Edwards om RCV:n

Nja, det är telefonicadekoren som lurar ögat lite. Men RC211V har ändrats betydligt utseendemässigt sen den allra första versionen som vi fick se. Högre toppkåpa, bland annat. Den ser ju på pricken ut som en Blade-04 nu!
 
blir inte ett skit förvånad om Edwards tar hem det nästa år.
 
Mattias skrev:
Nja, det är telefonicadekoren som lurar ögat lite. Men RC211V har ändrats betydligt utseendemässigt sen den allra första versionen som vi fick se. Högre toppkåpa, bland annat. Den ser ju på pricken ut som en Blade-04 nu!

Hallå där! Kåpan sitter inte ihop med tanken, den har ingen V5:a, inga tre avgasutsläpp, inga slicks, ingen häftig sving, inga kolfiberbromsar. Inte ett dugg lik.
 
Jag längtar som satan till nästa säsong nu... för att se om det är Honda som har gjort Rossi så jävla överlägsen... eller om han helt enkelt är BÄST... oavsett på vad han kör...!!!

Om inte annat så kan det bli lite jämnare... och i o med det...spännande satan...!! :tummenupp
 
Madhonda skrev:
Jag längtar som satan till nästa säsong nu... för att se om det är Honda som har gjort Rossi så jävla överlägsen... eller om han helt enkelt är BÄST... oavsett på vad han kör...!!!

Om inte annat så kan det bli lite jämnare... och i o med det...spännande satan...!! :tummenupp

Biaggi och Gibernau har ju redan visat under en hel säsong att det är Rossi och inte Hondan som vinner race och titlar.
 
Nyteknik skrev:
Biaggi och Gibernau har ju redan visat under en hel säsong att det är Rossi och inte Hondan som vinner race och titlar.

Max och Sete är fjollor av stora mått. Max har dessutom en bakåtsträvande körstil, som inte kommer att resultera i segrar. Vänta tills Texas Tornado får visa vad han går för. Kan förresten avslöja redan nu att MotoGP-mästaren nästa år heter Hayden.
 
inte helt otroligt nej.
valmers skrev:
Max och Sete är fjollor av stora mått. Max har dessutom en bakåtsträvande körstil, som inte kommer att resultera i segrar. Vänta tills Texas Tornado får visa vad han går för. Kan förresten avslöja redan nu att MotoGP-mästaren nästa år heter Hayden.
 
valmers skrev:
Max och Sete är fjollor av stora mått. Max har dessutom en bakåtsträvande körstil, som inte kommer att resultera i segrar. Vänta tills Texas Tornado får visa vad han går för. Kan förresten avslöja redan nu att MotoGP-mästaren nästa år heter Hayden.

Förare med divalater är inte relevanta jämförelseobjekt? :confused:
 
Nyteknik skrev:
Förare med divalater är inte relevanta jämförelseobjekt? :confused:

Divalater är störande, men påverkar kanske inte resultaten. Gnällfjolletakter, som dessa "herrar" är experter på, gör det i högsta grad.
 
valmers skrev:
Max och Sete är fjollor av stora mått. Max har dessutom en bakåtsträvande körstil, som inte kommer att resultera i segrar. Vänta tills Texas Tornado får visa vad han går för. Kan förresten avslöja redan nu att MotoGP-mästaren nästa år heter Hayden.

Det är alltså på grund av hans bakåtsträvande körstil som Max Biaggi har blivit tvåa, fyra, trea, tvåa, tvåa och trea i VM de säsonger han kört i "Kungaklassen". Hade det inte varit för Rossi hade Biaggi varit världens genom tiderna mest framgångsrika förare.

Varken Hyden eller Edwards kommer bli världsmästare nästa år. :fakta

Dessutom var ju Edwards väldigt entusiatsik över Aprilian i början på säsongen för att på slutet erbjuda "blow-jobs" till den som kunde köra den bättre än honom. Undrar om Haga tog chansen efter de race då han var bättre? :va
 
Last edited:
Goodstuff skrev:
Varken Hayden eller Edwards kommer bli världsmästare nästa år. :fakta

Självklart inte. De som tror på stora förändringar högt upp i tabellen nästa år kommer bli besvikna. Biaggi är definitivt att räkna med oavsett vad man tycker om honom som förare och person. Utan Rossi och Burgess tror jag Hayden kommer få det ganska knepigt. Edwards borde inte bli mer framgångsrik -04 än Bayliss har varit i år.
 
Randy Mamola gav inte mycket för Rossis chanser att hävda sig med Yamman om den inte modifierades rejält.

Citat från MotoGp.com:
"...However, I’m afraid that unless Yamaha come up with something drastic for Rossi to test this winter, there is frankly no way he or any other rider can win the championship for them. Last week I tested both the Honda and the Yamaha, and my respect for the likes of Carlos Checa has gone up hugely. I don’t want to compare the bikes too much, but suffice to say I am amazed Checa has done what he has done on the M1. You can find the limit of the bike almost instantly, and I am not surprised Checa and his team have had to take major set-up gambles to try and make up ground on the Honda this year. Look at Barros – he crashed fourteen times this year! Personally, I think the maximum Rossi can do with that bike as it is now is make podium finishes, so the pressure is on Yamaha to provide him with something competitive."
 
Oro skrev:
Randy Mamola gav inte mycket för Rossis chanser att hävda sig med Yamman om den inte modifierades rejält.

Citat från MotoGp.com:
"...However, I’m afraid that unless Yamaha come up with something drastic for Rossi to test this winter, there is frankly no way he or any other rider can win the championship for them. Last week I tested both the Honda and the Yamaha, and my respect for the likes of Carlos Checa has gone up hugely. I don’t want to compare the bikes too much, but suffice to say I am amazed Checa has done what he has done on the M1. You can find the limit of the bike almost instantly, and I am not surprised Checa and his team have had to take major set-up gambles to try and make up ground on the Honda this year. Look at Barros – he crashed fourteen times this year! Personally, I think the maximum Rossi can do with that bike as it is now is make podium finishes, so the pressure is on Yamaha to provide him with something competitive."

Upprättelse för Checa och en rejäl utmaning för Yamaha/Rossi således...
 
Doohan anser dock att Rossi kommer vara mannen som blir svårast att slå.
Många profetior men ingen kan veta svaret...

Mick Doohan has spoken for the first time on his Honda protégé Valentino Rossi’s decision to quit the factory in favour of a switch to rivals Yamaha. The Australian, who won five 500cc World Championships with Honda in the 1990s and now works as racing manager for HRC, believes the Italian’s decision was motivated by ‘business’ matters, but insists he will still be the man to beat despite taking over the reigns of a machine which had a highest championship finish of seventh this season with Carlos Checa.

"Good on Valentino if that's what he wants to do. He's had a great run with Honda, but at the end of the day business is business. The business side of things has probably been as big an influence as anything on him taking up the option to ride for another team,” commented Doohan.

"The challenge for any rider in Valentino's position is to stay at the top of the game and making sure the environment is right. He's obviously confident in his ability to pull all the various pieces together to keep winning. Yamaha hasn't had a really strong rider since Wayne Rainey and they haven't won a championship since 1992.





Valentino knows that, as I did when there was talk I'd go there (Yamaha) at various stages of my career.

"This time around it appears Yamaha are sick of losing. They've decided to do something and get serious about needing to win. They obviously believe Valentino is the rider to go with to get the results they want. Honda will still be in a strong position, with plenty of numbers out there. Nicky Hayden is probably Honda's biggest long-term asset, but he's still a little bit green.

"The challenge for the Honda riders will be to match Valentino's consistency race-by-race. Honda also have to keep their development on the correct track. You need a rider who can develop the bike. Honda have had Valentino in recent seasons, whereas Yamaha and Suzuki haven't had that.

“Valentino is still going to be the guy to beat for next year's championship. He may need a little time in the beginning to win as dominantly as he did on the Honda, but his consistency will still be a plus. In all honesty I don't think the Yamaha is that much behind the Honda. While Valentino has been doing most of the winning recently, there's not much between the next Honda and the Yamaha, or the Ducati.

"When I was riding (Luca) Cadalora was on a Yamaha he said you needed a Honda to win. When Cadalora got a Honda his results basically didn't change. We've seen the same with (Max) Biaggi when he changed from Honda to Yamaha, and then back to Honda.

"Overall I'm not that surprised about Valentino changing. As I said before, business is business, and Yamaha decided they wanted a winning rider."
 
valmers skrev:
Max och Sete är fjollor av stora mått. Max har dessutom en bakåtsträvande körstil, som inte kommer att resultera i segrar. Vänta tills Texas Tornado får visa vad han går för. Kan förresten avslöja redan nu att MotoGP-mästaren nästa år heter Hayden.

Äh. Max har ju visat dom sista 5 tävlingarna att han absolut är att räkna med.
Hayden blir vass nästa år, likaså en rookie-italienare som ingen nämnt här men som absolut visade framtassarna på Philip Island.
 
Goodstuff skrev:
Mick Doohan has spoken
"When I was riding (Luca) Cadalora was on a Yamaha he said you needed a Honda to win. When Cadalora got a Honda his results basically didn't change. We've seen the same with (Max) Biaggi when he changed from Honda to Yamaha, and then back to Honda."

Ouch, den kändes nog på kejsaren av Rom, en tydlig "stick och brinn" till lill-Nero :brinnerup :lol :lol :lol Antar att Doohan inte ska jobba med Biaggi nästa år.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top