Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är dom, jag har också råkat ut för det där, vissa försäkringsbolag "tycker" att den har lika mycket effekt som ZX-9R.Hojtompa skrev:Är inte GPZ 900R maskinerna på 115 hästar dvs 84Kw?
Hojtompa skrev:Är inte GPZ 900R maskinerna på 115 hästar dvs 84Kw?
Då är det bara att sätta igång och trimma upp den lite så att den stämmer med försäkringsvillkoren.Hojtompa skrev:Tackar, tyvärr så var det dom billigaste! 3060:- halvförsäkring helår.
Hojtompa skrev:Hej på er har just köpt en mc av ovanstående karaktär, och när jag skulle försäkra den så sa de att orginaleffekten var 106Kw vilket skulle motsvara 146 hästar!!!
Är inte GPZ 900R maskinerna på 115 hästar dvs 84Kw?
Jag tror inte att man får ut så mycket effektökning bara genom att byta avgassystem, då får man nog mixtra lite mer.Hojtompa skrev:det ska väl va lätt o få upp den i 146 hästar, jag byter dämpare bara
Sant, det kan ju vara lite kul.benkar skrev:.. om inte annat är det lite kul få snäppa bolagen på näsan lite, visa att dom gjort fel...
Hojtompa skrev:det ska väl va lätt o få upp den i 146 hästar, jag byter dämpare bara
Ja en sån vill jag ochså haOLJEKYLD GSXR skrev:Ingick det en turbo i det nya avgassystemet med? Kan du annars tipsa om vilket märke man ska köpa på ljuddämpare som ger mer än 30hk.
OLJEKYLD GSXR skrev:Ingick det en turbo i det nya avgassystemet med? Kan du annars tipsa om vilket märke man ska köpa på ljuddämpare som ger mer än 30hk.
Vikt/effekt-förhållandet gör att den egentligen ligger i klass 7 men jag tror att dom har flyttat ner den till nån annan klass för att den inte krashas så ofta som det anstår en klass 7-hoj.Speedy skrev:Det är väl vikt/effekt dom går på och det måste bli ganska lindrigt även om dom skriver 200kw på en sådan pråm????![]()
Fredrik![]()
Håller med, det ger nog mer för pengarna.benkar skrev:Men.. rent personlig åsikt, hade jag en GPZ900 skulle jag lägga mina slantar på att se över fjädringskomponenter osv.
Nja, effekt/vikt-förhållandet är nog inte särskilt långt efter t.ex. en slöhög som Ducati monster S4.. Ducatis sida säger 74kW på den..Speedy skrev:Det är väl vikt/effekt dom går på och det måste bli ganska lindrigt även om dom skriver 200kw på en sådan pråm????![]()
Fredrik![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra