligt mycket mer! 5hk +- är ungefär detsamma som 10kg, och dom 10kg är ett problem när du ska bromsa dessutom. Sen kan man ju börja räkna på luftmotstånd på tighta skinntäll kontra fladdriga tygställ, kåpform osv ocksåMen allvarligt. Effektjönseriet med några hk hit eller dit märks nästan inte när man kör på gatan utom vid några få tillfällen. 98% av tiden spenderar man i inte i den extrema delen av effektregistret.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |